livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under januari 2020

Av Mimmi - 31 januari 2020 20:24


Mjau, nu är det sista chansen att lägga bud.
Om 22 timmar avslutas auktionen.
Och bara för ordningens skull vill jag än en gång påpeka att det går finfint att buda över andra deltagare!
Hoppas att det händer något innan imorgon kväll.
För idag var det bara Tommi som höjde sitt bud till 325 kronor.
För alla andra bud kan ni titta på gårdagens inlägg.
Och nu tittar ni djupt i mina ögon och så lägger ni ett bud...

Av Mimmi - 30 januari 2020 19:30


Mjau, nu börjar det dra ihop sig.
Bara två dagar kvar.
Än så länge kan allt hända!
Även här hemma tydligen.
Jag åt potatis häromdagen.
Kokt, uppvärmt potatis.
Matte skakade på huvudet åt mig.
Men just då tyckte jag att det var gott.
Man måste testa nya saker ibland.
Som att buda över någon i en auktion...
Här kommer dagens resultat :
1) 500 kr, Sotis, Maija och Missan
2) 500 kr, Smiley
3) 250 kr, Molly
4) 300 kr, Tommi
5) 300 kr, Cornelia
6) 200 kr, Siv
7) 200 kr, Elvis
8) 250 kr, Charlotta
9) 100 kr, Margareta
10) 150 kr, Molly
11) 125 kr, Plutt
12) 100 kr, Anna
Om ni frågar mig så tycker jag att vissa bud skulle må bra av en höjning.
Alla pengar går ju oavkortat till Laila's katthjälp för att hjälpa hemlösa katter.
Jag vet inte hur många av er som har varit hemlösa.
Men jag kan berätta att det är fruktansvärt jobbigt!
Jag vet precis allt om det och vill aldrig mer tillbaka ut dit.
Jag tycker att alla katter borde ha kärleksfulla hem med mjuka kuddar, tillräckligt med mat och leksaker!
Håller ni inte med?
Då vet ni vad ni ska göra...
Mjau!

Av Mimmi - 29 januari 2020 18:18


Mjau, tänk så bra det blev när jag hotade att morra lite...
Nu börjar den här auktionen liknar något!
Och nu börjar det bli riktigt spännande.
Se själva :
1) 500 kr, Sotis, Maija och Missan
2) 500 kr, Smiley
3) 250 kr, Molly
4) 275 kr, Tommi 
5) 300 kr, Cornelia
6) 200 kr, Siv
7) 200 kr, Elvis
8) 150 kr, Lisbeth
9) 100 kr, Margareta
10) 150 kr, Molly
11) 125 kr, Plutt
12) 100 kr, Anna
Så fint det kan bli när vi hjälper varandra att hjälpa hemlösa katter!
Och det är tre dagar kvar att slå nya budrekord...

Av Mimmi - 28 januari 2020 21:05


Mjau, jag undrar vad ni gör?
Ni måste vara mycket upptagna eftersom ni inte budar på min auktion, tänker jag...
Förutom Tommi och Cornelia då.
De är lika duktiga som alltid.
Men annars händer det ingenting.
Idag har Laila's katthjälp delat mitt inlägg och det syns att många har gått in och kollat på bloggen.
Men det har inte kommit in några bud.
Matte säger att jag ska ha tålamod.
Men tyvärr har jag inte så mycket av den varan när det gäller auktioner och att hjälpa behövande katter...

Så här ser det ut just nu: 

1) 300 kr, Elvis 

2) 300 kr, Cornelia 

3) 225 kr, Molly 

4) 250 kr, Tommi 

5) 50 kr, Agneta 

6) 200 kr, Siv 

7) 200 kr, Elvis 

8) 100 kr, Charlotta 

9) 75 kr, Margareta 

10) 100 kr, Molly 

11) 125 kr, Plutt 

12) 100 kr, Anna 

Nåja, det kommer säkert in några nya bud snart. 

Annars känner jag mig tvungen att fräsa lite.
Mjau!

Av Mimmi - 27 januari 2020 20:26


Mjau, ifall ni undrar så har det inte hänt så mycket på budfronten.
Nästan ingenting, för att vara exakt.
Jag antar att många brände mycket krut där i början.
Men det finns en hel del dagar kvar.
Och man kan ju alltid höja sitt eget bud om man inte vill buda över någon annan...
Här kommer en uppdatering av hur det ser ut just nu.
1) 300 kr, Elvis
2) 200 kr, Cornelia
3) 225 kr, Molly
4) 200 kr, Tommi
5) 50 kr, Agneta
6) 200 kr, Siv
7) 200 kr, Elvis
8) 100 kr, Charlotta
9) 75 kr, Margareta
10) 100 kr, Molly
11) 125 kr, Plutt
12) 100 kr, Anna
Ärligt talat så är det nog bra att det inte händer så mycket.
Matte känner sig krasslig igen och har tillbringat hela dagen i sängen.
Men om någon vill lägga ett bud så lovar jag att tassa ner det!
Vi hörs imorgon kväll, hoppas jag.
Mjau!

Av Mimmi - 26 januari 2020 18:03


Mjau, vilken respons!
Ni är helt fantastiska!!!
Jag tror att det är för första gången jag gör en första uppdatering då alla objekt har fått bud, några objekt även flera bud.
Jag väckte Matte ur hennes eftermiddagsslummer och jamade att det är verkligen är dags att uppdatera nu!
Alla måste ju veta hur budläget ser ut om man vill fortsätta buda.
Så här kommer första uppdateringen:
1) 300 kr, Elvis
2) 150 kr, Lina
3) 225 kr, Molly
4) 150 kr, Charlotta
5) 50 kr, Agneta
6) 200 kr, Siv
7) 200 kr, Elvis
8) 100 kr, Charlotta
9) 75 kr, Margareta
10) 100 kr, Molly
11) 100 kr, Petra
12) 100 kr, Anna
Dessutom skänker Johanna 200 kronor helt utom tävlan.
Vilken start, hör ni!
Mitt lilla katthjärta klappar extra snabbt just nu.
Hoppas att det fortsätter så här!
Vi hörs imorgon kväll igen.
Mjau!

Av Mimmi - 25 januari 2020 14:45


Mjau, då är det äntligen dags för en auktion igen!  

Den här gången går pengarna till Laila´s katthjälp, ett katthem i Skåne som har stora finansiella problem. 

Så där kan vi väl hjälpa till tillsammans? 

Vi gör som vanligt. 

Det går bra att lägga bud här i kommentaren eller i det öppna inlägget som Matte lägger upp på sin Facebooksida. 

Det går inte att lägga bud hos Laila´s katthjälp för då ser vi inte det! 

Det är mycket viktigt att att alltid skriva objektnummer för varje bud så att Matte inte rör ihop saker och ting. 

Jag kommer att uppdatera alla bud varje kväll i ett blogginlägg. 

Det är bra om ni följer dem så ni inte går miste om det ni vill ha! 

Det är alltid en eller flera som blir snopna för att de missade slutet. 

Matte kommer att försöka uppdatera alla bud på Facebook vartefter de kommer in. Men ibland ligger hon lite efter... 

Kom även ihåg att jag lägger oftast rätt låga utgångspriser. De flesta saker är värda betydligt mera. Och för de katter som behöver hjälp är de värda hur mycket som helst! 

Alla pengar går oavkortat till Laila´s katthjälp. 

För vinnarna tillkommer portokostnader. 

Auktionen avslutas på lördag 1/2 klockan 18:00. 

Känner ni er redo? 

Då sätter vi igång. 


1) 

Det har nog blivit en vana att alltid börjar med en fin kattprydnad.  

Det här exemplaret må vara begangnat men är ändå i nyskick. En välvårdat kattherre som gör sig bra lite var som helst. På vintern uppskatter han extra värme i form av ett värmeljus, då avancerar han till ljuslykta. 

Höjd 29 cm, svart metall. 

Utropspris 50 kronor. 


 

 




2) På vintern är det alltid gott med varm dryck. Men samtidigt börjar längtan efter våren göra sig så smått påmind så här års. 

Så den här koppen förenar det som vi vill ha mest - katter, blommor och något varmt att dricka. Jag tror att alla svarta tassar håller drycken extra varmt! 

Vad vill du dricka ur den här? 

Höjd 10 cm, diameter 7 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 

 




3) 

Och apropå kyla - det gäller att hålla sig varm även utan möjlighet till varm dryck. 

Om du vill ha varma händer men fria fingrar så lovar dessa katter att hjälpa dig. 

Men de kan även användas inomhus som pulsvärmare. 

17 cm lång, bredd 9 cm. 

Observera att Matte har små händer, de funkar fint även till större händer! 

Utropspris 75 kronor. 


 

 




4) 

Den här katten är helt obunden av några årstider. 

Den kommer att få ordning på ditt hår närsomhelst du önskar det. 

Ett reellt exemplar i kraftig plast. Donerad av Ingalill. 

Längd 15 cm. 

Utropspris 25 kronor. 


 




5) 

Allting i livet behöver inte vara nyttig på något sätt. 

Den här katten vill inte göra något annat än att sitta där i fönstret bredvid blommorna och titta ut. 

En prydnad för väggen som är begagnad men då kan du alltid påstå att du gjorde den själv i skolan... 

Diameter 22 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




6) 

Något som bara pryder är även denna fina sjal med smycke. 

Ett annorlunda halsband i form av grå tyg med silvriga pärlor som kan flyttas och en underbar katt i mitten. Draperas efter önskemål. Finaste halsbandet jag sett på länge! Jag fick dock inte leka med fransarna... 

Sjalens längd är ca 90 cm, kattens längd är 7 cm. 

Utropspris 65 kronor. 


 




7) 

Den här katten är vass! Visserligen har den bara en enda klo men den sticks. 

En silverglittrig liten raskatt med stora gröna ögon som håller ihop din kofta eller sjal, fungerar även som brosch eller väsksmycke. 

6 cm lång, katten mäter 3 cm. 

Utropspris 45 cm. 


 




8) 

Och när vi nu ändå håller på med smycken så vill jag även presentera dessa två söta små randiga katter. De vill helst hänga i öronen och skaka lite på huvuden åt allt du gör... 

Plexiglas och naturligtvis allergivänlig. 

Mått ca 2 cm * 1,5 cm. 

Utropspris 65 kronor. 


 




9) 

Om du behöver en liten väska till dina smycken eller pennor eller annat smått och gott så finns det givetvis det också! 

I mjuk men lite kraftigare plast som stängs med dragkedja. 

20*9 cm. 

Utropspris 45 kronor. 


 




10) 

Vill du skriva dagbok, låta din katt skriva dagbok, rita katter eller notera viktiga saker? 

Då kan du med fördel göra det i den här lilla boken. 100 blanka sidor i format 21*15 cm. Går bra att hålla ihop med det integrerade gummibandet.  

Många katter som gärna vill följa dig i vardagen. 

Utropspris 50 kronor. 


 




11) 

Något som man aldrig kan för mycket av är väl grytlappar. särskild grytlappar med katter på. 

Dessa är dubbelstickade i bomullsgarn. Många fina svarta katter som ser till att du slipper bränna dig i köket. 

18*18 cm. 

Utropspris 75 kroner. 


 




12) 

Och sist men inte minst en katt till. 

Gräddvit porslin med plats för torrfoder för katten, godis till tvåbeningen eller varför inte plantera en liten vårblomma eller så några frön? 

Ca 16*10 cm, höjden på skålen 5 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 

 


Och det var allt för den här gången. 

Jag hoppas att ni har hittat något som ni vill ha och lägger bud på. 

Jag väntar med spänning. 

Mjau! 




Av Mimmi - 24 januari 2020 19:07


Mjau, nu är det nära!
Matte har börjat skriva på auktionsinlägget.
Hennes uthållighet är dock inte den bästa och efter knappt hälften surrade det av bokstäver och siffror i hennes hjärna så hon sa stopp.
Men då är det i alla fall säkert att auktionen kommer upp imorgon.
Kanske redan på eftermiddagen.
Vem vet?
Hoppas att ni sitter redo i startgroparna för att slå till med buden!
Pengarna från auktionen kommer att gå till Laila's katthjälp.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards