livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2015

Av Mimmi - 29 juni 2015 22:30


Det är lite svårt det där att få ett syskon.

Det är ju ändå mitt revir!

Men när jag försöker visa det så tycker både Matte och Ella att jag är otrevligt...

Och nu har jag även blivit utkastat ur sovrummet.

Bara för att jag morrar och kastar ihop tänderna och ylar som en liten varg.

Samt följer efter Ella överallt, stirrar konstant på henne och försöker hindrar hennes rörelsefrihet...

Men Ella är ju inte dum heller.

Efter några försök att hälsa trevligt mot mig gav hon upp och började morra hon med.

Samt att ta skydd hos Matte.

Hon låter sig till och med klappa av Matte!

Det var värst!

Nu har Matte satt upp galler i sovrumsdörren för att Ella ska få lite lugn och ro.


Men Ella rymde och nyss slogs vi lite för hon gillar mina leksaker.

Jag reklamerar!

Detta ingick inte i innehållsförteckningen!

Av Mimmi - 29 juni 2015 14:00


Börjar faktiskt tröttna lite på allt snack om hur söt Ella är!

Har du glömt att jag också är söt, Matte?

Här ligger jag och är sååå söt så!

Och så biter jag lite på klorna av nervositet och väntar på att ni ska komma hem!!!

 

Av Mimmi - 29 juni 2015 10:28


Idag är det spännande!

Idag ska Matte åka och hämta Ella.

Mjau...

Och jag har fått en ny mus till min samling.

Så att jag inte blir för svartsjuk.

Avledande manöver kalla Matte det för.

Jaha ja...

Den här musen är kul!

Den kan åka riktigt långt om Matte laddar den ordentligt.

Få se om Ella är lika kul...

 

Av Mimmi - 28 juni 2015 19:30


Jag gjorde det igen!

I morse övervakade jag Matte hur hon smorde in sig efter duschen.

När hon sedan kom till vardagsrummet hade hon bara trekvarts-byxor på sig.

Och hon doftade så spännande.

Ja, jag gillar dofter. Har redan flera gånger lekt med Mattes ask med doftljus i.

Så när Matte satte sig vid skrivbordet började jag närma mig försiktigt.

Jag var så klart lite tveksam, men till slut kom jag så nära att jag som hastigast kunde nosa på hennes fot.

Det var så hastigt att Matte nog inte hade kännt det om hon inte hade sett.

Fast hon lådsades förstås att hon inte såg...

Sen var jag tvungen att springa ut på balkongen en snabbis och pusta ut i stolen.

Det tar ju på krafterna såna här närmanden!

Av Mimmi - 28 juni 2015 09:45

Det är hemsk tråkigt de dagar Matte jobbar när det är fint väder ute.

Det borde förbjudas!

Då vill jag ju kunna vara ute!

Matte borde jobba alla dagar det regnar och vara ledig alla dagar som det är sol!

Enkelt ju.

Matter håller delvis med.

Hon vill också vara på balkongen när det är fint väder.

Men hon säger att det tyvärr inte fungerar så.

Hm...

Ska jag behöver vända mig till kattombudsnämnden med den frågan?

Eller vad tycker ni?

Av Mimmi - 27 juni 2015 18:30

 

Så härligt med utedagar när solen skiner!

 

Då kan man vara ute riktigt länge.

 

Undersöka alla detaljer.

Jaga spindlar och flygor.

 

Gräver i en blomkruka och se till att Matte inte märker nåt.

Vässer klorna på träet.

 

Eller bara ligga i solen och njuta...

 

Nej Matte , jag har ingen aning varför myntan i den högra krukan växer dåligt.

Ingen aning alls.

Faktiskt inte.

Men jag vet att den smakar bättre än den i vänstra krukan...

Vaddå fel svar?

Du frågade ju?

Förstår inte alls vad du menar nu...


Av Mimmi - 27 juni 2015 10:30

 

Hej på dig Matte!

Vaddå sitta i stolen?

Det kan du inte!

Den är upptagen ser du väl?

 

Ja, jag måste ligga här!

Jag spanar ju på sparvarna där uppe!

 

Och på måsarna därborta!

Vaddå inte viktig??

Det är livsviktigt för mig!

Fattru inte det?

 

Dessutom är det bekvämt att ligga här...

Vaddå din stol?

Nu är det min stol!

Din stol är den som står i källaren och behöver hämtas upp.

 

Eller så kan du sitta på en liten blomsterpall.

Du kan stå också.

Du får göra precis som du vill.

Men sitta i den här stolen - det får du inte!

Mjau!

Av Mimmi - 26 juni 2015 10:30

 

Vaddå?

Dåligt väder?

Är du säker?

 

Äääärligt talat finns det inget dåligt väder!

Bara dåligt päls... 

Jag tycker att allt väder är bra balkongväder.

 

Vaddå?

Du fryser när balkongdörren ständig står öppen?

Ja som sagt, dåligt päls...

 

Så du är säker på att du inte vill komma ut och hålla mig sällskap?

Luften doftar fantastisk!

Men vad gör du med den gråa filten?

Nä men Matte...

Det är ju fuskpäls i dubbel bemärkelse!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards