livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under maj 2015

Av Mimmi - 31 maj 2015 18:33


Matte och jag har valt var sin favoritteckning ur böckerna hon nyligen har läst.

Min ser ut så här:

 

Mattes kommentar:

Så där har du det ju redan nästan, även om du inte får kaviar, det har jag inte råd med!


Matte valde den här:

 

Min kommentar till det:

In your dreams, mate, in your dreams!

Eller om några år?

Den som lever får se.

Du kan ju alltid köpa kaviar Matte, det kanske gör susen?...

Av Mimmi - 30 maj 2015 16:07

 

Hurra!!!!!!!!!

Fick just bekräftat att Matte inte kan dammsuga den här helgen med sin rygg!

Vilka underbara nyheter!

Jag ska genast köra en tassdans så det kommer yra av katthår, dammråttor och kattsand...!

Av Mimmi - 30 maj 2015 10:30

 

Vaddå?

Ja, jag gillar att suga på tummen så här innan jag ska somna.......

Måste man väl få göra?

Är ju mysigt!

Testa själv!

 Mys.....                         Och där somnade jag.

Av Mimmi - 29 maj 2015 20:30


Matte läser i sängen.

Mycket vettig literatur för en gångs skull om ni frågar mig!

 

Av Mimmi - 29 maj 2015 15:00

till en annan M som kom förbi med lite livsmedel och blommor idag.

Mycket uppskattad! Av Matte...

Inte av mig då jag inte fick undersöka blommornas hållbarhet.

Och inte var det någon som kom med kattgodis till mig...

(Ja, jag vet att Matte har en stor burk med godis till mig i köket och jag fick lite igår kväll - kastat från sängen, men ändå! Jag är väl också drabbad när Matte är sjuk?)

Så här en uppmaning till alla Mattes vänner som kan tänkas komma förbi om Matte inte är frisk snart - glöm inte kattgodis! Det går även bra med skinka.

Tack för ordet.

 

Stackars mig när Matte är sjuk.......

Av Mimmi - 29 maj 2015 07:33


Dagens sysselsättning:

Bevaka grannskapets skriande måsar och skällande hundar...

 

Av Mimmi - 28 maj 2015 18:55


igår kväll hade jag följande samtal med Matte:  

Hon låg i sängen men hade inte släckt lampan ännu. 

Så jag tog mig friheten att stoppa in huvudet i sovrummet för att fråga "mjau"? 

Matte svarade då med "ja, vad är det"? 

Varpå jag svarade "mjau" ? 

Och hon frågade "ja"? 

Så där fortsatte vi ett tag. 

Mjau? 

Ja? 

Mjau? 

Ja? 

Mjau? 

Ja? 

Mjau? 

Ja? 

Mjau? 

Ja? 

Och precis där och då insåg jag att Matte faktiskt är lika envis som jag. 

Vilken kattastrofal upptäckt!!! 

Hur i hela kattfridens namn ska vi lösa det här? 

Av Mimmi - 27 maj 2015 20:00

Hej M!

Stort tack för att du kom förbi med värktabletter och choklad till Matte idag!

Du har faktist räddad livet på oss.

Ja alltså på Matte då. Men eftersom jag inte klarar mig utan Matte så även på mig...

Inte för att jag förstår meningen med chokladen. Men det är tydligen tröste-choklad för att Matte har så mjausingens ont. Människor har så konstiga saker för sig.

Matte påstår att choklad hjälper mot allt...

Det tror jag inte alls på. Det är ju kattgodis som hjälper mot allt!

Som vanligt sprang jag ju och gömde mig när det ringde på dörren.

Men eftersom du hade så snäll röst så blev jag inte sååå skrämd och det tog bara en minut för Matte att locka fram mig igen. När du hade gått alltså! 

Så du är välkommen hit igen. Kanske. Om du tar med dig kattgodis!


   Massor med nospussar från Mimmi



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards