livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under december 2015

Av Mimmi - 31 december 2015 12:00

 

I natt ska Matte och jag skåla i äppelcider.

Om inte jag går och gömmer mig för alla fyrverkerierna...

Av Mimmi - 31 december 2015 07:02

Men mitt riktiga nyårslöfte är förstås att bli en trygg katt!

Frågan är bara om det är ett nyårslöfte?

Jag har ju jobbat på det sen jag skaffade lägenhet och Matte.

Och jag kommer att fortsätta.

Det är ett pågående löfte som jag har gett mig själv och Matte.

Och det har inte ett dugg med nyår att göra.

Det är mitt livsmål helt enkelt!

 

Även om det kan vara väldigt ansträngande.

Och utmanande.

Men jag jobbar på!

Av Mimmi - 30 december 2015 09:00


Hur ser det ut med era nyårslöften?

Om det inte går så bra så är ni i gott sällskap...

Vad ska vi lägger till för 2016 då?

 

Av Mimmi - 29 december 2015 22:15


IKVÄLL HOPPADE JAG UPP I SOFFAN FÖR ATT HÅLLA MATTE SÄLLSKAP!

Hittills har vi delat soffan två gånger i några minuter och då var det på Mattes initiativ.

Men ikväll när hon hade satt sig där så tyckte jag att det kunde vara en bra ide att visa Matte att jag minsann vågar.

Så jag hoppade upp i andra ändan av soffan och la mig där.

I över en timme!

Visst är jag duktig??!!

 

Min sida av soffan för några dagar sedan...


Av Mimmi - 29 december 2015 19:00

 

Rufus tog en selfie här om dagen och kallar den för and can you feel the purrfection tonight...

Av Mimmi - 29 december 2015 07:00

 

Förresten har även Rufus fått en likadan racermus som jag har!

Men han är lite för lat för att jaga den.

Han tassar mest till den i stil med nu ligger du still, hörru du!

Tänk att göra så när man kan jaga den!

Och kasta den runt i luften när andan faller på...

Men han gillar den på sitt sätt.

 


Av Mimmi - 28 december 2015 14:00

 

Matte!

Stäng av solen är du snäll!

Den bländas i ögonen...

Vaddå?

Nej, jag kan inte flytta på mig!

Jag ligger alldeles för bekväääääm........


Av Mimmi - 28 december 2015 10:16

 

Någon har gjort den vanliga morgon-inspektionen av balkongen...

Men det gick väldigt snabbt idag.

Efter 2 minuter var jag inne igen.

Jag tycker inte om snö.

Det är något som jag förknippar med kyyyla och ingen mat.

Usch!

Men jag var ju tvungen att kolla läget på min balkong!

Man måste ju ha koll på sitt revir varje dag, i ur och skur.

Jag är en ansvarstyngd katt!

Fattar ni?

Hålla koll på Matte.

Hålla koll på mitt revir.

Hålla koll på mina muslingar.

Och sen alla dessa andra leksaker också som vill bli lekt med.

Och bollar som vill dribblas...

Suck.

Vilket jobbigt liv!

Måste genast ta en kattlur för att ta igen mig...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards