livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2015

Av Mimmi - 30 april 2015 17:30

 

Hmmm..... 

Jag känner mig ju alltid lite frestat...... 

Blomjord verkar alltid ropa och locka mig! 

En liten kartongbit är ju inte ett riktigt hinder för en tass-duktig katt. 

 

Och ibland faller jag helt enkelt för frestelsen! 

Attans också! 

Matte tog mig på bar gärning! 

Med fotobevis till och med, som hon tänker lämna till nämnden för blommors rättigheter i hemmet. 

Det låter olycksbådande... 

Jag är ju bara en liten, alltid okyldig katt?

Av Mimmi - 30 april 2015 07:45


Här sitter jag och väntar på min skiva skinka till frukost. 

Det är bäst att vara beredd redan när Matte kokar tevattnet och brer sina smörgåsar. 

Mmmmmm.....

Bara tanken på skinka får det att vattnas i munnen!

Skynda på nu, Matte!

 

Sen har ju Matte den ovanan att riva min skinka i små, små bitar och lägger ner dem på golvet intill stolen. Bit för bit. Då sitter jag oftast mycket nära, ibland direkt bredvid stolen. Ja men skinkan gör det värd den risken! Det fattar ni väl?

Av Mimmi - 29 april 2015 21:45


Efter min senaste gräv-attack har Matte skapat ett litet Nordkorea i köket. 

Hon säger att blommorna snart ska ut på balkongen. 

Och jag som trodde att det var jag som snart skulle ut på balkongen? När den väl är innätat? 

Det låter ju inte klokt. Måste jag jämt dela utrymme med konstiga stjälkar och blad?

Och så får jag inte gräva ut de heller?

Jag känner mig gravt åsidosatt!!

 

Av Mimmi - 28 april 2015 22:41


Ännu en av mina läsare som har uppmärksammat lilla mig! 

Annagonzo.bloggplatsen.se/2015/04/28/11084001-rekommendation/ 

Läs hennes inlägg! 

Jag rullar runt här hemma på mattan och slår några extra slag mot bollen av stolthet!! 

Blir det en tidningsartikel härnäst kanske?

"Hittekatten som gör karriär" till exempel. Hehe!

Vilken tur att jag får låna Mattes dator ibland... 

Jag ska absolut fortsätta att avslöja små godbitar av mitt liv! 

Mjau på det!

Av Mimmi - 28 april 2015 22:10


Vaddå?? 

Vad är det nu då? 

 

Om det var jag som tog död på fjädervippan? 

Vilken fjädervippa?

Jag känner inte till någon fjädervippa! 

 

Och varför tror du att det var jag? 

Jag tycker inte om att skuldbeläggas! 

 

Har du förresten sett på taket någon gång? 

Det är lite ojämnt. 

 

Det är sååå spännande med taket, tycker du inte? 

 

Nä, jag tänker faktiskt inte prata om fjädervippan. 

Om du inte vill prata om taket kan du lika gärna hålla tyst. 

End of discussion. 

Av Mimmi - 28 april 2015 22:08

 

Av Mimmi - 28 april 2015 10:13


DET HÄR måste väl ändå visa tydligt att jag vill lira lite fotboll med Matte??? 

Vi får se om hon fattar och lydar min uppmaning! 

 


Av Mimmi - 27 april 2015 09:10

Det är säkrast att bevaka Matte när hon äter frukost. 

Man vet ju inte vad hon kan hitta på.   

Men Matte! 

Var det där en skinkbit du stoppade i munnen?!? 

Det var ju fel håll! 

Den ska ju ner hit!!! 

Förbjuden transaktion minsann! 

Det kommer anmälas till kattombudsnämnden redan idag! 

Och det straffas med alldeles för tidigt väckning, bara så du vet. 

Vaddå det hände redan i morse? 

Det är väl inte mitt fel att du inte kan sova när jag leker "jaga farligt byte" i hela lägenheten? 

Vaddå jag trampar runt som en häst? 

Inga insinuationer, tack! 

Jag är en katt och jag tassar på mina sammetsfötter bara!...

 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards