livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2017

Av Mimmi - 31 juli 2017 17:19

 

Fröken Frances försöker stila lite när hon blir fotat.


 

Hon är visserligen ny i branschen men verkar vara en lovande talang.


Notera kroppshållningen och mimiken.

She got it all!


 

Kom ihåg var ni läste det först!


Av Mimmi - 30 juli 2017 19:48


Mjau, jag är inte den som klagar men jag är lite MISSnöjd.
Det har bara gått fyra dagar.
Det återstår elva dagar.
Visst är Frances söt och hon älskar min Matte.
Och visst är det tufft när man är sju månader och ens familj åker på semester för första gången.
Men hon är också en liten busig odåga som tar mycket av Mattes tid.
Tid som jag tycker borde tillhöra mig.
För när Matte väl är hemma så är hon trött.
Och när hon är trött är hon tråkig.
Så jag måste leka själv hela tiden.
Och då hittar jag på lite bus på köpet.
Det är väl bara rättvist?
Jag som ville förbereda nästa auktion!
Mjau, säger jag bara.

Av Mimmi - 29 juli 2017 18:45

 

Nu är det naturligtvis hög tid att presentera Frances.

Hon som har den enorma förmånen att få låna min Matte.

Så här kommer hon!


 

Sju månader och full av rörelse och bus.

Det var tydligen väldigt svårt att fånga henne på bild.

Tills hon blev trött.

Då la hon sig.


 

Mitt på Mattes tidning.

Undrar vad hon tänkte?


 

Kattvakten vill läsa klart tidningen innan hon går.

Bäst att dra ut på det.

För här ligger jag!


 

Ifall någon verkligen undrar så var Matte till slut tvungen att lämna tidningen.


 

För lagd katt ligger kvar.

Och en katt är ju så mycket finare än en tidning!

Så det blev en massa gos istället.


 


Av Mimmi - 28 juli 2017 16:30


Mjau, vet ni vad?

Jag har verkligen fanTASStiska bloggläsare!!!

Jag älskar er!

Gissa vad som landade här idag?


 

Ännu en fjäril!

Ni har verkligen förstått mitt fjärilsproblem.

Jag är så tacksam!


 

Stort tack till Bella, Tuffsan, Missan, Myran, Maija och Sotis!!!

Och matte Anna förstås.

Så snällt att ni delar med er!

Nu kan jag leka med fjärilar i all oändlighet.

Vilken lycka!

Och när jag har dödat en om några veckor så har jag två i reserv.

Så nu kan jag leka precis hur vild jag vill, jippi!

Livet är underbart!

Nu gör det inte så mycket heller att Matte ska hålla på och kattvakta i minst fyra timmar per dag.

Och ibland ännu längre.

För nu kan jag döda fjärilar under tiden!

Speciellt en sådan dag som idag, då det bara regnar och regnar...

Men först måste jag ladda lite.

Man blir så trött av det här vädret.


 


Av Mimmi - 27 juli 2017 17:20


Jag visste det!
Matte är helt klart otrogen igen.
Men det är inte med min stora rival Rufus.
Utan med en liten tjej.
En liten tjej som precis har blivit tonåring.
Det är första gången hennes familj åker på semester.
Hon bor inte lika nära som Rufus utan det tar en kvart att gå.
Matte har redan packat en väska med saker som hon ska ta dit.
Lite mat och te och badkläder, eftersom det är nära vattnet.
Det ökar bara min misstänksamhet.
Jag vet att det kommer bli som med Rufus.
Hon ska bara dit en sväng - och sen tar det flera timmar...
Två gånger om dagen!
Det är tur att det är sommar så jag kan fördriva tiden på balkongen.
Dessutom påstår Matte att jag vinner på det hela den här gången.
Hon kom hem med två papperslappar igår kväll som tydligen är mycket värdefulla.
Tsssss...
Papperslappar!
Men idag kom det en stor matleverans till mig för den ena lappen.
Av min absoluta favoritmat.
Och den andra lappen skickade hon till ett katthem som vi gillar.
Det tycker jag var en bra byteshandel.
Så jag får väl släppa iväg Matte de närmaste två veckorna.
Och hon har lovat att även jag får tid med henne och att hon sover hemma varje natt.
Mjau då...

Av Mimmi - 26 juli 2017 23:39


Idag har jag spanat på fjäderkotletter igen.
Matte kände sig faktiskt tvungen att sjasa iväg två mycket dekorativa exemplar från balkongen innan jag kunde lyfta en tass...
Hon är så tråkig!
Dessutom har jag spanat in något annat.
Något som oroar mig.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka och tro.
Men om jag inte tar helt fel så tror jag att Matte är otrogen igen.
Fast hon lovade!
Jag måste nog hårdbevaka henne.
Fortsättningen följer...

Av Mimmi - 25 juli 2017 20:54


Godis är gott.
Och godis är viktigt.
Jag älskar godis!
Men bara några speciella sorter.
Dreamis och sånt där hårt godis går helt bort.
Mjuka sticks från vitakraft och naturligtvis frystorkad kött och fisk från Cosma och Thrive.
Det är min melodi.
Jag menar bara för att jag är utefödd och uppvuxen så är jag ju inte född bakom en byrå!
Jag uppskattar kvalitet både när det gäller mat och godis.

Det är mycket enkelt att få godis.
Man närmar sig Matte lite försiktigt och ser till att man har hennes uppmärksamhet.
Då sätter man sig, lägger huvudet på sned och blinkar lite så där bedårande.
Så där som Matte tycker om.
Då får man garanterat godis.
Och flest godis får man när man tar de ur handen.
Om man nu känner för det.
Det gör inte alltid jag.
Ibland tycker jag inte att det är värd besväret.
Och ibland känner jag mig lite blyg.
Och ibland känner jag mig mest busig och vill rusa efter en godisbit.
Men om jag känner mig busig så sitter jag faktiskt mitt i rummet och kräver godis verbalt.
Precis som jag kräver lek och uppmärksamhet ibland.
Några väl valda mjau helt enkelt.
Matte är uppfostrat till att lyssna på mjau.
Förutom mitt i natten.
När jag kräver godis så får jag någon bit kastat och erbjudande om att få mer om jag tar det ur handen.
Och om jag tar godis ur handen får jag hur mycket jag vill.
Fast jag vill ha maximalt 6 bitar.
Jag är rätt måttligt.
Och det går fortfarande inte att köpa mig med godis.
No way!
Jag har stor kattegritet.
Och jag vet exakt vad jag vill och inte vill.
Mjau!

Av Mimmi - 24 juli 2017 20:45

 

Efter att posten segade sig som bara den så fick jag idag faktiskt två paket!


 

Så nu har jag en ny fjäril och en reserv-fjäril.

Det ni!

Här ska det dödas fjäril ikväll så att det står härligt till!!!

Dessutom fick jag inte bara fjärilar utan lite till.


 

En mus och en myntakudde av min kompis Saga som inte gillar fjärilen.


 

Och två myntakuddar av snälla Lotta!

Jag - bortskämd?

Inte det minsta!

Mjau. Because I´m worth it...



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards