livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 november 2015

Av Mimmi - 16 november 2015 19:00

 

Förtroende är bra.

Men kontroll är bättre.

Därför binder jag helst fast musen på bordsbenet.

Av Mimmi - 16 november 2015 07:30

 

Jaha ja, dagen har bara börjat men Matte och jag har redan bråkat.

Matte höll som vanligt på med penseln, lägga borstarna på min kudde, närma sig lite fösiktigt.

Usch, vad jag hatar det!

Hon har fräckheten att kalla det för träning.

Ja, om hon vill träna mig i att bli förnärmad, ja då har hon rätt...

Och idag var hon fräckare än vanligt och klappade mig lite lätt på ryggen med penseln!

Kan ni tänka er!?

Självklart blev jag mycket sur på henne.

Så la hon ner penseln och gick.

Men kom tillbaka en liten stund senare och lyfte penseln igen.

Den här gången låg det nåt på borstarna - en liten bit lax!

Men Matte!

Detta är inte fairplay!

Självklart var jag ju tvungen att äta laxbiten.

Det förstår ni väl?

Inte kan man rata en bit lax!

Men det var verkligen lurigt av henne...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards