livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2019

Av Mimmi - 31 mars 2019 21:19


Mjau!
Tror det eller inte men jag har tjatat så mycket på Matte att hon äntligen har packat resten av vinsterna.
Så de åker till posten imorgon.
Hoppas att ni inte har hunnit bli otåliga
Själv är jag inte den typen som blir otålig.
Jag tycker att det mesta är värd att vänta på.
Maten.
Mattes uppmärksamhet.
Vilda bollekar tillsammans med Matte.
Ändlös gos bredvid henne i sängen.
Eller att få sova på på hennes hand på kvällen i soffan.
Jag är en mycket snäll katt, säger Matte.
Och hon är en mycket snäll Matte.
Även om man måste vänta en hel del.
Men det lönar sig alltid.
Och så är det ju så underbart att ha ett alldeles eget hem.
Jag blev ju inte direkt bortskämd i början av mitt liv...
Så jag är så nöjd så.
Särskilt när jag får lägga huvudet i Mattes hand.
Mjau.

Av Mimmi - 30 mars 2019 18:57


Mjau, som ni vet så tycker jag att bollar är den absolut bästa leksaken som finns.
Man kan dribbla, kasta, sparka och fånga dem.
Jaga dem genom hela lägenheten.
Och som jag sa tidigare - även mina leksaker får leka med bollar.
Här har vi ännu ett exempel.
Den här ullmusen gillar tydligen den runda bollbanan.
(Jag har en s-formad bollbana också.)
Den har suttit där i två dagar nu och lekt.
Och det är ju helt okej!
Jag delar gärna med mig.
Alla som gillar bollar är automatiskt mina vänner.
Dessutom vet jag att just den här musen kommer att pipa protesterande om jag flyttar på den.
Och det gör man ju helst tidigt på morgonen!...
Ni vet, när solen skiner och livslusten spritter i kroppen och behöver spridas bland leksakerna och i hela lägenheten.
Men nu måste jag snart gå och sova.
Matte säger att kommande natten är en timme kortare.
Någon ska tydligen stjäla en timme av min skönhetssömn.
Jag behöver min skönhetssömn eftersom jag snart ska gifta mig med Nallis!
Så Matte och jag har bestämt att vi ska strunta i klockan imorgon.
Men på måndag får vi bita i det sura äpplet, säger Matte.
Nä då, jag tänker minsann inte bita i något äpple alls, oavsett om det är surt eller sött.
Bara så ni vet.
Men nu ska jag gå och skjuta mål med några bollar och kanske kittlar ullmusen...

Av Mimmi - 29 mars 2019 21:06


Mjau, ni kanske kommer ihåg att jag förlovade mig med Nallis?
Idag kom ringen!
Ett romantisk kort också, för han är mycket romantisk, min älskling.
Och som ni kanske ser så har han skickat med sitt hjärta till mig.
Åh Nallis vad jag älskar dig!

Av Mimmi - 28 mars 2019 20:29


Mjau, jag måste be så mycket om ursäkt för Mattes skull.
Hon gick och klippte håret igår.
Naturligtvis borde hon ha stannat hemma och packat resterande vinsterna.
Då hade hemtjänsten kunnat posta dem idag.
Men som sagt, hon var less på sin päls som var för långt och bara trasslade ihop sig och irriterade.
Sammanlagt med tisdagens magnetröntgen så blev det för mycket.
Så idag har Matte legat platt hela dagen och även avbokad hemtjänsten.
Hon har ont i hela kroppen och skakar som ett asplöv...
Och jag har naturligtvis hållit henne sällskap.
Förutom när jag satt på balkongen och försökte att härma fjäderkotletter.
Och när jag dribblade mina bollar genom lägenheten.
Men det betyder att ni får vänta några dagar till på era vinster.
Hoppas att ni klarar er!
Ibland måste man skämmas lite som bloggkatt för att man har en inte riktigt fungerande tvåbening.
Men hon är väldigt snäll i alla fall.
Jo, jag försökte att spegla hennes stil idag på min sida av sängen.
Även om vi har gosat mycket så är det säkrast att hålla sig lite på avstånd när Matte sover...
Så här har hon sett ut större delen av dagen!


Av Mimmi - 27 mars 2019 20:34


Mjau, jag ligger på Mattes mage.
Först sträckte jag ut mig och och blev klappad på sidan.
Sedan gosade jag ner huvudet i Mattes hand och nu ligger jag här och tänker inte röra på mig.
Så det så.
Mjau!

Av Mimmi - 26 mars 2019 17:35


Mjau, idag kom sista betalningen in och sedan satte sig Matte med miniräknaren och sa till slut till mig att jag fick swisha 4032 kronor till kattstödet Gotland.
Så underbart!!!
Tack vare alla er som har rundat upp era betalningar!
Nu känner jag mig så nöjd i mitt lilla katthjärta och jag tänker vara ledig i några veckor.
Eller ledig och ledig.
Jag måste ju ta tass om Matte.
Idag var hon på magnetröntgen och hon sa att det nog var Sveriges äldsta maskin, den lät så fruktansvärt mycket att Matte trodde att hennes huvud skulle explodera.
Och att hon antingen skulle bli galen eller döv.
Nu har hon väldigt ont i huvudet och hon hör fortfarande ljuden i huvudet...
Så nu försöker jag med spinn-healing.
Det går väl sådär.
Grannen håller på att banka på något och Matte påstår att hon snart klättrar på väggarna...
Det tror jag inte förrän jag ser det!
Matte klättrar ju ogärna på en stol ens nuförtiden, så väggarna?
Hur som.
Jag håller henne i alla fall sällskap i eländet.
Visst är jag snäll?


Av Mimmi - 25 mars 2019 20:42


Mjau, jag kan rapportera att vinsterna till Tommi, Cornelia, Smiley och Charlie är redan på väg.
De flesta har hunnit betala nu.
Och många har rundat upp summan.
Det kommer att bli en riktigt fin slant till kattstödet Gotland!
Men jag väntar fortfarande på pengar från Nallis och från Kattis.
Sedan kan jag swisha pengarna vidare.
Visste ni förresten att Matte har bott några år på Gotland?
Hon har lämnat mycket saker till deras loppis som då låg strax utanför söderport.
Särskilt när hon tömde sin fars lägenhet.
Men då hade hon inte katt utan en annan tvåbening hemma.
Så här i efterhand säger Matte att jag är den bästa sambo hon någonsin har haft!
Det ni.
Matte längtar alltid tillbaka till Gotland.
Men om hon skulle flytta dit igen så följer jag naturligtvis med.
Inte för att JAG vill flytta.
Jag tycker att jag har det så fint som det är med innätat balkong och allt.
Har ni varit ute på balkongen eller på fri tass de senaste dagarna?
Jag hoppas verkligen att det snart blir varmare så att man riktigt kan njuta på balkongen!
Mjau på er.

Av Mimmi - 24 mars 2019 18:44


Stort grattis till alla vinnarna och tack till alla som har deltagit i auktionen!
Ni är underbara!!!
Antagligen har ni koll om ni har vunnit.
Men jag skriver ändå hela listan, den här gången med portot.
1) 305 kr + 54 kr porto, Lina
2) 100 kr + 90 kr porto, Elvis
3) 175 kr + 108 kr porto, Björn
4) 150 kr + 18 kr porto, Nallis
5) 200 kr + 9 kr porto, Charlotta
6) 175 kr + 108 kr porto, Charlie
7) 555 kr + 9 kr porto, Smiley
8) 205 kr + 9 kr porto, Tommi
9) 205 kr, Tommi
10) 300 kr + 36 kr porto, Cornelia
11) 350 kr + 54 kr porto, Kattis
12) 200 kr, Nallis
13) 200 kr, Charlotta
14) 175 kr, Björn
15) 275 kr, Charlie
Jag kan rapportera att Matte har hittat förpackningar till nästan alla vinster.
Men jag lovar inte att något blir skickat redan imorgon.
Det ska ju packas och tejpat, adresser ska skrivas och frimärken ska klistras.
Det tar sin lilla tid.
Och så vet ni ju hur Matte är.
Rätt som det är så tar orken slut och hon ligger platt.
Men senast måndag om en vecka ska det sista postas, det lovar jag!
Ni som inte har varit med tidigare - skriv en kommentar till Matte här med adress och mejl och hur ni vill betala. (Dessa kommentarer kommer inte att synas för andra än för Matte).
Matte har Swish!
Och ni som har Facebook kan givetvis ta kontakt via pm.
Som alltid gäller att man gärna få runda upp sin summa, även dessa pengar går till katterna.
Och så hoppas jag att ni vill fortsätta följa min blogg.
Naturligtvis kommer jag att berätta när jag har swishat pengarna till kattstödet Gotland och hur mycket det blev.
Nu ska jag ta och vila mig efter alla ansträngningar...
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards