livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 december 2015

Av Mimmi - 20 december 2015 12:30


Ja Matte, jag surar.

Du är en sådan glädjedödare!

Jag som fixade en så fin födelsedag till dig och allt.

Till och med nosade på din fot i soffan igår kväll!

Och så har du mage att ta bort garnnystan som jag lyckades lirka fram under natten.

Du vet ju att jag älskar garnnystan!

Varför är alla garnnystan bara dina och aldrig mina?

Det är så orättvist!!!

Nä, jag tänker inte ens titta på dig.

Du får fjäska med extremt mycket godis om jag ens ska överväga om jag ska förlåta dig...

 

Av Mimmi - 20 december 2015 09:00

 

Och idag blir det ännu fler presenter - det är ju söndag!

Kan ni gissa vad jag fick idag?

En hungrig mus?

Nä...


Jo, såklart!

 

Det är en ny läserpekare!

Den gamla börjar bli svag.


Och så undrar ni kanske vad Matte fick?

Hon fick något helt onödig.

Fattar inte vad det ska vara bra till.

 

De bara hänger där och smajler upp sig.

Men hon tycker att de är söta...

De är då inte alls lika söta som jag, säger jag bara!  

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards