livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 november 2021

Av Mimmi - 8 november 2021 23:42


Mjau, ikväll låtsas jag att jag är en sfinx.
Ni vet de där stora monument i Egypten?
Jag tycker att jag lyckades rätt bra med hållningen.
Men sedan är det ju så att sfinxar är helt tysta.
Så mer än det här kan jag tyvärr inte säga...
Mjau!

Av Mimmi - 8 november 2021 00:01


Mjau, idag var Matte ute på balkongen och tog in de sista pelargonerna.
Vilket naturligtvis gjorde slut på henne bara det.
Men hon kände sig tvungen eftersom det ska bli minusgrader nu i början av veckan.
Samtidigt plockade hon de allra sista tomaterna.
Och eftersom hon redan var slut så tyckte hon att hon lika gärna kunde sätta upp ljusslingan på balkongräcket.
Mattes konstiga logik - om man redan är helt slut kan man lika gärna krama ur den sista droppen också...
Men hon kom inte särskilt långt.
De små ljusen fastnade nämligen hela tiden i kattnätet.
Och eftersom Matte redan var slut hade hon absolut inget tålamod att ta till heller.
Så hon släppte ljusslingan på hyllan och kollapsade först i soffan och sedan i sängen.
Men när vi gick upp senare i kväll för att få i oss lite mat så lyste det ute.
Inte som det var tänkt men i alla fall något för mig att titta på.
Sedan hoppas jag att den så småningom kommer finnas runt hela balkongräcket.
Den som väntar få se.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards