livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2018

Av Mimmi - 31 oktober 2018 18:34


Mjau, kan ni tänka er - Matte har faktiskt packat tre paket idag!
Men sedan var det slut på henne igen.
Och jag undrar faktiskt om hon satte rätt adress på rätt paket?
Hon packade först och skrev adresslapparna sedan.
Så ska man ju inte göra!
Det har jag sagt till henne många gånger men hon lyssnar inte på mig...
Så om ni råkar få fel vinst måste ni absolut klaga på henne!
Själv fick jag äntligen min skönsjungande fjäderkotlett.
Så nu är det fågelkvitter för hela slanten här hemma.
Matte säger att det låter trevligare än lille Cirrrp men hon har faktiskt ingen aning.
Jag tycker om både två!
Matte fortsätter att snubbla över skriiik-musen dessutom, flera gånger om dagen.
Häromdagen tyckte hon dessutom att robotmusen låg i vägen så hon föste undan den med foten.
Varpå robotmusen gick igång och hamnade i vägen igen...
Matte gjorde ett till försök med samma resultat och sedan tyckte hon att jag borde hålla bättre koll på mina leksaker!
Men det är ju meningen att det ska låta mycket.
Jag har visst koll!
Allting är utplacerad så att det blir största möjliga snubbelrisk för Matte...
Jag gillar verkligen när hon råkar sätta igång mina leksaker!
Och så hoppar hon till lite varje gång.
Då brukar jag fnissa så att morrhåren skakar...
Typiska små nöjen för en innekatt helt enkelt.
Brukar ni också busa till det?


Av Mimmi - 30 oktober 2018 20:35


Mjau, idag var tant Maja på besök igen.
Tant Maja hjälper Matte med mycket.
Matte säger att hon aldrig skulle klara sig utan tant Maja.
Jag tycker om tant Maja.
Hon är snäll och försiktig mot mig.
Så jag kom fram direkt från under soffan och lade mig under bordet för att kunna titta på henne.
Och när Matte kastade lite godis så kom jag fram direkt.
Och nosade på tant Maja.
Sedan var jag framme hela tiden och visade mig fast tant Maja inte bara drack te utan de höll på med olika papper också.
Jag ville vara med.
När tant Maja skulle gå fick hon långsamt gå förbi mig där jag låg på golvet med tassarna indragna under kroppen.
Jag rörde mig inte ett dugg förutom huvudet.
Men det tar förstås på krafterna.
Efteråt hoppade jag upp till Matte i soffan, placerade mitt huvud i hennes hand och somnade på två röda...
Jag fick sova i nästan en halvtimme.
Sedan skulle Matte på toa och då passade jag på att påminna henne om att jag hade förtjänad riktigt god mat för mitt goda uppförande.
Det fick jag givetvis.
Sedan gick Matte för att vila i sängen och jag lade mig i min korg för att sova vidare.
Jag känner mig så nöjd!
För tant Maja har alltid varit min största fan, redan från första dagen.
Och hon tycker precis som Matte att jag är den absolut finaste och sötaste katten som finns!
För det är jag väl?
Mjau!

Av Mimmi - 29 oktober 2018 19:42


Mjau, ni är fantastiska!
Nästan alla har redan betalat och de flesta har rundat upp sina belopp när de har summerat vinst och porto.
Det är också bra eftersom Matte bara vägde lite snabbt och utan någon förpackning.
Så nu behöver hon inte oroa sig om portot blir lite dyrare.
Men alla pengar utöver portot kommer naturligtvis gå till katterna!
Sedan hoppas jag att alla kommer att gilla sina vinster.
När de nu kommer fram.
Matte är inte alls i någon bra form och har rätt mycket ont.
Och de två leksaker som min kompis Saga och hennes servicepersonal har donerat kommer nog inte att postas innan helgen heller.
Men jag ska tjata på Matte att hon kanske kan fixa lite varje dag.
Jag gör mitt bästa, som vanligt.
Men ni vet ju hur tvåbeningarna är...
Och nu ska jag ta mig en tupplur på fönstersängen.
Matte hittade en gammal bild från för två år sedan där jag sitter och skrattar?...
Hon säger att orkidéerna är på gång igen, lagom till att hibiskusarna slutar blomma nu.
Tänk att jag måste stå ut med så många krukväxter!
Jag borde faktiskt få medalj för att jag inte förstör dem...
Mjau!

Av Mimmi - 28 oktober 2018 21:12


Då var den här auktionen avslutat.
STORT GRATTIS ALLA VINNARNA!!!
Matte har gjort hemläxan och vägt alla vinster dessutom.
Så vi kan presentera de vinnande belopp och portot.
Den här gången blir det exakta portokostnader eftersom så många saker är stora / tunga / skrymmande.
Vanligtvis drar Matte portot från vinstsumman men det hade blivit för mycket den här gången.
1) 150 kr, Björn (+140 kr porto för alla vinster)
2) 100 kr, Tommi och co. (+90 för alla vinster)
3) 110 kr, Basse Thundra (+27)
4) 250 kr, Greta
5) 150 kr, Björn
6) 150 kr, Hanna Andersson (+54)
7) 150 kr, Tova
8) 175 kr, Ingela (porto oklar då vännen som bidrar inte har våg, jag återkommer)
9) 300 kr, Smiley (porto oklar då vännen som bidrar inte har våg, jag återkommer)
10) 250 kr, Tequila och Bagheera +9)
11) 100 kr, Greta
12) 100 kr, Marvins matte (+9)
13) 350 kr, Alvin (+72)
14) 100 kr, Björn
Som vanligt lovar Matte inget exakt om när hon kommer packa och posta.
Men förhoppningsvis under veckan.
Hon gör så gott hon kan.
Och när alla har betalat kommer jag att swisha vinstsumman till LIVET MED JOURKATTER.
Jag har inte räknat klart än för det går ju fortfarande att runda upp sin summa som man betalar...
Och som lovad följer det en påse dreamies i varje paket.
Mjau!

Av Mimmi - 27 oktober 2018 22:38


Mjau, nu närmar sig slutet på auktionen.
Och jag misstänker att det är något fel på kommentarsfunktionen.
För det kom bara ett enda bud idag.
Och var är ni alla andra?
Unnar ni inte era katter något fint att leka med?
Har ni inte tittat på sidan "livet med jourkatter"?
På alla dessa bedårande men krävande små kattungar?
Sista kullen som blev sjuka innan de ens hade öppnat ögonen?
Så mycket flaskmatning och ögontvätt.
Så många veterinärbesök.
De hade aldrig klarat sig om inte kattmamman hade kommit in i värmen innan födelsen.
Tänk att ha det som hobby att hela tiden tar sig an behövande katter i sitt hem.
Bredvid jobbet och familjen och allt annat.
Mitt hobby är auktionerna.
Gissa vem som jobbar hårdast?
Har ni inga vänner som har katt som ni kan dela bloggen med?
Utan er är mina auktioner helt värdelösa!
Jag hoppas verkligen på en rafflande slutstrid imorgon!!!

1) 150 kr, Björn
2) 100 kr, Tommi
3) 40 kr, Anna-Carin
4) 250 kr, Greta
5) 150 kr, Björn
6) 100 kr, Elvis
7) 100 kr, Tommi
8) 175 kr, Ingela
9) 300 kr, Smiley
10) 250 kr, Tequila och Bagheera
11) 100 kr, Greta
12) 100 kr, Marvins matte
13) 350 kr, Alvin
14) 100 kr, Björn

Av Mimmi - 26 oktober 2018 20:01


Mjau, det finns mycket hopp idag.
Dels för att vi har fått en tjock fluga inomhus som jag nu har jagat till och från i flera timmar.
Det har inneburit en massa hopp i luften som Matte har fräckheten att skratta åt eftersom jag aldrig kommer upp i samma höjd som flugan.
Men hon säger att det är bra att jag får så mycket motion...
Även på budfronten finns det hopp nu.
Alla objekt har fått bud och några har fått flera bud.
Och det är ju så dags också eftersom det bara är två dagar kvar på auktionen.
Så nu gäller det att kämpa för det man eller snarare katt vill ha!
Ställningen ikväll :
1) 150 kr, Björn
2) 100 kr, Tommi
3) 40 kr, Anna-Carin
4) 200 kr, Björn
5) 150 kr, Björn
6) 100 kr, Elvis
7) 100 kr, Tommi
8) 175 kr, Ingela
9) 300 kr, Smiley
10) 250 kr, Tequila och Bagheera
11) 100 kr, Greta
12) 100 kr, Marvins matte
13) 350 kr, Alvin
14) 100 kr, Björn
Mjau, må bästa katterna vinna det de vill ha!

Av Mimmi - 25 oktober 2018 21:27


Mjau, nu har det kommit in lite fler bud.
Jag väntade extra länge och passade på att tigga smält ost från Mattes pizza och sedan gosade vi en timme.
Så här ser det ut just nu :
1) -
2) 100 kr, Tommi
3) 40 kr, Anna-Karin
4) -
5) -
6) 100 kr, Elvis
7) 100 kr, Tommi
8) 175 kr, Ingela
9) 300 kr, Smiley
10) 250 kr, Tequila och Bagheera
11) -
12) -
13) 350 Alvin
14) -
Som ni ser finns det mycket utrymme för en massa fina bud!
Särskilt förvånad är jag faktiskt över att ingen har lagt bud på dubletten av min fönstersängen som jag älskar så mycket.
Jag trodde att ni skulle slåss om den...
Ni förstår nog inte vad ni missar.
Och ja den håller även för tunga katter!
Mjau!


Av Mimmi - 24 oktober 2018 21:22


Mjau.
Tydligen gillar ni inte att leka.
Jag som har fått ihop så fina saker.
Kanske ni kan önska er något i julklapp av er tvåbening?
Jag tänker inte uppdatera hela listan eftersom det bara har kommit in två bud.
Två.
Av fjorton fina saker som innehåller flera av mina favoriter.
Det känns tungt.
Jag är lite ledsen.
Och jag har genast börjar tröstäta.
En hel godis-stång och en halv påse blötmat direkt efter varandra.
Då fattar ni att det är skarpt läge, eller hur?
Så här ser det ut :
7) 100 kr, Tommi
10) 150 kr, Tiger
Jag har sagt till Matte att jag gärna behåller allting själv.
Men hon säger att jag redan har så många leksaker att det skulle räcka till ett helt katthem.
Tsssss...
Nu tycker jag faktiskt att hon överdriver!
Men hör ni, det blir väl bättre till imorgon?
Lovar ni?
Annars finns det risk för att jag blir en riktigt tjockis...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards