livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2016

Av Mimmi - 31 augusti 2016 23:25


Matte och jag hade en långdragen dialog ikväll.
Vid vår lekstund innan sovdags.
Matte pratade på som vanligt.
Och då började jag svara henne.
Inte med jamanden utan ett mjukt litet "mij" och "meej".
Lite liknande som när jag härmar och pratar med fåglarna på balkongen.
Så vi pratade på.
Omväxlande, precis som en dialog ska vara.
Nu vill ni kanske veta vad vi pratade om?
En del handlade om en insekt som tidigare suttit i taket men som vi hade tappat ur siktet.
Resten är privat.
Ni behöver inte veta allt.
Men jag är säker på att Matte förstod exakt.
Jag kände mig så nöjd med konversationen att jag passade på att hoppa upp på soffbordet och slicka ur hennes skål där hon hade ätit chips tidigare.
Det fanns lite smulor kvar och de tog jag hand om.
Vanligtvis bryr jag mig inte om maten som Matte äter.
Kanske nosar lite på sin höjd.
Men jag fick feeling och åt upp alla chipssmulor.
Diska kallar man det för.
Matte är säkert mycket tacksam.

Av Mimmi - 31 augusti 2016 20:28


Men Matte?!
Jag har inte fått blogga idag än!
Och det är ditt fel.
Du som bara slocknade på sängen när du kom hem från jobbet.
Jag kräver att få inloggning till datorn!
Matte?
Är du vaken nu?
Men kom igen Matte!!
Suck...
Matte är hopplöst ibland.
Men okej, jag har också sovit en hel del idag.
Matte, jag tänker lägga upp ett foto av dig på bloggen som straff.
Jaha, där fick hon så hon teg...
Som ni kanske ser så skäms hon mycket.
Så mycket att hon försöker gömma sig bakom en krukväxt!

Av Mimmi - 30 augusti 2016 18:15


What are you looking at?
Not my big butt don't you dare...
You know it's unpolite to stare?
Right.
Do something else!
Filling my footbowl for example...
Meow.


Av Mimmi - 29 augusti 2016 18:19

 

Det här vädret tar kol på mig.

Det går bara inte att hålla sig vaken.

Omöjligt!

Jag låg ett bra tag i min koja på balkongen.

Fast det regnade.

Men nu ligger jag på min älsklingskudde.

Mjuka kuddar är något av det bästa som finns.

Tro mig, jag vet.

Har man varit hemlös så uppskattar man det ännu mer.

Så jag ska ingenstans.

Snark...


 


Av Mimmi - 28 augusti 2016 16:06


Någon har precis slängt i sig maten för fort.
Varpå någon kom in i vardagsrummet och börjar hulka.
Matte tror att hon ska få se sitt livs första hårboll.
Men istället blir det en retur på matintaget...
Naturligtvis på Mattes matta.
Matte säger att hon inte tar emot returer på söndagen och särskilt inte i vardagsrummet.
Men sen springer hon efter hushållspapper.
Någon gömmer sig under soffan tills allt är upptorkad.
För att sedan kommer fram, inspektera noga den blöta fläcken och med hög svansföring retirera till balkongen.
Matte suckar och återgår till tekoppen, soffan och Agatha Christie.
Vaddå?
Vem någon är?
Tsssss....
Det vet väl inte jag?
Jag har absolut inget med hela händelseförloppet att göra.
INGENTING!!!

Av Mimmi - 28 augusti 2016 00:27


Det blev en helkväll i den icke hängande hängmattan.
Du ser, Matte, det är verkligen läge att hänga upp den snarast!
Vaddå?
Jag vet inte hur man gör.
Du får väl googla...
Min uppgift är bara att ligga i den.
Så det så.

God natt allihopa!

Av Mimmi - 27 augusti 2016 19:27


Jag äger en hängmatta.
Matte tog med sig den när hon hämtade min koja.
Först tjänade den som extra solskydd ute.
Sen tog Matte in den och lutade den mot den stora krukan.
Jag råkade ha omkull den när jag lekte.
Och det var då jag kom på det.
Man kan faktiskt "hänga" på en hängmatta även när den ligger på golvet!
Rulla ihop sig och ta en liten lur.
Mys...

Av Mimmi - 26 augusti 2016 21:18


Jag kan nu rapportera att vattnet i poolen smakar gott.
Dessutom är det rätt kul att sticka ner en tass och leka.
Och roligast är min boll!
Den snurrar runt i vattnet som bara den när jag tassar till den.
Det kändes helt perfekt.
Tills Matte kom på att hon borde fota igen.
Då kom jag plötsligt fram till att vatten är mycket blött och att det är viktigt att slicka tassarna torra igen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards