livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2021

Av Mimmi - 30 november 2021 19:17


Mjau, som jag sa igår så kan det vara smart att lägga sig på tvåbeningens hand eller håller fast handen eller handleden med tassen.
Men om inte det räcker så får man helt enkelt använda alla fyra tassar för att försäkra sig om att man får det gos man har rätt till.
Jag bifogar en bild som säger allt...
Idag har Matte dragit en lättnadens suck.
Det ska komma en ny torktumlare.
För flera månader gick torktumlaren i tvättstugan sönder.
Det kom en ny så småningom men den fungerade aldrig riktigt som den skulle.
Så Matte har ju fått mycket blött tvätt hit till lägenheten i flera månader.
Senast igår var det lakanen.
Men då kände jag mig extra leksugen så jag körde"tittut" och "skrämma Matte" från under torkställningen...
För övrigt kan man håra ner lakan alldeles utmärkt.
Men man måste passa på när de är blöta, då fastnar pälsen som bäst.
Det var allt från Mimmis tipslåda idag.
Mjau!

Av Mimmi - 29 november 2021 19:22


Mjau, idag var hemtjänsten här och städade.
Som ni vet så tycker jag inte alls om städning.
Så när hemtjänsten hade gått och Matte hade moppad sovrummet där jag brukar gömma mig under tiden så kom lättnaden.
Ni vet den där underbara känslan av att slippa se en snabeldrake i tre veckor.
Så jag fick väldigt mycket energi och rusade runt som en liten galning, kickandes några bollar emellanåt.
Matte bara skakade på huvudet åt mig.
Men hon skrattade varje gång jag sladdade i kurvorna...
När jag hade sprungit runt i flera minuter blev jag mycket hungrig.
Och sedan krävde jag gos i soffan.
Mycket gos.
Sedan la jag mig på Mattes hand för att hon skulle sitta kvar hos mig.
Andra gånger håller jag fast henne.
Som på den här bilden som Matte älskar.
Mjau!

Av Mimmi - 28 november 2021 20:51


Mjau, idag är det kattens dag!
Och då tänkte jag passa på att presentera min önskelista inför julen.
Den är inte så lång.
Förutom fler gummibollar (man kan aldrig ha för många bollar) så önskar jag ett hem åt varje katt.
Ett varmt hem med mycket kärlek och förståelse!
Där man får väcka sin tvåbening mitt i natten för att man är så gosnödig.
För att man vill vara jätte jättenära.
Till exempel.
Slut på alla hemlösa, hungriga och sjuka katter som föder flera kullar per år.
Ett hem åt alla skyggisar som behöver tid för att kunna lita på någon.
Ja, ni fattar, eller hur?
Ett hem som mitt, där man får vara som man är.
Förresten var Matte på julkonsert igår kväll.
Det var väl onödigt?
Om hon hade frågat mig så hade jag säkert kunna pressa fram lite skönsång...
Istället för att åka iväg och betala pengar.
Och så tycker jag att vi alla skänker en slant till något katthem idag.
Det är i alla fall ett steg i rätt riktning.
Mjau!

Av Mimmi - 27 november 2021 22:27


Mjau, nu måste jag berätta för er att jag är kär!
I en liten grå filur som nästan ser ut som min tvilling.
Han heter Granit och är på väg från skyggis till tryggis.
Jag känner igen mig väldigt mycket i honom.
Förutom att han är kille då.
Han är mycket snäll och har skrivit fina hälsningar till mig i några år.
Vi har flirtat lite.
Och nu har han frågat om jag vill bli ihop.
Jag är ju singel igen sedan Nallis vandrat över regnbågsbron.
Så jag känner att det är precis rätt.
Jag har skickat godis till honom och han har skickat godis till mig.
Och nu sitter han i kattongen som jag skickade.
Visst är han söt?
Jag är så lycklig!
Mjau!

Av Mimmi - 26 november 2021 19:31


Mjau, Matte hade lovat att inte köpa något den här hysteriska shoppingdagen.
Men så åkte hon ändå till Kattstödets secondhandbutik.
Hon lämnade en stor kasse med saker vi inte behöver och kom hem med en liten kasse med saker vi inte behöver...
Eller ja, ugnsformen behöver vi, säger Matte.
Men knappast en blus, en julduk, en tomte ochtvå pepparkaksformer.
Däremot godkände jag direkt att Matte hade köpt Kattstödets kalender för nästa år.
Den är ju ett måste!
Vi har inte pyntat något än.
Och det blir det inte idag heller eftersom Matte är alldeles för trött efter sin lilla utflykt.
Fast vi sov naturligtvis några timmar när hon kom hem.
Men vem behöver julpynt när jag finns?
Så jag önskar er en trevlig första advent med en bild i juliga färger.
Mjau!

Av Mimmi - 25 november 2021 21:30


Mjau, jag älskar pizza!
Eller ja, det är osten som jag älskar.
Aldrig vanlig ost, den ratar jag.
Men när Matte äter en fryspizza så vill jag ha lite smält ost.
Bara en liten bit.
Sedan är jag nöjd.
Smält ost är väldigt gott!
Dessutom finns det ju inte något annat som är gott när Matte äter pizza eftersom hon är vegetarian...
Jag vill definitivt inte ha tomater eller pesto.
Och pizzabotten är inte någon höjdare heller.
Jag vet eftersom jag testade en gång.
För övrigt kan jag rapportera att Matte inte är så förtjust i när jag skickar på hennes mat och sedan ratar det...
Men oftast är jag inte ett dugg intresserad av hennes mat.
Hon äter mest bara tråkiga saker.
Men smält ost är helt enkelt ett måste!
Tycker ni om att smaka på tvåbeningarnas mat?

Av Mimmi - 24 november 2021 20:36


Mjau, här har vi ännu en av mina läsare.
Ett mycket tydligt sätt att läsa bloggen, om än lite närsynt.
Vilket kan bero på åldern förstås.
Här ser ni i alla fall hur man ska hålla koll på vinstchanser.
Man läser mycket noga och sedan swishar man.
Men inte nog med det.
Sedan gäller det att hålla koll på processen också.
Och då är det förstås inte fel att det samtidigt är varm på rumpan och tassarna...
Förresten går det även att tillämpa på mjauktioner - för där gäller det också att ha koll.
Så om man är smart så gör man precis så här.
Alltid redo att tassa till ett bud.
Då vet ni.
Mjau!

Av Mimmi - 23 november 2021 15:22


Mjau, då har jag swishat pengar till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem!
Men först fick jag ta hjälp av Matte i alla fall.
För det där med att packa paket, skriva adresser och väga för att räkna ut porto är ju ändå aningen svårt...
Det blev i alla fall hela 2736 kronor till katterna.
Det tycker jag är riktigt bra för fem vinstchanser.
Dessutom har Matte och jag bestämt att det blir en liten mjauktion i början av december.
Kan ju vara bra att veta att jag har flera julklappar som ska hitta hem snart.
Jag har faktiskt några väldigt fina saker på lut.
Så håll i plånboken!
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards