livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2022

Av Mimmi - 30 juni 2022 20:06


Mjau, Matte håller på att lägga ett kattpussel på vardagsrumsbordet.
Och jag får inte vara med.
Säger hon i alla fall.
Men hon vet inte vad jag vet.
Det ligger flera bitar under soffan!
Där försöker jag att lägga mitt eget pussel.
Jag snor någon bit här och där utan att hon märker det.
Hihi!
Matte har hela tusen bitar i asken så det är väl klart att hon kan dela med sig lite.
Tycker jag.
Naturligtvis har hon inte koll på alla tusen bitar.
Och om hon inte hittar det hon söker efter och tittar på frågande på mig så tar jag fram min mest oskuldsfulla min.
Jag skulle väl aldrig, säger jag...
Nähä, ursäkta då, säger Matte.
Som tur är det för varmt för att hon skulle orka ta sig en titt under soffan.
Mjau!

Av Mimmi - 29 juni 2022 21:22


Mjau, det har varit hyfsat sval idag.
I alla fall utomhus.
Inne är det fortfarande rätt varmt eftersom vi inte kan göra korsdrag.
Varmast är det i sovrummet och badrummet.
Köket och vardagsrummet ligger bredvid balkongdörren så där är det bara drygt 25 grader.
Men imorgon ska det bli varmare igen tyvärr.
Jag har njutit av att vara mycket på balkongen.
Ingen stängd dörr på grund av värmen idag.
Dessutom har jag fortsatt att gosa järnet med Matte och ätit en massa mat.
Matte kokade lite pasta.
Hon har inte tillagat mat alls på en hel vecka.
Men just nu är det skönt ute.
Mjau!

Av Mimmi - 28 juni 2022 21:31


Mjau, i eftermiddags blåste det upp och blev flera grader svalare.
Helt underbart!
Och jag blev genast helt gos-tokigt.
Visserligen har jag gosat med Matte trots värmen men det är ju så mycket bättre när det är svalare.
Jag kunde absolut inte få nog.
Sedan hoppade och skuttade jag runt och lekte, vilket man inte heller kan göra om det är för varmt.
Jag hoppas att ni andra också har svalare.
Nu ska jag fortsätta njuta tätt, tätt intill Matte.
Mjau!

Av Mimmi - 27 juni 2022 20:30


Mjau, jag har kommit fram till att det är svalast under sängen.
Så där ligger jag mest nuförtiden.
På morgonen är jag gärna på balkongen eftersom det då är skugga.
Men senast klockan 11 vill Matte stänga balkongdörren eftersom det då är varmare ute än inne.
På eftermiddagen och tidig kväll vill inte ens jag vara ute längre för då ligger solen på och det är fruktansvärt het.
Då är rullgardinerna nerdragen och vi lever i halvdunkel framför fläkten.
Förresten har Matte beställt en ny fläkt som ska levereras imorgon kväll.
Då får bordsfläkten flytta till badrummet.
I sovrummet har vi pelarfläkt och nu blir det en till vardagsrummet också.
Senare på kvällen, när solen har sjunkit väldigt mycket, så öppnar Matte balkongdörren igen.
Då hinner den vara öppen i en timme, kanske en och en halv.
Sedan skymmer det och då vill Matte stänga igen.
Då har det knappt blivit svalare inne.
Om det inte vore så himla varmt skulle dörren kunna vara öppen hela dagen och jag kunde vara ute så mycket som jag ville.
Jag har sagt till Matte att hon också borde ligga under sängen.
Men av någon anledning vill hon inte det.
Så ibland ligger jag hos henne på sängen för att gosa.
Oavsett hur varmt det än är så måste man faktiskt gosa.
Det tycker i alla fall jag.
Mjau!

Av Mimmi - 26 juni 2022 20:14


Mjau.
Det.
Är.
Alldeles.
För.
Varmt.
Jag önskar att jag kunde krypa ur pälsen.
Men jag får soppa.
Och jag är bra på att dricka vatten.
Mjau!

Av Mimmi - 25 juni 2022 20:13


Mjau, det är tydligen något knas med bloggen och det går inte att kommentera.
Jag hatar verkligen när det blir så.
Och jag hoppas att det löser sig snart.
Om ni gärna vill kommentera ändå kan ni göra det på sms under tiden.
I övrigt så vill jag dementera rykten om min stora mage.
Det är bara Matte som tyckte att det var roligt att fota mig från en konstig vinkel där jag låg inklämd mellan henne och kudden...
Och så bjuder jag på en bild från midsommar-buset.
Jag antar att både den tovade katten och piiip-musen hade begagnad sig av en överdos av kattmynta och föll ihop i en liten hög tillsammans med hjärtat...
Sånt händer nog bara på midsommarafton.
Själv har jag varit snäll.
Man kan faktiskt inte vara annat än snäll efter en räkfrossa.
Men det kanske ni vet.
Mjau!

Av Mimmi - 24 juni 2022 23:53


Mjau, det är väldigt gott med räkor.
Matte och jag har haft räkfrossa.
Det borde vi ha oftare om ni frågar mig.
Nu smälter jag maten.
Syns det att min mage är full med räkor?


Av Mimmi - 23 juni 2022 22:17


Mjau, jag och Matte önskar er alla en riktigt glad missesommar!
Hoppas att ni får något gott att äta och dricka.
Matte har lovat mig räkor.
Sedan tänker jag gå loss på en ordentlig portion kattmynta.
Och sedan?
Jag vet inte om det finns ett sedan.
Antingen somnar jag.
Eller så blir jag lite galen och dribblar tre bollar samtidigt.
Vi får se.
Matte vill ha lax och räkor.
Och något iskallt att dricka.
Hon kommer säkert att somna.
Det är i alla fall säker att hon inte får några galna idéer.
Vi ska inte dansa eller plocka blommor.
Vi ska ligga platt framför fläkten istället.
Det blir nog bra.
Bara vi är tillsammans.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards