livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2020

Av Mimmi - 31 oktober 2020 22:56


Mjau, man vet att det är Halloween när Matte lägger sig i soffan och drar upp fleecefilten och under ifrån filten kommer det fram en spindel och attackerar henne.
Påstår hon i alla fall.
Jag antar att det var min fina levande leksak som jag hade gömd där...
Nu är spindeln platt och jag måste ta in en ny.
Eller flera.
Matte blev inte alls glad.
Och naturligtvis fick jag skulden, fast hon inte kan bevisa ett dugg!
Det är inte enkelt att vara katt.
Nu ska jag bara vänta tills Matte sover, sedan ska jag ut och busa och spöka.
Men jag fick godis.
För här hemma är det bus OCH godis nästan varje dag.
Mjau!

Av Mimmi - 30 oktober 2020 17:33


Mjau, idag kan jag rapportera att Matte har hjälpt mig att fota allt för auktionen!
Bland annat dessa två katter.
Så något händer i alla fall...
Var beredd med tassarna vid bloggen.
Men ta en liten tupplur, det hinner ni gott och väl.
Mjau!

Av Mimmi - 29 oktober 2020 20:17


Mjau, idag har jag jagad och fångad en mus!
Ingen leksaksmus inte.
Fast Matte påstår att det inte är en riktig livslevande mus heller.
Nä, det misstänkte jag väl eftersom den kom i en plastförpackning...
Inte var den vidare bra på att springa heller.
Men Matte har tröttnat på att navigera på laptoppens lilla fält.
Det blir rätt ansträngande när man ska ha auktion med alla bilder.
Därför fångade Matte den där musen i affären och så fick jag fånga den här hemma.
Nu är det laptoppens tur att fånga den.
Sedan blir det auktion.
Mjau!

Av Mimmi - 28 oktober 2020 21:49


Mjau, har jag berättat att Kattstödet Gotland har en egen kalender också?
Naturligtvis ville vi ha en sån!
Dessutom är det en grå snygging på omslaget.
Det var jag tvungen att kolla upp.
Mycket noga.
Och jag kom fram till att den katten var värd en nospuss.
Sagt och gjort.
Naturligtvis passade Matte på att blixtra mig.
Här kan man inte nospussa ostörd, minsann...
Förresten så vill jag bara påminna om att det är helt gratis att kommentera.
Det känns som om ni har blivit lite snåla med att kommentera...
Jag gillar ju när ni jamar något.
Mjau!

Av Mimmi - 27 oktober 2020 22:21


Mjau, så trött jag blir av hösten.
Visserligen håller jag koll på Matte, men det går ju enkelt genom att antingen ligga hos henne i sängen eller att ligga i soffan.
Därifrån har man koll nästan överallt.
Det är fördelen med öppen planlösning.
Då gör det inte så mycket om man somnar lite emellanåt.
Men Matte påstår att vi måste skärpa oss nu och börja tänka på nästa auktion.
Jag tycker att jag kan tänka alldeles utmärkt när jag ligger på min fleecefilt och blundar.
Faktum är att det är då jag tänker allra bäst.
Även om Matte tvivlar lite på det.
Men vad vet hon egentligen?
Mjau!

Av Mimmi - 26 oktober 2020 20:19


Mjau, idag kom snabeldraken fram och förolämpade mig åt det grövsta.
Som den alltid gör.
Var tredje vecka.
Eftersom Matte inte orkar valla den själv.
Ni kanske tror att den bara brummar?
Ack, vad ni bedrar er!
Snabeldrakar är ett mycket ohövligt släkte.
De skriker svordomar och hotar att äta upp en.
Eller åtminstone bita en i svansen!
Efter det var jag i stort behov av tröst och godis.
Det fattar ju vem som helst.
Det känns i alla fall bra att den nu är inspärrad i skåpet igen och bara kan grumsa lite tyst i tre veckor.
Medan jag lever loppan!
Matte tycker också att det är mycket roligare när jag far omkring och dribblar bollar och skapar dammråttor än att monstret rullar runt och äta upp dammråttor.
Dessutom fiser snabeldraken!
Visst har ni också lagt märke till att man alltid måste vädra efter att den har varit i farten?
Nu vet ni varför.
Inte konstigt heller att den har taskigt matsmältning när den livnär sig på smuts.
Eller hur?
Mjau!

Av Mimmi - 25 oktober 2020 20:35


Mjau nej, här händer just ingenting.
Men söndag är ju en vilodag.
Då ska man bara vila.
Så vi ligger väl kvar här i sängen utan minsta dåliga samvete.
Mjau!

Av Mimmi - 24 oktober 2020 19:26


Mjau, idag har vi sovit mestadels.
Lika bra det, då kunde Matte inte ställa till med några dumheter.
Sova kan man dessutom alltid.
Särskilt nu på hösten när det regnar och blåser.
Sedan kan man alltid lägga in några små mat- och gosstunder.
Och vips har lördagen gått.
Imorgon får vi en timme extra, säger Matte.
Jo tack, det kan vi verkligen behöva!
Då kanske vi även får tid till lek och godis i vår späckade schema...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards