livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2022

Av Mimmi - 22 juni 2022 20:44


Mjau, jag vilar väldigt mycket så här i början av semestern.
Kanske spelar det också in att det är rätt varmt.
Men har man semester så kan man faktiskt göra vad man vill.
Dessutom kan man vila och ändå göra det rätt snyggt.
Eller vad tycker ni om den här positionen?
Mjau!

Av Mimmi - 21 juni 2022 22:26


Mjau, nu har jag sommarlov.
Jag tror att Matte också tror att hon har sommarlov.
Men det har hon inte.
Matte har aldrig lov.
Ändå tror hon att hon får lov att lämna mig några timmar här och några timmar där.
Hon ber inte ens om lov, hon bara sticker.
Det tycker jag inte om!
Visserligen lämnar hon balkongdörren öppen.
Och idag har hon spänt upp solsegeln för att skapa mer skugga på balkongen.
Även om hon inte gillar att den täcker nästan halva balkongen och hon då varken kan se havet eller himlen.
Men det börjar bli för varmt.
Även inomhus.
Kanske Matte håller sig hemma nu?
Min senaste taktik är att låtsas att jag inte känner igen henne när hon kommer hem.
Det gillar hon inte.
Hihi.
Men ärligt talat tycker jag att hon borde börja sig med att bara vara hemma.
Jag tar ju så väldigt väl tass om henne.
Mjau!

Av Mimmi - 20 juni 2022 20:32


Mjau, när jag hade fått sista betalningen idag så hjälpte Matte mig att räkna ihop pengarna och sedan swishade jag 3502 kronor till Livet med jourkatter.
Visst blev det en fin slant?
Jag känner mig så nöjd!
Och jag hoppas att ni blir nöjda med era vinster.
De är på väg nu.
Själv ska jag äntligen gå på sommarlov.
Jag ska lata mig ordentligt och ta långa tupplurar i min utekoja som ligger i skuggan.
Jag ska gosa så mycket med Matte att hon blir gråhårig över hela kroppen.
Och jag ska busa med mina bollar och skjuta dom på Matte när hon står och borstar tänderna...
Mer planer än så gör jag inte.
Annars kan jag ju inte lata mig tillräckligt.
Det är underbart med semester.
Mjau!

Av Mimmi - 19 juni 2022 19:53


Mjau, jag kan berätta att Matte har packat klart alla vinster så de är redo att postas imorgon.
Jag mutade faktiskt Matte med glass.
Vi har två sorters pinnglass i frysen, en fruktig och en lakrits.
Först sa jag att Matte skulle få en glass när hon var klar.
Men det gick hon inte med på.
Då sa jag att hon fick en i början också.
Men sedan kom jag på att det inte var någon bra idé för då kanske Matte skulle äta glass och sedan inte göra något alls.
Så hon fick en glass efter halva jobbet och en efteråt.
Jag tycker att jag är en bra arbetsledare!
Nu väntar jag bara på tre betalningar innan jag kan swisha vinstsumman till Livet med jourkatter.
Men eftersom jag känner alla tre så vet jag ju att jag kommer få pengarna, så jag kan skicka vinsterna i alla fall.
Sedan ska jag gå på sommarlov.
Matte har meddelat att hon lider av gravd pusselabstinens.
Så jag gissar att de sista sticklingar och resten av tomatplantorna åker ut på balkongen nu.
Det har inte gått att använda soffbordet på flera månader eftersom det har varit fullt med krukor...
Men om Matte ska pussla måste de bort.
Mjau!

Av Mimmi - 18 juni 2022 18:43


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna!
Och tack för att ni hjälper mig att hjälpa!!!
Matte har skött sig bra och plockat fram förpackningar till alla vinster och vägd och kollat porto.
Det var väl duktig?
Som vanligt får ni gärna runda upp summan till valfri höjd när ni betalar.
Matte drar bara portokostnader, alla andra pengar går oavkortat till Livet med jourkatter.
Och här har vi vinnarna:
1) 150 kr, Allan (katten springer hem till dig själv)
2) 250 kr, Sverker + 56 kr porto
3) 200 kr, Björn + 13 kr porto
4) 250 kr, Allan + 13 kr porto
5) 225 kr, Agneta + 13 kr porto
6) 200 kr, Theres + 13 kr porto
7) 300 kr, Smiley + 57 kr porto
8) 100 kr, Christina + 57 kr porto
9) 300 kr, Sven + 57 kr porto
10) 200 kr, Theres
11) 200 kr, Karin + 56 kr porto
12) 300 kr, Carina + 56 kr porto
Stort grattis och tack till er!
Nu får vi bara hoppas att Matte packar och frankerar och skriver adresser imorgon så att vinsterna kan postas på måndag och kanske även kommer fram innan midsommar.
Kanske.
Om jag mutar henne med glass.
Hihihi...
Ni som är med för första gången skickar Matte pm till.
Hon behöver ju era adresser och ni behöver swishnummer eller kontonummer.
Det fixar vi.
Mjau!

Av Mimmi - 17 juni 2022 20:57


Mjau, nu är det sista chansen att säkra en fin vinst och samtidigt hjälper behövande katter!
Antingen budar man över någon annan eller så höjer man sitt eget bud.
Det fungerar fint vilket som.
Det viktigaste är ju att vi får ihop ordentligt med pengar till katterna.
Jag kan tänka mig att många som lägger ett bud i min mjauktion också har en eller flera katter som har varit hemlös.
Själv är jag ju både utefödd och uppvuxen och det har varit en tuff tid.
Jag hade tur som fångades in men jag var så fruktansvärt rädd att ingen trodde att jag skulle bli särskilt tam.
De skulle se mig nu när jag aldrig kan få nog med gos...
Så jag är den första att säga att alla katter förtjänar en till chans, även om det kostar pengar.
Och alla katter borde ha ett kärleksfullt hem.
Men oftast behövs det pengar till kastrering, vaccin och mediciner.
Jag har nog kostat en hel del pengar då för många år sedan.
Och jag är så otroligt glad över att det fanns tvåbeningar som skänkte pengar för min vård och att jag fick leva.
Det finns så otroligt många katter som också vill få den chansen till ett tryggt liv.
Därför har jag vigt mitt liv till att försöka hjälpa andra hemlösa katter.
Och hör ni - lite mer kan vi väl få ihop?
Här är sista uppdateringen:
1) 150 Allan
2) 175 kr, Tutan
3) 200 kr, Björn
4) 250 kr, Allan
5) 225 kr, Agneta
6) 200 kr, Theres
7) 300 kr, Smiley
8) 100 kr, Christina
9) 300 kr, Sven
10) 200 kr, Theres
11) 200 kr, Karin
12) 300 kr, Carina
Detta är som sagt sista uppdateringen.
Men ni kan fortfarande lägga bud fram till klockan 18 imorgon lördag.
Jag ska be Matte att väga alla vinster och kolla portokostnader till imorgon också.
Mjau!

Av Mimmi - 16 juni 2022 20:28


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mjauktionen.
Jag hoppas att ni har koll på era bud.
Matte har definitivt stenkoll på myrorna.
Som tur är fanns det gratis myrdosor på hennes försäkringsbolag och hemtjänsten fick åka och hämta dem.
Så nu hoppas vi att det lugnar ner sig snart.
Dessutom har Matte strött ut lite kanel.
Jag vet inte riktigt varför, kanske myrorna blir på kanelen då?
Min mat står i alla fall framme igen.
Men med kanel bakom skålarna.
Jag tycker faktiskt inte heller om kanel...
Nåja, här kommer en uppdatering av alla bud:
1) 150 kr, Allan
2) 175 kr, Tutan
3) 175 kr, Björn
4) 250 kr, Allan
5) 200 kr, Karin
6) 100 kr, Christina
7) 300 kr, Smiley
8) 100 kr, Christina
9) 300 kr, Sven
10) 200 kr, Theres
11) 200 kr, Karin
12) 300 kr, Carina
Nu ska jag gå ut på balkongen och spana lite.
Kanske det kommer några bud flygandes därute?
Mjau!

Av Mimmi - 15 juni 2022 22:14


Mjau, idag är Matte löjligt.
Hon är nämligen rädd för myrorna som har invaderat lägenheten.
Eller hon säger att de är äckliga och inte hör hemma i lägenheten.
Jag håller med om att myrorna inte ska vara här inne.
Men framförallt gillar jag inte när Matte måste ta bort min mat på grund av dom.
Annars bryr jag mig inte ett dugg om myror.
Men Matte är lite hispig.
Det är inte första gången som myrorna invaderar.
Så Matte hade redan för många veckor strött ut pulver precis vid husväggen.
Nu har hon även strött pulver inomhus mot väggen ut.
Men det är naturligtvis inte något giftigt med hänsyn till lilla mig.
Och det verkar inte riktigt som om myrorna blir särskilt imponerad.
Men jag antar att ni inte heller blir imponerande av våra myrprpblem.
Ni vill nog hellre veta hur buden ligger till.
Det har inte hänt så mycket, men lite i alla fall.
1) 100 kr, Allan
2) 150 kr, Sverker
3) 150 kr, Björn
4) 150 kr, Theres
5) 200 kr, Karin
6) 100 kr, Christina
7) 300 kr, Smiley
8) 100 kr, Christina
9) 300 kr, Sven
10) 150 kr, Theres
11) 200 kr, Karin
12) 300 kr, Carina
Så ser det ut just nu och imorgon ser det förhoppningsvis lite annorlunda ut.
Vill ni se bild på myrorna?
Nä naturligtvis inte.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards