livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 februari 2020

Av Mimmi - 14 februari 2020 18:42


Mjau, vi tycker att det är fint med Alla Hjärtans Dag, Matte och jag.
Men en dag per år är ju alldeles för lite!
Hos oss är det Alla hjärtans dag varje dag, eftersom vi älskar varandra så mycket.
Innan jag kom hem till Matte visste jag inte vad kärlek var.
Men det lärde jag mig snart.
Jag fick vara så skygg och rädd och tillbakadragen som jag ville och ändå pratade Matte alltid med mig med sin snälla mjuka röst.
Hon pressade mig aldrig till något.
Och vet ni vad hon sa till mig?
Hon sa att även om jag alltid skulle vara skygg så skulle det inte vara några problem eftersom hon älskade mig så otroligt mycket ändå.
Och även om jag tyckte att hon var läskigt och lite skrämmande så älskade jag henne redan då.
Inte bara för att hon tillgodosåg alla mina behov utan även för att hon gav mig det utrymme som jag behövde.
Och så gav hon mig leksaker!
Det visade sig mycket snart att jag älskade att leka och då fick jag ännu mer leksaker.
Resten är historia som man säger och hela resan finns här på bloggen.
Idag har vi firat med extra mycket gos och jag ska få godis snart.
Vi behöver inte utbyta några presenter eftersom vi är varandras bästa present!
Idag är det fem år och nio dagar sedan jag flyttade hem till Matte.
(Eller jo, jag skaffade lägenhet med servicepersonal...)
Matte fick upp ett minne på Facebook idag av en bild hon hade lagt upp för fyra år sedan.
Och idag kan vi konstatera - ja, det finns något bättre.
Fem år av kärlek!
Och en massa gos.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards