livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2015

Av Mimmi - 30 november 2015 07:00


Så här kanske?

Och glöm inte - en fin katt klär i allt och passar överallt!

 

Av Mimmi - 29 november 2015 07:30


Nu är det söndag igen och dags för andra presenten!

Tydligen också den största.

Men vad är det här?

 

Jag måste säga att jag är ytterst skeptisk!


Matte har fått julkort och julfrimärken.

Det räcker för henne.

Hon får inte kräva något dyrt.

Pengarna ska ju läggas på mig och mina presenter!


Av Mimmi - 28 november 2015 12:30

 

Jag har tråkigt, Matte.

Jättetråkigt!

 

Gör något nu då!

 

En boll?

 

En boll!!!

 

Jippiiiiiiiiiiiiiiiiii.......

 

   

  Och sen försvann den...

   

VART tog den vägen???

Av Mimmi - 28 november 2015 08:49

 

Har ni tänt ett ljus än?

Av Mimmi - 27 november 2015 20:30


Jag hoppas att det blir jättemycket julpost till mig i år!

 

Av Mimmi - 27 november 2015 12:00


Kommer ni ihåg filten som Matte spikade upp förra helgen?

Nu har den pyntats med en stjärna!


Annars har Matte och jag busat hela förmiddagen.

Men nu ska hon vara tråkigt och går till jobbet...


 

Av Mimmi - 27 november 2015 08:00


Det börjar bli dags att julpynta.

Det finns många olika sätt och mycket olika smak.

Men det bästa julpyntet måste väl ändå vara det här?

 

Av Mimmi - 26 november 2015 07:30


Det är jobbigt att Matte måste jobba.

Speciellt när hon jobbar riktigt långa dagar.

Då väntar jag på henne direkt vid ytterdörren och så snart hon kommit in rusar jag runt med kroppen fullt av bus.

Och då vill jag leka leka LEKA!

Och Matte är trött trött TRÖTT.

Men hon leker ändå med mig.

Hon vill ju få sova sen...

Och på morgonen vill jag leka leka LEKA igen!

Det funkar när Matte inte har bråttom.

Men om hon hoppar in i duschen det första hon gör så vet jag att snart ska hon iväg.

Det gillar jag inte.

Då lägger jag mig under soffbordet och surar.

Jag älskar ju mina lekstunder på morgonen och kvällen.

Varför kan hon inte bara stanna hemma och ta hand om mig?

Är det verkligen för mycket begärt?

Matte säger att det tyvärr inte går.

För då blir det väldigt ont om kattmat och godis.

Men att hon skulle älska att vara hemma med mig.

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards