livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2023

Av Mimmi - 31 juli 2023 20:03


Mjau, Matte har börjat på ett nytt pussel.
Hon håller på med pussel hela tiden.
Men igår började med ett nytt igen.
Hon har inte kommit särskilt långt ännu.
Men hon har i alla fall lagt den delen som är allra viktigast enligt mig.
Resten är inte direkt intressant.
Men den här biten är den som förgyller hela bilden.
Eller vad tycker ni?
Mjau!

Av Mimmi - 30 juli 2023 20:37


Mjau, jag fortsätter att springa runt här hemma.
Fram och tillbaka.
In och ut.
Och helst framför Mattes fötter naturligtvis.
Men att springa så att pälsen fladdrar gör jag bara på morgonen och förmiddagen.
På eftermiddagen och kvällen är det för varmt i lägenheten.
Då håller jag ett lugnare tempo.
Mjau!

Av Mimmi - 29 juli 2023 20:56


Mjau, på onsdag kväll delade Matte en bild på "gullungen" i en Facebookgrupp.
Fler än 1400 personer har gillat inlägget.
Tänk om alla hemlösa skygga katter fick så mycket uppmärksamhet.
Världen skulle se helt annorlunda ut.
När tiden är inne för gullungen att hitta ett hem hoppas jag att han får en bråkdel av detta intresse.
Mjau!

Av Mimmi - 28 juli 2023 20:00


Mjau, vet ni hur snabb jag är?
Så här snabbt kom jag springandes igår när Matte sa att hon skulle öppna paketet.
Det kan naturligtvis vara svårt att se på en bild.
Men ni kanske ser att tassarna är suddiga?
Då rör jag mig fort.
Så mycket kan man vara säker på.
Mjau!

Av Mimmi - 27 juli 2023 21:14


Mjau, vi har fått paket idag!
När Matte hittade avin i brevlådan för några dagar sedan så undrade hon lite.
Efternamnet stämde men det stod varken Mimmi eller Mattes förnamn utan något oläslig.
Sedan fick vi ju vänta till idag så att hemtjänsten kunde åka och hämta.
Så vi kunde fundera lite.
Till slut kom vi fram till att det nog stod M&A.
Och det var faktiskt både till mig och Matte.
Tidningar till henne och mat och godis till mig.
Jag har nosat noga på allt.
Dels för att det är spännande.
Men dessutom känner jag igen lukten.
Vi har ju fått många paket under årens lopp.
Och jag visste direkt att det kom från Britt-Inger.
Tack snälla!
Det är så väldigt uppskattat.
Mjau!

Av Mimmi - 26 juli 2023 19:37


Mjau, idag har Matte ägnat tid åt "gullungen" igen.
Idag satt han inte bara och väntade på henne, han ropade på henne också.
Som vanligt tyckte han att hon var för långsamt med att langa fram godis.
Och så ville han ha mer godis än Matte tyckte var rimligt.
Men han ville inte bli klappad.
Dessutom ägnade Matte tid åt två föräldralösa kattungar.
De ville ha massor med gos.
Och Matte dog nästan sötdöden.
Det var nog en himla tur att hon ändå kom hem till mig i slutändan...
Mjau!

Av Mimmi - 25 juli 2023 20:42


Mjau, Mattes kompis Hanna har lekt med sin AI app igen.
Matte har skickat en bild på min och henne och har fått lite olika tolkningar av den.
Den här gången hade appen tolkningsföreträde.
Därför blev det lite märkliga och speciella bilder.
Här är en av dem.
Mjau!

Av Mimmi - 24 juli 2023 19:26


Mjau, vissa dagar behöver man helt enkelt ligga på balkongen och begrunda livet.
Och inte så mycket mer.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards