livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under januari 2017

Av Mimmi - 31 januari 2017 16:44


Mjau, jag hade rätt igår redan - och nu är Matte vrålförkyld!
Rethostar, nyser, snorar och snyter sig...
Hon är fullt upptagen!
Och lite sur.
Hon säger att hon inte har riktigt råd att vara hemma och sjuk.
Men Matte, jag är villig att halvera min godisranson om du är hemma hos mig!
Det du...
Men helt nyligen tröttnade jag lite på hennes sällskap, hon låter för mycket om man ska ägna sig åt djupsömn.
Dessutom fick jag post idag från fina katten Kakan och gänget!
Mjausicken vad kul!!!
Jag älskar verkligen att få post bara till mig.
Tack och mjau och gladsvans till Kakan, Lillen och Smulan!

Av Mimmi - 30 januari 2017 19:14


Mjau, efter flera önskemål har jag inte bara förlängd auktionerna till onsdag kväll utan också gjort det möjligt att buda via Facebook.
Såg fram emot att uppdatera bloggen med bud ifrån Facebook.
Men?
Det har inte kommit in något bud via Facebook!
Däremot har jag fått två nya bud direkt på bloggen. Det tackar jag så mycket för förstås.
Men jag undrar var alla kattälskare har tagit vägen?
Vill bara säga att det inte spelar någon roll var du budar, så länge du faktiskt budar!
Dessutom kan vi ju inte göra min matte besviken, som försöker få ihop pengar till Södertälje katthem.
Det förstår ni väl?

Av Mimmi - 29 januari 2017 16:28


Mjau, på grund av för få och för låga bud har jag bestämt mig för att förlänga auktionen till onsdag kväll klockan 21.
Jag hoppas att ni delar min auktion och att det kommer in lite högre bud.
Alla pengar går oavkortat till Södertälje katthem!!!
Jag antar att det var lite dumt av mig att starta med låga utgångspriser.
Borde istället ha börjat med inköpspriset.
Men jag trodde att ni skulle buda bättre då...
Nå ja, nu får ni en chans till!
Kom igen nu, vi försöker faktiskt att hjälpa ett katthem vilket betyder att vi hjälper hemlösa katter.
Visst vill vi få ihop en massa pengar?
Tack för att ni hjälper mig!

Av Mimmi - 28 januari 2017 12:45


Då är det dags för att auktionera ut Mattes kattfynd!

Auktionerna slutar söndag kväll klockan 21:00.

Vänligen lägg ditt bud i kommentaren och märk det med objektet.


Hittekatt 1:

Handsnidad trä, ca 10x8 cm.

Startbud 50 kronor.


 

 

 

 

 



Hittekatt 2

Handsnidat trä, ca 10x8 cm.

Startbud 50 kronor.


 

   

 




Hittekatter 3

Salt-och pepparströare, keramik, ca 10x9 cm tillsammans.

Startbud 50 kronor.


 

 

 

 

 




Plånbok 1

Skinn och textil, 9,5x11,5 cm.

Sedelfack, dubbla myntfack och plats för 6 kort.

Startbud 100 kronor.


 

 

 

 




Plånbok 2

Skinn och textil, ca 9,5x11,5 cm.

Sedelfack, dubbla myntfack och plats för 6 kort.

Startbud 100 kronor.


 

 


Det var allt.

Vill bara påpeka att startbuden ligger under inköpspriset!

Så vi hoppas att ni budar ordentligt nu.

Allting är sprillans ny och mycket fint!

Alla pengar går oavkortat till Södertälje katthem.

Matte har lovat att stå för fraktkostnaden.


  

Av Mimmi - 27 januari 2017 21:04


Mjau, Matte skulle ha jobbat i helgen men det blev flyttad till nästa helg.
Det tycker jag är alldeles utmärkt eftersom hon ju precis kommit hem.
Då vill jag ha henne för mig själv!
Och eftersom det betyder att hon har lite extra tid kommer jag att propsa på att hon packar upp sina kattfynd från semestern som hon fick råd att köpa med hjälp av en kär vän.
Och eftersom Matte är som hon är så tycker hon att det är kul att shoppa - till andra.
Så imorgon blir det auktion på bloggen med flera fina föremål.
Auktionerna avsluta på söndag kväll.
Självklart kommer jag länkar det hela till Facebook också.
Och vinsten - den tänkte jag ska gå till Södertälje katthem!
Mjau, det var allt jag tänkte jama om idag.
Matte påstår förresten att jag beter mig som om jag var hög på kattmynta.
Fast jag inte fått någon kattmynta.
Jag är helt enkelt hög på Matte!
Hög på att Matte är hemma igen.
Det är väl lika underbart som kattmynta?

Av Mimmi - 26 januari 2017 11:29


Vilken lycka att Matte är hemma igen!
Jag njuter för fullt.
Men visst var jag svårflörtad när hon kom.
Hon fick kräla i stoftet i minst en kvart innan jag förlät henne!
Sen blev det godis och busrusning genom hela lägenheten.
Vi har redan haft några långa blink-samtal och lite lek och bus.
Dessutom har jag äntligen varit ute på balkongen igen.
Kollat att min koja står kvar, smakat lite smältvatten och grävt i den tomma blomlådan.
Livet är helt enkelt underbart igen!
Nä, nu har jag inte tid längre, jag måste jag kolla vad Matte gör!

Av Mimmi - 25 januari 2017 11:24


Ville bara meddela att Matte redan fått sitt straff för att olovlig har tagit semester.
Hon blev fruktansvärt dåligt i magen igår kväll och inatt.
Så kan det gå när man åker bort, Matte!
Kom ihåg det nästa gång du funderar på att ta semester utan mig - det vill säga semester som inte äger rum hemma.
Ja, då vet ni läget.
Och jag antar att ni fattar hur mycket Matte längtar hem nu!
På precis alla plan...
Om 12 timmar hon kanske redan är hemma.
Jag håller tassarna!!!
Och förresten - visst är det komiskt att hon åker hem nu när vädret äntligen är fint?

Av Mimmi - 24 januari 2017 19:20


Om drygt ett dygn kommer Matte hem.
Och nej, jag kommer inte kasta tassen runt hennes hals och krama henne.
No way!
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska sura för att hon var borta eller om jag ska visa mig glad och nöjd.
Vi får se.
Matte har simmat i poolen en sista gång och promenerad en sista gång på stranden.
Imorgon ska hon bara packa och sen ska hon åker i många timmar tills hon är hemma.
Mjau.
Jag sitter och snurrar tassarna och väntar.
Och väntar...
Tänk om man slapp allt åkande och bara kunde teleportera hem Matte bums.
Det skulle även Matte gilla.
Hon är inte så förtjust i dessa resdagar heller.
Det tar en sådan tid.
Fast hon hoppas att hon kommer att ha samma trevliga person bredvid sig i flygplanet som på vägen dit.
De hade rätt roligt tydligen.


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards