livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2021

Av Mimmi - 31 juli 2021 22:12


Mjau, vi är väldigt trötta ikväll.
Både Matte och jag.
Jag ramlade nästan av soffan, så trött är jag!
Det gjorde inte Matte.
Däremot gick vinglade hon in i en dörrkarm.
Men så hade hon också hoppat över siestan idag.
Det brukar straffa sig...
Så nu är det marsch i säng.
Antingen kommer Matte somna mitt i kvällsgoset.
Men det är smällar man får ta.
God natt mjau!

Av Mimmi - 30 juli 2021 22:58


Mjau, ännu en dag med för mycket blåst.
Inga kryssningsfartyg idag heller.
Och en viss katt har vägrat att sätta någon tass ut på balkongen.
Det berodde inte på regnet i förmiddags.
Det var inte så himla mycket.
Men jag gillar ju inte att bli rufsig i pälsen.
Matte gick ut för att få rätsida på pelargonerna.
Ganska meningslöst om ni frågar mig.
Hon borde väl ha väntat på att blåsten lugnar sig?
Det var hur som helst mycket mysigare i tunneln än ute.
Fisken och jag hade mycket djupa samtal om livet där inne.
Sedan blev vi osams, jag spöade upp fisken och kastade ut honom ur tunneln.
Så kan det gå...
Mjau!

Av Mimmi - 29 juli 2021 21:38


Mjau, idag blåser det ordentligt.
Det är skönt för då kommer lite svalare luft in i lägenheten.
Fast vi tycker fortfarande att det är för varmt inne.
Det blir väl inte normala temperaturer förrän hösten kommer.
Det var faktiskt så blåsigt att pelargonerna på balkongen välte.
Och kryssningsfartygen kunde inte lägga till fast de nuförtiden finns en stor kryssningskaj bara för de stora skeppen.
Vinden nöjde sig inte med att välta blommor ute utan den lyckades även välta blommor inne!
Det var ju soligt som vanligt och Matte hade dragit ner rullgardiner på panoramafönserna.
Plötsligt kom det en bö som grep tag i rullgardinen bredvid soffan där vi satt och vips - så åkte alla orkidéer och två andra växter ner i golvet.
Tyvärr hade Matte hällt på mycket vatten på de andra två växterna bara någon timme tidigare idag...
Dessutom står det en sittpuff bredvid soffan precis under fönstret där Matte har laptoppen, laddningssladdar och ett grenuttag bland annat.
Även alla fina kattidningar.
Jag tror inte att jag behöver jama mer om det hela.
Vatten och jord i en salig röra överallt helt enkelt.
Nu är halva sophinken full med torkpapper och Matte är helt slut.
Själv hämtade jag mig snart från chocken av upplevelsen av flygande växter och lekte lite med mina bollar.
Och jag gjorde ett snyggt mål.
Ungefär som vinden som nog också tyckte att den hade gjort mål inne hos oss.
Men mitt mål var mycket mer uppskattat av Matte och det behövdes inga åtgärder alls.
Jag mår vara en virvelvind ibland men jag är mycket snällare än blåsten var idag.
Mjau!

Av Mimmi - 28 juli 2021 20:46


Mjau, ikväll kom det en störtskur med en aning åska.
Tio minuter bara tyvärr.
Men bättre än ingenting.
Resultatet från igår och idag sammanlagt går fortfarande knappt att se i regnmätaren.
Så jag fortsätter att lufta magfluffet.
Och vi fortsätter även med att hoppas på mycket mer regn.
Jag blev i alla fall fruktansvärt trött av vädret och somnade nästan på en gång.
Notera baktassen på Mattes ben.
Min försäkring för att Matte inte kan smyga iväg utan att jag skulle lägga märka till det.
Mjau!

Av Mimmi - 27 juli 2021 20:10


Mjau, det är fortfarande för varmt.
Både Matte och jag blir helt utmattad av värmen.
Det kom visserligen en liten skur men den var alldeles för liten.
Och nu skiner solen igen.
Så vi hänger som vissna blommor och gäspar åt varandra.
Jag vet inte riktigt vem som leder i vår gäsptävling.
Men det spelar ingen roll.
För jag tänker somna nu.
Mjau!

Av Mimmi - 26 juli 2021 20:39


Det.
Är.
För.
Varmt.

Over and out.

Av Mimmi - 25 juli 2021 21:11


Mjau, jag är en mycket snäll katt.
Jag skulle aldrig skada Matte med flit.
Men ibland händer det oplanerade saker.
Som igår kväll.
När vi ska lägga oss så lyfter Matte upp mig och bär mig till sängen.
Inte för att det behövs, men det är lite mysigt, det tycker vi båda två.
Matte brukar borra näsan i min päls eller så gnuggar vi kind mot kind samtidigt.
Men igår kväll blev det fel.
Jag vet inte ens längre vad det var men jag tror att Matte stötte till något som lät konstigt och då fick jag lite panik och började sprattla och och sparka allt jag kunde så att Matte skulle släppa mig.
Det gjorde hon också.
Men under dessa två sekunder hann jag med ganska mycket ändå.
Så nu är Matte randig både på magen och på vänster hand.
Dessutom har jag rivit upp ett litet hål i Mattes tröja.
Sedan kände jag mig rädd och skamsen över det hela.
Jag fattade ju att det blev fel.
Så det tog en stund innan jag vågade mig upp i sängen för mitt vanliga gos.
Men gos blev det till slut precis som vanligt.
Skönt med en Matte som fattar att man kan bete sig irrationell ibland fast man inte menar det.
Mjau!

Av Mimmi - 24 juli 2021 20:36


Mjau, idag var Matte borta några timmar och fikade.
Det tyckte jag inte om.
Kan hon inte bara hålla sig hemma?
Jag är väl det bästa sällskapet som finns?
Titta bara så söt jag är.
Och så gosig!
Hemma har vi allt vi behöver.
Om ni frågar mig så fick det gärna vara pandemi och restriktioner i några år till.
Då skulle Matte vara hemma jämnt.
Okej, hon är hemma nästan jämnt men ibland tror hon att hon att hon vill ut en eller några timmar.
Sedan är hon alltid helt slut när hon kommer hem.
Och då är det jag som måste trösta henne.
Svansa omkring henne och dela ut nospussar.
Och natta henne snarast.
Någon som vet hur man håller servicepersonalen i strama tyglar?
Snälla Matte, jag vill bara jämnt få vara tillsammans med dig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards