livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under september 2017

Av Mimmi - 30 september 2017 19:46


Ibland har man inte så mycket att berätta.
Förutom om kattmynta.
Kattmynta är trevligt!
Kattmynta luktar gott...
KATTMYNTA luktar............
K A T T M Y N T A !!!
Poesi.
Eufori.
Kärlek.
Rus.
Blackout.
Ja, ni fattar säkert.
Jag ägnar kvällen åt kattmynta!
Frågor på det?

Av Mimmi - 29 september 2017 20:21


Ibland undrar man verkligen om man har uppfostrat sin servicepersonal ordentligt.
Jag trodde att jag hade lyckats rätt bra med det.
Men igår kväll spårade Matte totalt ur.
Hon fick ett telefonsamtal från en gammal studiekompis i Tyskland.
De hade delat lägenhet i flera år men inte haft kontakt på ca tio år.
Så Matte satte hela kvällen, i flera timmar och pratade.
Jag lyssnade ett tag med ryckande öron och konstiga blickar.
Jag lämnade demonstrativt rummet.
Jag åt upp all mat.
Jag vandrade fram och tillbaka och försökte att få uppmärksamhet.
Det var faktiskt vår lektid!
Till slut satte jag mig nedanför soffan och tiggde godis.
Det var det enda som funkade.
Tydligen behärskar Matte att prata i telefon och mata mig med godis.
Sedan kapitulerade jag och la mig under soffbordet och halvslummrade.
Matte pratade till mitt i natten.
Och om inte telefonens batteri hade dött så hade hon pratat ännu längre...
Hon försummade mig åt det grövsta!
Jag var faktiskt lite sur.
Så Matte fick byta i det sura äpplet och leka med mig mitt i natten.
För leka ville jag.
Och uppmärksamhet ville jag ha!
När jag äntligen var nöjd och dessutom hade fått mer mat var jag slutligen nöjd.
Så jag låg redan i sängen när Matte hade borstat tänderna.
Då blev Matte också nöd och så sov vi nöjda och glada på var sin sida av sängen.
Men naturligtvis har jag utfärdat ett långvarigt telefonförbud åt Matte!
Hon får visserligen klicka runt på den, för då är det enkelt att bara lägga den åt sidan när jag vill ha uppmärksamhet.
Men samtal är förbjudna framöver.
Mjau!!!


Av Mimmi - 28 september 2017 18:54


Mjau, jag funderar på att skicka Matte till café katt på Stockholms katthem på lördag.
Fast Matte har varit min matte i drygt 2,5 år så har hon faktiskt aldrig varit där.
Så jag tycker att det är dags!
Är det någon som vill hänga på?
Det skulle Matte uppskatta!
Måste bara se till först att den sjuka gymnasten inte tar död på Matte imorgon.

När Matte packade alla vinster så gick tejphållaren sönder.
Det var inte direkt någon överraskning, den hade bara hängt med på nåder ett tag nu.
Så bra då att den nya, som Matte hade skickat efter, kom idag.
Hon hade hittat den på Tradera.
Och ja, den tänker vi faktiskt behålla!
Annars går mycket av det hon köper till auktioner.
Men inte den här.
Så nu är vi redo för mjau igen!

Av Mimmi - 27 september 2017 20:47


Mjau, vad jag mår bra idag!
Igår kväll satte jag ner tassen och fick Matte att swisha 2200 kronor till Snuffefonden.
Och idag, när jag hade skickat iväg resterande paket så insåg jag att det var flera som hade rundat upp vinstsumman.
Dessutom fick jag brev med frimärken av en vän just till portot.
Så nu har jag swishat 250 kronor till!
Så det blev sammanlagt 2450 kronor till Snuffefonden!!!
Stort tack till alla som har deltagit och gjort det möjligt.
Ni är fantastiska!
Jag älskar er!
Nu kan jag ta det lugnt ett tag och komma ifatt min skönhetssömn.
Det är ju viktigt att se fin ut som bloggkatt också, förutom allt annat.
Och apropå annat - eftersom Matte har blivit så seg och trött jämt, och eftersom tiden oftast går fortare än man tror så ville Matte att jag skulle fråga lite försiktigt hur ni ställer er till julkort.
De blev ju en succé förra året.
Så nu undrar vi, Matte och jag, om ni skulle vilja köpa handgjorda julkort i år igen?
Ni kan väl slänga ner en kommentar om ni är intresserade?
Mjau!

Av Mimmi - 26 september 2017 13:26


Mjau, idag har Matte en hyfsad bra dag.
Så hon håller på att packa vinsterna.
Dessutom kommer fjärilen till katten Alice att skickas till henne och brorsorna från mina kattvänner Tess och Bella som donerade den. Tack igen!
Jag har fått in nästan alla betalningar nu.
Men katterna Theodor och katten Smiley får gärna påminna husse och matte om att betala.
För jag vill ju gärna swisha pengarna så snart som möjligt till Snuffefonden!
De behöver verkligen alla medel just nu, det är bråttom!
Dessutom älskar jag att skicka vinstpengarna.
Mjau, det är alltid höjdpunkten på alla auktioner!
Men nu låter jag Matte fixa och dona ifred.
Det är ganska soligt så jag måste njuta av de få soltimmar som min balkong får så här års.
Vi jamas imorgon igen!

Av Mimmi - 25 september 2017 18:45

 

Jag har fått min fisk!

Den som går på batteri.

Matte har äntligen rensat poolen och satte sen bara in fisken, inga andra leksaker.


 

Det var jamarspinnande!

Fisken bara flaxade och flaxade utan att bli trött.


 

Fast den smakade inte fisk.

Men det är nog lika bra, säger Matte.

Annars kanske jag hade ätit upp den...


 

Och hal är fisken!

Jag lyckades faktiskt inte att fånga den.

Hur mycket jag än fiskade och slog med tassen.

Det blev bara en massa vatten på golvet istället...


 

Men vänta bara, fisken.

Någon dag får jag tag i dig!

Jag lovar / hotar...


Av Mimmi - 24 september 2017 20:04


Vi har blivit invaderade!
De dök upp ur ingenstans idag.
Nu är de överallt.
Det är jamarjobbigt med en massa små flugor.
De till och med började äta på min blötmat!
Då kastade Matte bort det...
Ikväll blev jag serverad i vardagsrummet för jag vägrade att gå in i köket.
Det luktar ättika där.
Bläää!!!
Matte påstår att flugorna kommer begå självmord i ättikan.
Det tror jag inte på.
Det luktar alldeles för äckligt!
Jag är väldigt upprörd.
Visst ligger jag och sover sött i sängen.
Men jag är extremt upprörd.
Bara så ni vet.
Här sliter man med blogg och auktioner och Matte fick nackspärr på kuppen och kan inte titta åt höger.
Och vad får vi för det?
Bananflugor!
Morrrrrrrrrrr.........


Av Mimmi - 23 september 2017 19:38


Grattis till alla vinnarna i auktionen till förmån för Snuffefonden!!!
Ni kommer att få era underbara leksaker nästa vecka!
Det har varit en riktigt bra budgivning tycker jag.
Och så tror jag att vi har slagit rekord!
Titta själv :
1) 100 tassar, Tess
2) 100 tassar, Smiley
3) 200 tassar, Tommi
4) 300 tassar, Sven
5) 100 tassar, Theodor
6) 200 tassar, Saga
7) 200 tassar, Tommi
8) 200 tassar, Alice
9) 200 tassar, Tommi
10) 310 tassar, Smiley
Och dessutom en donation från Ulla på 100 kronor.
Ni har lyckats med att precis passera tvåtusen-strecket!!!
Då är det klart att Matte måste betala portot så vi inte rubbar den fina summan.
Ni som har varit med på auktion för första gången kan skicka ett pm till Matte eller skriva en kommentar här (som inte blir offentligt med mattes eller husses namn och adress och om ni vill betala via konto eller via swish, gärna e-post också så att vi kan svara.

Och nu, mina vänner, blir det party!!!
Det här måste firas.
Jag har satt alla fönster på glänt så det är bara att droppa in här på tredje våningen.
Man kan klättra upp för stuprör eller landa med kattikoptern på fönsterbrädan.
Det finns både mat och godis, men om ni vill ha dreamies så måste ni ta med er, för jag gillar inte hårda godis.
Bryr er inte om att Matte ligger utslagen på soffan.
Hon är alldeles för trött för att röra sig!
Men hon fungerar gärna som värmande kudde...
Välkomna alla missar från bloggen och Facebook!
Nu kör vi igång.
Skynda!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards