livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2021

Av Mimmi - 6 juli 2021 18:05


Mjau, idag är det inte Mattes dag.
Som vanligt vaknade hon tidigt, bara för att svaja till vardagsrummet och öppna balkongdörren när det bara är 20 grader ute.
Sedan brukar hon lägger sig igen och sova några timmar till.
Idag svajade hon extra mycket och tuppade nästan av.
Strax därefter kom huvudvärk och illamående.
Så Matte svalde en tablett och stannade i sovrummet framför fläkten fram till tidiga eftermiddagen.
Själv var jag snabbt ute på balkongen.
Det hade regnat i natt och jag blev lite fuktig i pälsen.
Sedan hoppade jag upp till Matte i sängen och ville ha gos och att bli torkad samtidigt.
När Matte slutligen gick upp och fått i sig lite jogurt så kom hon plötsligt på att hemtjänsten inte hade haft med sig all tvätt tillbaka från tvättstugan igår.
Och eftersom det inte fanns på kartan att hon ens skulle ta hissen till källaren så ringde Matte och klagade.
Sedan var jag på henne om att räkna pengar.
Alla betalningar hade kommit in och jag ville att hon skulle räkna ihop alla pengar och dra av portokostnader.
Till slut gjorde Matte det och då kunde jag äntligen swisha pengarna till Livet med jourkatter.
3953 kronor blev det!!!
Jag älskar verkligen att swisha pengar!
Matte tackade för sig och gick och la sig igen och satte på fläkten.
Hon är så väldigt tråkigt ibland...
Själv sitter jag här och funderar över lite bus.
Får se vad jag hittar på...
Mjau!

Av Mimmi - 5 juli 2021 20:45


Mjau, Matte säger att det fortfarande är för varmt, fast det regnar nu äntligen.
Inte blev det några vinster packade idag inte!
Och imorgon ska det bli varmt och soligt igen...
Hemtjänsten kom och städade och tvättade och fick nästan värmeslag.
Men de får städa utan munskydd nu i alla fall.
Själv är jag precis lika gos-nödig som vanligt oavsett väder.
Matte säger att jag inte behöver trycka mig mot henne så tätt när hon svettas.
Men jag vill ju vara riktigt nääära ju!
Matte påstår att hon håller på att dö.
Men då måste jag såklart vara jättenära för att förhindra det.
Borde ju vem som helst fatta.
Hon kan inte dö nu när hon borde packa och adressera vinster...
Jag hoppas verkligen att vi får iväg alla eller i alla fall de flesta vinsterna på torsdag.
Just nu väntar jag bara på två betalningar och sedan kan jag swisha till Livet med jourkatter.
Livet leker, tycker jag.
Men Matte väljer att dö framför fläkten...
Mjau!

Av Mimmi - 4 juli 2021 19:11


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna!
Ni är fantastiska!!!
Som jag lovat så har Matte plockat fram förpackningar till alla vinster och hon har vägd och hållit på för att få fram portokostnader till var och en.
Det riktiga packandet och adresskriverier skjuter vi fram till veckan.
Och här har vi vinnarna :
1) 500 kr, Smiley + 66 kr porto
2) 400 kr, Annica + 99 kr porto
3) 300 kr, Cornelia + 66 kr porto
4) 500 kr, Britt-Inger Olsson + 24 kr porto
5) 100 kr, Paula + 24 kr porto
6) 250 kr, Charlotta + 12 kr porto
7) 250 kr, Charlotte + 12 kr porto
8) 250 kr, Tommi + 44 kr porto
9) 100 kr, Paula
10) 100 kr, Tutan + 12 kr porto
11) 500 kr, Carina (Annica bjuder på frakten)
Och en stor nospuss till Lina som har donerat 100 kr.
Nospussar är tack och lov helt portobefriade!
Ni som är med för första gången behöver skicka pm till Matte med adress.
Ni kan även lägga det här i en kommentar på bloggen som jag då inte offentliggör.
Mattes swishnummer är 0736188375.
Och som vanligt går det alldeles utmärkt att runda upp summan när ni betalar för alla pengar går till katterna!
Jag skickar nospussar till er alla och längtar efter att kunna swisha hela vinstsumman till Livet med jourkatter.
Mjau!

Av Mimmi - 3 juli 2021 20:39


Mjau, nu är det sista chansen att se till att vinna det man vill ha.
På söndag klockan 18 avslutas mjauktionen.
Så imorgon kväll presenteras vinnarna och portokostnader.
Men här kommer sista uppdateringen :
1) 500 kr, Smiley
2) 400 kr, Annica
3) 300 kr, Cornelia
4) 500 kr, Britt-Inger Olsson
5) 100 kr, Paula
6) 250 kr, Charlotta
7) 250 kr, Charlotte
8) 250 kr, Tommi
9) 100 kr, Paula
10) 100 kr, Tutan
11) 500 kr, Carina
Och dessutom har Lina donerat 100 kr.
Det tackar vi för!
Nu hoppas jag att ni alla ska få lördagsgodis och att ni har det mysigt trots värmen.
Själv vill jag vara precis lika nära som alltid även om Matte kan tycka att det blir lite för varmt...
Jag tänker minsann inte avstå något gos oavsett temperatur.
Mjau!

Av Mimmi - 3 juli 2021 00:01


Mjau, i skrivande stund är det bara 40 timmar kvar på mjauktionen.
Tillräckligt med tid för att få upp summan till veterinärskostnaderna för Livet med jourkatter om vi hjälps åt.
Det går nämligen alldeles utmärkt att höja sitt eget bud med valfri summa.
Om ni nu inte vill buda över någon annan.
Budläget ser ut så här just nu :
1) 500 kr, Smiley
2) 250 kr, Annica
3) 250 kr, Cornelia
4) 300 kr, Britt-Inger Olsson
5) 100 kr, Paula
6) 250 kr, Charlotta
7) 250 kr, Charlotte
8) 250 kr, Tommi
9) 100 kr, Paula
10) 100 kr, Tutan
11) 500 kr, Carina
Som ni kanske kommer ihåg så får jag godis varje kväll under mjauktionen anpassad till antalet bud den dagen.
Och imorgon är det faktiskt lördag!
Behöver jag säga mer?
Då så...
Mjau!

Av Mimmi - 1 juli 2021 21:00


Mjau, nu är det halvtid på mjauktionen.
Tre dagar har gått.
Tre dagar är kvar.
Jag hoppas att ni fortsätter att lägga bud.
Just nu ser det ut så här :
1) 500 kr, Smiley
2) 250 kr, Annica
3) 250 kr, Cornelia
4) 300 kr, Britt-Inger Olsson
5) 100 kr, Paula
6) 200 kr, Charlotta
7) 250 kr, Charlotte
8) 200 kr, Tommi
9) 100 kr, Paula
10) 100 kr, Tutan
11) 450 kr, Maja Gräddnos
Som ni kan se så finns det vissa som är mycket bestämda med att hålla koll på buden och ser till att leda på det de verkligen vill ha.
Som Smiley och Maja Gräddnos.
Ett mycket bra sätt att sköta sig i en mjauktion!
Sedan har hemtjänsten äntligen hämtat mitt paket från Smiley på posten idag.
Jag har tassat kors och tvärs över avin i en vecka.
Men idag fick jag äntligen packa upp.
Några portionspåsar med mycket smaskigt mat, godis och några bollar - allt en katt kan önska sig.
Och Matte fick te, världens sötaste teburk och några kattidningar.
Tack snälla Smiley!
Du är en underbar vän.
Nu är jag mycket mätt och belåten.
Visst fixar ni några nya bud till imorgon?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards