livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2016

Av Mimmi - 20 februari 2016 12:35

När man bloggar i mobilen kan man inte vända på foton...

Av Mimmi - 20 februari 2016 12:26

Varför ska man stå rakt framför matskålen om man lika gärna kan sträcka tassen över kattgräset och äta från tassen?...

Av Mimmi - 19 februari 2016 14:19

Har ni någon aning om hur många fina kattrelaterade saker det finns på Tradera?
Det är en farlig sida!
Matte har svårt att slita sig och skulle vilja bjuda på allt.
Jag måste hålla en sträng tass över henne och påminna om att huvuddelen av pengarna i hushållet ska spenderas på mig och inte på kattprydnader!
Hon envisas dock med att visa er en lång radda med bilder i dålig kvalitet.
Sorry...

Men jag har i alla fall tassat hem en ny disktrasa med kattmotiv till henne så hon kan städa upp i köket när hon är frisk igen!

Av Mimmi - 19 februari 2016 13:25

Det är inte så enkelt att få till livspusslet.
Inte ens när man är en katt...

Av Mimmi - 19 februari 2016 13:21

Av Mimmi - 18 februari 2016 17:19

Testar ni också lite olika outfits ibland?

Av Mimmi - 18 februari 2016 09:44

Allmän vilodag här hemma.

Mhmmmjaaa............uh............

Av Mimmi - 17 februari 2016 01:45


Nu är Matte magsjuk.

Så hon är visserligen hemma, som jag önskade mig.

Men hon är inte så social.

Tillbringar långa stunder i badrummet.

Ligger ner resten av tiden.

Det var inte så jag hade tänkt mig det hela!

Men tydligen går det inte att reklamera...

Så jag får väl leka själv då.

Och kolla läget ibland.

Kastar några bollar in i sovrummet.

Kanske Matte piggnar till då?

 

Jag - om jag försöker att härma Mattes ansiktsfärg...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards