livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under januari 2018

Av Mimmi - 31 januari 2018 21:20


Jag har jobbat hårt idag!
Med vad?
Med att putta på Matte.
Hon har fotat alla saker till auktionen och sedan fört över alla bilder till datorn och från datorn till bloggens sida.
Det tog bara en liten evighet...
Dessutom har jag bestämt vem som ska få pengarna från auktionen också.
Ni ser - jag har inte legat på latsidan idag!
Inte konstigt då att Matte har bjudit på tonfisk.
Dessutom laddade jag upp i förmiddags i en nybyggd koja.
Jag är verkligen bra på att bygga kojor!
Nu tvärvägra Matte att sitta kvar vid skrivbordet med sin onda svanskota, därför får ni vänta på inlägget om auktionen till imorgon kväll.
Spänningen stiger...
Imorgon smäller det!
Och jag kan dessutom avslöja att auktionen avslutas på tisdag 6/2.
Det är ett mycket viktigt datum.
Det viktigaste på hela året faktiskt!
Vet ni varför?

Av Mimmi - 30 januari 2018 21:30

 

Idag har jag fått post igen.

Post som jag gillar!

Och det syntes tydligt att den var till mig.

Matte säger att om jag inte var så skygg skulle jag också kunna göra reklam.

Eftersom jag är så snygg!

Men det är ju alltid trevligt att se Shebas model...


Fast det kanske ni också har fått?

Eftersom adresskällan var SVERAK.


 

Fast jag gillar inte dreamisar.

De kan Rufus få.

Eller nästa katt som Matte träffar.

Men Sheba är helt okej.

Matte är också bättre idag.

Hon har slutat att tillbringa orimlig mycket tid på toaletten.

Och hennes finger har visserligen fått en blåsa men den känns inte längre som om hon måste ringa brandkåren...

Så nu hoppas jag att även hennes svanskota ska ge med sig snart.

Och att det blir en auktion snart!

Jag får nog ändå buffa lite på Matte.

Men jag lovar att inte buffa på ryggen utan bara på huvudet.

Mjau!







Av Mimmi - 29 januari 2018 21:59


Den som väntar på auktionen får ge sig till tals och väntar ännu längre.
Matte har passat på att bli lite sjuk.
Och utöver detta även bränt sitt pekfinger med kokande vatten.
Hon är verkligen omöjligt!
Men vad kan jag göra?
Förutom att titta henne i ögonen och spinna?
Och sedan kasta mig på rygg och knöla till mattan till oanade former?
Där fick jag henne i alla fall att le.
Sedan kräver jag naturligtvis massor med godis i dröjsmålsränta!
Vad trodde ni?
Det är ju ändå jag som bestämmer här hemma!
Och så tjuv-attackerar jag "fort Knox blomkrukorna" när Matte sover...

Av Mimmi - 28 januari 2018 20:26


Än så länge har jag inte förmått Matte att fota alla fina saker som jag valt ut till denna auktion.
Hon brukar ju fota alltid allting i soffan här hemma för att det blir en bra bakgrund.
Men hon påstår att det är en mindre gynnsam vinkel just nu för ryggen.
Tydligen är det inte så gynnsamt heller att falla på knä och låta mig gosa på henne heller.
Men det står hon gärna ut med.
För jag kommer alltid först!
För övrigt hälsar Matte att hon gärna skulle bjuda på den här halsduken om den fanns i en auktion.
Men då med gröna ögon förstås!

Av Mimmi - 27 januari 2018 22:20


Mjau, jag är verkligen laddadad för en ny auktion!
Är ni?
Matte är det inte riktigt än.
Men jag ska försöka putta på henne.
Så hon får upp ångan.
Så snart kommer den.
En ny auktion!
Tänkte bara berätta det så ni kan plocka fram sparpengarna.
För visst vill ni vara med?
Jag tror att det faktiskt blir en jubileumsauktion.
För snart är det tre år sedan Matte och jag flyttade ihop!
Och det måste givetvis firas.
Med en auktion på temat "hålla fast vid / hålla ihop".
Nu kan ni ju försöka att lista ut vad det temat betyder...
Som sagt - jag är laddad!!!

Av Mimmi - 26 januari 2018 19:30


Även idag ville jag ha mycket gos och uppmärksamhet.
Det finns ju en hel del att ta igen!
Så när Matte skulle handla lite mat och hämta ut ett brev blev jag lite orolig och satte mig i hallen och såg anklagande på henne.
Men när Matte kom hem visade det sig att brevet var från mina vänner Tess och Bella med matte.
Och det var ju trevligt.
Men - de hade skickat brevet i god tid innan resan.
Och ändå kom den inte fram...
Eller jo, den kom fram fem dagar innan Matte åkte.
Men brevbäraren slarvade väl bort avin så vi visste inte att vi hade ett brev som väntade!
Vilket var extra synd för att det fanns ett resekit till Matte och myntakuddar till mig!
Det hade ju varit trevligt att få innan resan.
Nu hann Matte precis hämta ut brevet sista dagen innan den skulle gå tillbaka.
Dumma brevbärare!
Jag ska bita honom i fingrarna nästa gång...
(Säg inget till Matte, hon kommer säga att man inte få göra så!)
Men det var ändå ett jamarfint brev, tycker jag!

Av Mimmi - 25 januari 2018 20:23


Oj vad jag är glad!
Nu är Matte hemma igen och det är helt underbart.
Men jag förlät henne inte på en gång.
Visserligen åt jag godis ur hennes hand efter 10 minuter.
Men gosa?
Nej!
Matte fick prata och fjäska jättemycket.
Och jag visade snart med hela kroppen hur glad jag var!
Men gosa?
Nä...
Det är inte så enkelt att bli förlåten!
Det tog 45 minuter innan jag strök mig mot Matte en gång.
Bara en gång.
Allt i allt fick hon bara tre enkla strykningar innan hon gick och la sig.
Men i morse!
Då blev det gos-kalas!!!
Hittills har vi haft tre stycken gos-kalas idag.
Oj vad jag har tryckt och strukit mig mot Matte!
Resten av dagen har vi mest sovit.
Och Matte har fortfarande ont i ryggen.
Men jag har hållit henne sällskap i sängen två gånger.
Följd med henne på toan.
Vaktat.
Så hon inte få för sig att försvinna igen.
En matte är något helt fantastiskt!
Jag är så glad att jag har min.
Mjau!

Av Mimmi - 24 januari 2018 15:58


Jag väntar.
Och väntar.
Och väntar ännu mer.
Matte ska ju komma hem ikväll.
Kan hon inte skynda på lite?
Jag som har väntat sååå länge nu!
Hon kan väl ta sin onda rygg och komma hit bums?
Är det för mycket begärt?
Men tydligen är planet försenat.
Igen.
Så kattvakten ska ge mig mat även ikväll så att jag inte svälter ihjäl medans jag väntar.
Suck...
/Otålig Mimmi

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards