livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2016

Av Mimmi - 29 februari 2016 07:00

 

Apropå det här med att leka med ett skosnöre...

Jag älskar mitt skosnöre.

Men Matte verkar vara lika road!



Av Mimmi - 28 februari 2016 18:30

 

Idag är det precis ett år sedan jag startade min blogg.

Det tycker jag borde firas!

Ett helt år med bus och funderingar och mjausiga kattiluringar.

Helt otroligt.

Tänk så mycket jag hunnit skriva om.

Exakt 600 inlägg.

Och 1158 bilder på mig, lägenheten, andra katter och något enstaka på Matte.

Ni har hunnit skriva 319 kommentarer och ställt 7 frågor.

En omröstning ligger på bloggen.

Puh, vilket jobb jag har gjort!

Hipp hipp hurra för mig!!!!!!!!

Matte?

Finns det några räkor till en hård arbetande katt???



Av Mimmi - 28 februari 2016 18:00

 

Sov, du lilla videkatt,

än så är det vinter.

Ännu ska du ej få fnatt,

efter fåglar hintar.

Ännu är det långt till vår,

där det fina kattgräs gror.

Sov, min lilla vilde,

än så är det vinter...

Av Mimmi - 27 februari 2016 15:53


Den här gången går det inte att fuska.
För jag kräver redovisning i kommentarsfältet!

Men så kan ni vinna ett fint pris också!!!

Är ni redo?
Då kööööööööööööööööööör vi!!!
(ursäkta mig, jag har börjat titta på teve...)

Vi börjar enkelt.
Hur många ränder?









Visst var det enkelt?

Vi ökar snäppet.
Hur många ränder?









Fortfarande för enkelt.
Vad säger ni nu?









Kom ihåg att vara någranna!

Hur många ränder?









Ja, nu höjer vi nivån.
Hänger ni fortfarande med?









Nu börjar det bli knivigt.

Hur många ränder?

Allvarligt?
Hur orkar ni??!









Okej, lämna svaren för att ha chans att vinna något fint.




Plus fångfraga: hur många katter såg ni precis?





Ingen fusk, tack!










Och en bonusfråga :
Vad säger katten på bilden?

Bad

Av Mimmi - 27 februari 2016 11:03

Obligatorisk lördagstvagning.
Inte av mig, gudbevare!
Men bollen, den var ju lortig...

Av Mimmi - 26 februari 2016 22:54

Så kan det gå.
När man jobbar för mycket.
Då är soffan upptagen när man kommer hem.
Detta är straffet för att du kom hem för sent, Matte!

Vaddå?
Nä, jag tänker inte flytta på mig!
Du får sitta på stolen.
Pilutta dig...

...............

Men vad gör du?
Sätter du dig på andra sidan soffan på kanten??
Det är mot överenskommelsen!
Jag får ta din plats.
MEN DU FÅR ABSOLUT INTE TA MIN PLATS!!!

Okej då.
Jag leker lite cool och tvättar tassarna...
Men jag måste ju hämnas.
Så medans du är upptagen med telefonen smyger jag fram och nosar på din arm.
HALLÅ!
Jag nosade på din arm!
Och du blev inte rädd fast du inte såg mig komma?
Suck.
Jag ger upp...

Av Mimmi - 25 februari 2016 13:50

Idag är Matte ledig och hemsk trött.
Just nu sover hon middag.
Undrar hur länge det tar?
Ända fram till middagen?
Dessutom har hon tackat ja till att jobba extra imorgon fast vi har kommit överens om att hon inte ska göra sånt.
Måste nog läsa upp mitt anställningsavtal till henne igen.
Hon har ju främst skyldigheter mot mig som viktigaste arbetsgivare...
Passar på att vila på hennes plats i soffan.
Mys...
Och förresten - jag undanber mig kommentarer om min rumpa!
Det handlar inte alls om för mycket godis!
Då vet ni.

Av Mimmi - 25 februari 2016 12:43

Dessa tulpaner såg helt normala ut till igår.
I natt fick de möta mig.
Nu är de rädda!
Fruktansvärt rädda...

Det liksom kryper och krullar i blombladen av obehag.

Haha...

Skrämmt upp några tulpaner.

Check!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards