livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 december 2021

Av Mimmi - 27 december 2021 22:07


Mjau, nu är Matte hemma igen!
Jag är så himla lycklig!!!
Hon kom inklampandes i eftermiddags och undrade direkt hur det var med mig.
Så jag kom runt hörnet och klöste på mattan i hallen.
Sedan stretchade jag lite och klöste igen.
Jag brukar klösa på hallmattan när Matte kommer hem, även när hon bara har varit borta en timme.
För jag blir ju alltid glad när hon kommer hem.
Jag orkade faktiskt inte straffa henne alls utan la mig på mattan och rullade runt på rygg.
Sedan kickade jag en boll till Matte.
Hon kastade tillbaka och jag kickade igen och hon kastade igen.
Så där höll vi på en stund.
Sedan ville Matte gå till badrummet och jag rusade runt med svansen i vädret och humöret på topp.
Jag fick lite blötmat också och sedan gick vi och lade oss eftersom Matte var helt slut.
Vi hann gosa en stund innan hon somnade.
Och när hon till slut vaknade efter flera timmar var jag direkt redo för en massa gos-kompensation.
Matte sa att jag hade skött mig mycket bra medan hon var borta.
Jag hade ätit upp allt blötmat som jag hade fått och alla mina gömda godisbitar.
Och jag hade skött lådan utan problem fast ingen Matte var där och rensade regelbundet.
Naturligtvis hade jag dansat med en av tomtarna.
Lite kul måste man ju ha även om man är ensam.
Och ja, jag hade även busat lite.
Den stora krukväxten med giftiga blad hade konstigt nog tappat hela tre blad fast den nästan aldrig tappar något blad annars...
Hihi, jag vet ju att Matte blir lite tokigt när jag håller på med den!
Och den där röda katten från igår - den kom på besök hos tant Lotta.
Det brukar den göra fast den aldrig får någon mat.
Den har ju ett hem och halsband med pingla, och välmående är den också.
Tänk att Matte alltid träffar på katter vart hon än är...
Mycket morriterande faktiskt.
Men nu är hon bara min igen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards