livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2022

Av Mimmi - 31 mars 2022 21:54


Mjau, idag hämtade hemtjänsten mitt paket.
Leksaker, godis och god blötmat till mig.
Och te, choklad och kattidningar till Matte.
Naturligtvis propsade jag på att provsmaka godiset fast jag vet att det alltid är samma för Smiley vet precis vad jag gillar.
Men om man får paket så måste man ju prova allt.
Och nosa på allt.
Även det som är till Matte.
För det var ändå adresserad till mig så då bossar jag över paketet!
Sedan hoppade jag runt igen och klöste på mattan och hade mig.
Nu har även Matte fått njuta av te och choklad.
Har ni förresten sett att det även fanns två flygmöss?
Jag kallar dem flygmöss eftersom det är så lätt att få dem att flyga iväg i en stor båge.
De ska få flyga imorgon bitti när jag vaknar upp innan Matte...
Hon och jag tackar Smiley så väldigt mycket för paketet.
Mjau!

Av Mimmi - 30 mars 2022 19:48


Mjau, idag hittade Matte en avi i brevlådan.
En avi till mig!
Jag blev helt uppspelt eftersom jag älskar att få post.
Jag nosade ordentligt på avin och dubbelkollade att det verkligen står mitt namn på den.
Sedan hoppade jag iväg en bit på hallmattan och klöste ordentligt så som jag alltid gör när jag är glad.
Och sedan tillbaka till avin och nosade ännu mer på den.
Nu väntar jag otålig på att hemtjänsten ska hämta mitt paket.
Mjau!

Av Mimmi - 29 mars 2022 19:48


Mjau, vissa dagar är jag en riktig mattegris.
Jag vill vara nära precis hela tiden oavsett vad Matte gör.
Stryka mig mot henne, buffar på henne, pussar på henne, ligger tätt intill.
Alltid kroppskontakt.
Huvudet eller en tass på hennes ben där hon sitter i soffan.
Eller hålla fast hennes hand mellan huvud och tass.
Jag smyger mig även upp i sängen när hon sover för att vara nära.
Ibland flera gånger för jag måste oftast flytta på mig när Matte vänder på sig och det blir trångt.
Även om vi redan har gosat jättemycket.
Jag kan inte få nog helt enkelt.
Har ni också sådana dagar?

Av Mimmi - 28 mars 2022 18:51


Mjau, min kompis Tommi tittar in och säger hej.
Han njuter tydligen av att vara ute trots åldern.
Men så är han ju också en van utekatt.
Själv tyckte jag att det blåste alldeles för mycket och kallt rakt in på balkongen.
Så efter en liten stund rusade jag in med något av en ny hastighetsrekord hela vägen till sovrummet och in i min fluffkoja.
Och sedan tog jag mig en extra tupplur.
Men så bor jag ju också vid havet.
Tommi bor i skogen.
Jag gissar att det inte blåser lika mycket där.
För att vara en riktig gammal herre som lever på lånad tid tycker jag att Tommi ändå ser väldigt fin ut.
Han är minst dubbelt så gammal som jag är.
Jag hoppas verkligen att jag ska bli lika gammal och att jag åldras lika snygg som Tommi.
Mjau!

Av Mimmi - 27 mars 2022 19:14


Mjau, bara för att bevisa min absoluta oskuld ännu mer tänker jag visa bild på Mattes penseer.
De är nämligen helt orörda.
Men så är det ju också bara jag som går ut på balkongen.
Jag har då verkligen inte sett röken av den gröna larven där ute.
Förra sommaren fanns det visserligen massor av gröna larver ute på balkongen som åt Mattes pelargoner.
Men det är ju längre sen.
Jag har inte rört penseerna eftersom det är Mattes ögonstenar just nu.
Och när de var nyplanterade och jag gick fram för att nosa så var Matte genast där och sa AJABAJA!
Då tappar man faktiskt lusten att busa till det.
Vissa saker kan man helt enkelt bara göra när Matte sover.
Det gäller även gröna larver naturligtvis.
Mjau!

Av Mimmi - 26 mars 2022 20:03


Mjau, jag är väldigt tacksam för ert stöd i fråga om jord och odling och eventuella tassar.
Jag vet inte hur det är hemma hos er men här har det blivit mycket kyligare och blåsigare.
Ändå var jag ute i över en timme på balkongen.
Jag hittade ett soligt hörn i lä så där satt jag och solade och spanade för fullt.
Någon måste ju hålla koll, eller hur?
Emellanåt rusade jag in till Matte, satte framtassarna mot soffan och klösade lite.
Varje gång sa Matte att det inte var dags för mat än och då gick jag ut igen.
Till slut fick jag nog av kylan och hoppade upp i soffan.
Då stängde Matte dörren och serverade min middag.
Sedan gosade vi en stund i soffan innan jag somnade med huvudet i hennes hand.
En helt underbar dag helt enkelt.
Bilden är några år gammal men jag är precis lika snygg och glad som jag var då.
Mjau!

Av Mimmi - 25 mars 2022 18:19


Mjau, Matte är lite sur.
Någon har tydligen grävt i en kruka.
En kruka där hon försöker driva upp något.
Ingen aning vad.
Det kan inte vara så himla viktigt väl?
Matte påstår att det var jag.
Det är såklart förtal.
Hon har faktiskt inte sett när jag - jag menar någon har satt en tass i den där fula krukan.
Ingen är väl så dum att göra det när Matte ser för då vet man ju vad hon kommer att säga...
Så hon har inga bevis alls.
Enligt mina vittnesmål har jag sovit lugnt i min fluffkoja bredvid sängen hela natten.
Jag lade mig där när Matte höll på att somna och jag låg där när hon vaknade.
Det är väl ett vattenfast alibi?
Eller ska man kalla det för fluffast?
Hur som helst är jag helt oskyldig.
Jag förstår att någon har sabbat krukan men det var inte jag.
Det var någon annan.
Mjau!

Av Mimmi - 24 mars 2022 18:09


Mjau, jag vet inte vad ni tycker.
Men enligt mig är det helt otroligt gott med nytt kattgräs.
Ni vet, när Matte har gjort bedömningen att det är tillräckligt långt för att börja ätas av.
Då vill jag tugga hur mycket som helst.
Och kanske två eller tre dagar till.
Men sedan tappar det sin tjusning.
Även om Matte håller på och vattnar och klippar när det blir för högt.
Sedan bryr jag mig knappt.
Kanske tar jag en tugga någon gång ibland.
Men så snart Matte odlar nytt kattgräs så kastar jag mig på det igen.
Visste ni förresten att man inte bara ska äta gräset?
Man ska även lukta och lyssna ordentligt.
Jag är en sådan som hör gräset växa, förstår ni.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards