livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2020

Av Mimmi - 29 februari 2020 13:00


Mjau, nu är det äntligen dags för ännu en auktion! 

Den här gången har jag bestämt att alla pengar ska gå till Änglakatten

Ni kan läsa mer om dem på deras hemsida. 

Och precis som vanligt är alla objekt numererade, så när ni lägger bud i kommentaren så måste ni ange nummer för annars kan det hända att Matte snurrar till det. 

Ni kan även lägga bud på Facebook på Mattes sida, hon kommer att lägga upp ett särskilt öppet inlägg just för detta. 

Ni ska inte lägga bud någon annanstans och inte på Änglakattens sida för då ser vi inte det! 

Jag kommer att uppdatera alla bud varje kväll här på bloggen. 

Som valigt sätter jag låga utropspriser för att få igång budgivningen. Men många saker är värda mycket mera. 

Kom ihåg att hålla koll på ditt bud här eller på Facebook! Och håll koll på bloggen, det kan komma viktig information under auktionens gång. 

Auktionen avslutas på lördag 7/3 klockan 18:00

Observera att det tillkommer fraktkostnader för att få vinsterna hemskickade! 

Är ni redo? 

Då börjar vi. 


1) 

Månadens katt är det här ståtliga exemplaret. I förvånansvärd bra skick förutom att den är lite blind på ena ögat. Detta kan man fixa med en enkel operation innehållande en svart tuschpenna, skulle jag tro. 

Men den har även en öppning och mycket plats till att spara pengar! Oavsett om ändamålet är semester, katternas godiskassa eller pengar till hemlösa katter. De är i säker förvar, låter katten hälsa. 

Höjd 23 cm, bredd ca 15 cm. Utsökt målad porslin. 

Utropspris 65 kronor. 


 

 




2) 

Behöver du ett par katter i öronen för att känna dig trygg och älskad? 

Då har vi de här fina silvriga i perfekt kattsiluett. De vill gärna "hänga" med dig! 

Varje katt är 1,5 cm. Kroken inte medräknad. Givetvis helt nya. 

Utropspris 65 kronor. 


 




3) 

Här kommer det ett gäng (färg-)glada katter som vill hjälpa dig i köket. 

Underbart splitterny linnehandduk med färgtryck som garanterar glatthumör! 

Med så många hjälpredor kan man bara inte misslyckas... 

135*46 cm. 

Utropspris 85 kronor. 


 




4) 

Vi katter brukar ju fixa vår manikyr på soffan eller liknande. Men tvåbeningarna kan behöva lite hjälp. 

Till exempel av dessa tre sötnosar som filar naglar från båda sidorna. 

Bästa manikyren man kan få! 

Ca 5,5 cm. 

Utropspris 40 kronor. 


 




5) 

Det är sportlovstider! Dessa två katter tar det på allvar och gympar för fullt. De kan utföra i stort sett vilken akrobatik som helst. Med magneter under kroppen, fram- och baktassarna och även på ballongerna är de beredda till vilka äventur det mår bli, på alla magnetiska ytor. 

Låt de fixa gympan så kan du låta dig inspireras eller luta dig tillbaka i soffan. 

Kroppen är 5,5 cm lång, armar och benar 5 cm och även ballongerna med snöre 5 cm. De kan hålla hela 6 saker på kylskåpet samtidigt! 

Utropspris 50 kronor. 


 




6) 

En till som firar sportlovet är den här katten som gungar. Den ser ut att ha mycket roligt! 

Genomskinligt plastmaterial som ser ut precis som glas och två glaskulor. 

Det finaste du kan ha i fönstret just nu! 

Hela längden är nästa 40 cm. 

Utropspris 65 kronor. 


 




7) 

Om du tycker bättre om att äta än om motion så finns det även en stor och fin matskål här. 

Porslin med både struktur och lite relief på kattansiktet i skålen. Eller varför inte använda den till snacks eller godis till tvåbeningar? Gör sig även fin som prydnad. 

Diameter 16 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




8) 

Bara prydnad är den här lilla träskivan med en fin katt. Ritat genom bränning och söt som bara den! 

Går fint att hänga på väggen. 

Längd 15,5 cm, bredd 5 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




9) 

Är du trött på att köpa almanacka varje år? Den här katten löser problemet för dig. 

Med sina flyttbara träklossor kommer den med lite hjälp alltid visa rätt månad och datum. 

Perfekt dör skrivbordet. Eller för någon som behöver lära sig det här med datum på ett enkelt sätt. 

Splitterny från Different Design. 

Längd 13 cm, höjd 6 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




10) 

Ett annat sätt att hålla reda på tiden är förstås en klocka. Men inte vilken klocka som helst! 

På frågan om hur mycket klockan är kan du nu utan tvekan säger att det är en halv huskatt, trekvart Cornish Rex eller precis en Perser... It's cat'o'clock! 

Och med tanke på att det är dags att ställa fram klockan om några veckor så kommer du vara förberedd på absolut bästa sätt. 

Porslinstallrik med målade katter. Batteri ingår. Upphängning på baksidan. 

Diameter 19 cm. 

Utropspris 95 kronor. 


 

 


Och det var allt för den här gången. 

Nu är det bara att sätta igång och buda. 

Och eftersom alla pengar kommer oavkortat att gå till Änglakatten så finns inga bud som är för höga, kom ihåg det! 

Jag och Matte ser fram emot era bud. 

Mjau! 



Av Mimmi - 28 februari 2020 13:50


Mjau, igår vägrade jag att gå ut.
Men idag sprang jag ut och lekte!
Fast det blir ju rätt kallt om tassarna efter en stund...
Matte fotade bara första omgången jag var ute.
Jag värmde tassarna och sedan gick jag ut en gång till.
Det är alltid lite trevligare när man inte blir påpassad av en kameralins...
Jag hann gräva upp större delen av balkongen andra gången!
Matte bara skakade på huvudet och frågade om jag hade haft kul när hon stängde balkongdörren.
Självklart, sa jag och slickade tassarna intensivt...
Samma tassar som legat mot Mattes hals och läpparna bara en stund tidigare när vi låg i sängen och gosade.
Så gör jag ofta nuförtiden.
Då smälter Matte så som snön smälte från mina tassar när jag kom in.
Mjau!

Av Mimmi - 27 februari 2020 20:45


Mjau, idag har hemsktjänsten fått hämta paket till mig!
Smiley har hållit ord och skickat godis till Matte för att locka henne att hjälpa mig med auktionen.
Och naturligtvis har han även skickat godis till mig så att jag ska orka med allt.
Men kattidningarna till Matte har jag faktiskt gömt undan på en gång - tänk om hon sätter sig och läser istället för att hjälpa mig!
Fast om Matte är alldeles för lat och tillbringar för mycket tid i sängen så kan jag alltid leka med min nya leksaksmus.
Den låter nämligen så pass att den kan väcka döda, sa Matte.
Och den kan även vibrera när man drar ut svansen!
Men det måste Matte hjälpa till med.
Jaha, ni kanske kan gissa vad jag kommer att göra imorgon bitti om Matte sover lika länge som idag...
I morse missade hon nämligen tvätthämtningen.
Hon hade glömt att porttelefonen äntligen är igång och att hon då måste ha telefonen påslagen och att vara vaken för att kunna öppna porten!
Men jag tror att hon har lärt sig nu...
Stort tack till Smiley!!!

Av Mimmi - 26 februari 2020 19:03


Mjau, idag har vi jobbat hårt!
Matte har fotat allt till den kommande auktionen och jag har tittat på och nosat på allt.
Så nu är vi väldigt trötta!
Naturligtvis har vi plockat ihop riktigt fina saker, som alltid.
Och jag antar att ni är nyfiken?
Okej då, ni får se några bilder.
Men bara delar av bilderna.
Så kan ni fantisera lite...
Mjau!

Av Mimmi - 25 februari 2020 19:45


 

Matte och jag har en del disskusioner här hemma om vissa saker. 

För det mesta kommer vi bra överens. 

Men det finns några saker som vi tycker väldigt olika om. 

Ta bilden ovan. 

Matte säger att den är fel. 

Det tycker inte jag. 


 

Ta en närmare titt. 

Finns det verkligen ett fel här? 


 

Ni som håller med Matte har säkert upptäckt det vid det här laget. 

Men jag tror att mina vänner håller med mig. 

Inget fel alls! 


 

Matte påstår att det är för tidigt för att vara barfota. 

Det är bara februari. 

Samma sak sa hon i januari, december och november. 

Ni kanske fattar att vi har disskuterad frågan många gånger... 

Och nej, jag kan inte riktigt svara på varför det alltid är samma sko. 

Ibland sitter den andra på sniskan men inte mer än så. 

Även när jag försöker gräva ner skon så hittar Matte den alltid. 

Nu funderar hon på att limma fast skon. 

Hon är en sådan glädjedödare! 

Och snart är det faktiskt dags att gå barfota... 


Gos

Av Mimmi - 24 februari 2020 19:06


Mjau, vi gosar.
Jag vet att det inte ser bekvämt ut.
Men det är det faktiskt!
Det är jag som har valt att ha Mattes hand så här.
Jag tycker att det är mysigt.
Matte tycker att det är mindre mysigt.
Men det är ju ingen som har frågat henne, eller hur?
Så vi gosar vidare...

Av Mimmi - 23 februari 2020 17:56


Mjau, idag vill jag lyfta en viktig sak :
Matte har blivit galen!
Mitt i vår lekstund, så där mellan bollarna och snöret, tog hon plötsligt tag i mig och lyfte upp mig!!!
Jag blev helt överrumplad så jag missade att göra motstånd och sa bara "mmmrrr".
Jag tror att Matte hade räknat med att jag skulle fräsa, rivas och bitas.
Men jag fick ju höjdskräck!
Visserligen påstår Matte att det bara handlade om ca 15 cm men det tror jag inte på.
Och hon släppte ju genast ner mig igen som tur var.
Jag har ju verkligen inte bett om att lära mig flyga!
Nåja, vi fortsatte att leka och efter en stund så hade Matte fräckheten att göra om samma sak...
Den gången fick jag tillgång till mina reflexer och började sparka runt med benen.
Sedan gick jag därifrån.
Någon måtta får det väl ändå vara!
Men efter en liten stund la jag mig ändå hos Matte i soffan.
Jag antar att Matte inte riktigt rå för att hon är dum...
Och jag är ju en snäll katt för det mesta.
Bara hon inte får för sig att göra om det.
Mjau!

Av Mimmi - 22 februari 2020 19:08


Mjau, vad smarta ni är som lockar Matte med godis!
Jag tror helt säkert att det kommer att fungera.
Här ligger vi i soffan och gosar och har det mysigt.
Men ute stormar det så att rutorna skallrar. Matte säger att hon bara väntar på att den ena stolpen för kattnätet ska lossna igen...
Själv har jag mycket viktigare funderingar.
I morse hittade jag nyckelpigan så här.
Tydligen har den lagt ägg.
Nu undrar jag om det kommer att bli en massa mini-nyckelpigor fyllda med kattmynta till våren?
Någon som vet?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards