livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2022

Av Mimmi - 7 mars 2022 22:30


Mjau, nu kommer den första uppdateringen av alla bud.
Lite senare än vanligt eftersom Matte och jag slocknade efter en mycket stor portion frisk luft.
Jag på balkongen och Matte med sin "fyrhjuling".
Men nu ska vi se.
1) -
2) 200 kr, Smiley
3) 100 kr, Annica
4) -
5) 150 kr, Christina
6) 200 kr, Cornelia
7) 100 kr, Tommi
8) -
9) Robin har paxat ankan men oklart för hur mycket. Jag antar att han fortfarande håller på att räknar slantar.
10) 100 kr, Suz
Nu tycker jag att jag har förtjänat några godisar.
Och kan ni tänka er?
Idag kom mina vinster från ett lotteri från Remingtons kattlya.
Matte hade köpt lotter för att hon ville vinna en fin glasflaska.
Sedan ville jag också ha lotter och det fick jag.
Och på mina lotter vann jag två leksaker!
Kan ni tänka er?
Matte brukar aldrig vinna något, men jag har minsann bättre tur.
Nu måste jag bara fundera över om jag ska behålla leksakerna eller om de ska hamna i mjauktionslådan.
Inte så lätt att bestämma mig...
Mjau!

Av Mimmi - 6 mars 2022 19:25


Mjau, då var det äntligen dags för mjauktion igen! 

Efter sju sorger och åtta bedrövelse har sekreteraren lyckats få hit alla bilder. 

Men jag vill verkligen ber om ursäkt för de fula kollager som hon råkade fixa denna gång. 

Sedan hittade hon först inte var i datorn de hade tagit vägen och sedan kom hon på att hon hade glömt bilderna på månadens katt... 

Någonstans där var jag tvungen att gå och stress-knapra en massa torrfoder för att inte fara ur pälsen. 

Sekreteraren även kallad Matte är verkligen mer än lovlig virrig dessa dagar. 

Så jag reserverar mig för eventuella stavfel och felaktiga prisuppgifter och andra konstigheter. 

Och om det skulle saknas relevant information någonstans får ni gärna påpeka det. 


Den här gången har jag bestämt att pengarna ska gå till Södertälje katthem. 

Södertälje katthem var mitt favoritkatthem innan vi flyttade. Jag har haft reportage flera gånger på bloggen och vi har fått hjälp och goda råd av personalen där. 

Vi gör precis som vanligt. 

Ni kan lägga bud här i kommentaren eller på Facebook. Om ni letar efter Mimmi Hittekatt så kommer ni till Mattes och min Facebooksida. 

Kom ihåg att alltid skriva nummer på det ni vill buda för annars blir sekreteraren ännu virrigare än vanligt... 

Jag uppdaterar alla bud varje kväll här på bloggen. 

På alla vinster tillkommer portokostnader. 

Mjauktionen avslutas på lördag 12/3 klockan 18:00. 

Nu tycker jag att vi sätter igång! 




1)

Vi börjar som vanligt med en katt. Månadens katt är en pigg och stilig marskatt som hamnad hos familjen Hillberg och nu längtar efter ett eget hem. Hela 22 cm hög och 11 cm lång kommer den att pryda vilken plats som helst. Slät och fin päls och stolt hållning har den och den hävdar att den minsann är design. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




2) 

Om du bara har plats och mat till en liten katt så har vi den här lilla som sitter i ett halsband. 

Liten och platt men med ettstort leende. Silvriga 2,5 cm som kommer hänga med dig alla dagar. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




3) 

Nästa katt är en städkatt. En sådan som man alltid behöver. Som slicker bordet och diskbänken glänsande rent. Den här är vårig och extrafin. Kommer i vanlig storlek. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




4) 

Och den här gången har vi även en skönhetskatt! Ifall någon tvåbening vill göra sig vårfint. Vi katter är ju redan så vackra så vi behöver inga skönhetsprodukter. Men tänk den lyllos tvåbening som får en kattmask! 

Utropspris: 60 kronor. 


 




5) 

Här har vi en nyttokatt. Eller ska vi säga tre katter? De är inte alls så stora som det ser ut på bilden. För de håller i ett kaffemått. Ni vet den där svarta äckliga vätskan som de flesta tvåbeningar dricker.  Längden är 10 cm. 

Tre katter som hjälper till med kaffet är dyra i drift. 

Utropspris: 80 kronor. 


 




6) 

Vi har även en mjuk katt. Som passande nog heter Mimi. Matte säger att det är en filt och inte något päls men att den är lika mjuk som min päls. 50*70 cm vilket är lite större än vad jag är. Så om ni inte har en egen Mimmi så kan ni nu passa på att buda på en. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




7) 

Ibland vill man själv vara en katt. Nu kan du i alla fall förvandla dina fötter till tassar med dessa strumpor. De passar för alla storlekar och har riktigt tassmönster på tårna. Men räkna med att din katt kanske blir förvirrad... 

Utropspris: 75 kronor. 


 




8)

Och så har vi en shoppingkatt. Den vill dock helst handla och transportera kattmat och godis, låter den hälsa. Även leksaker och allt med kött, fisk och fågel går också bra.  Mått 37*40 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




9) 

Naturligtvis har jag även saker till oss katter. Så här till våren behöver vi komma i form. Och det blir vi bäst genom att leka. Här har vi en liten anka att jaga, döda och kanske dränka i vattenskålen? 

Utropspris: 60 kronor. 


 




10) 

Och sist men inte minst en boll! Det är inte vilken boll som helst utan den är gjord av kattmynta. Så det blir en extrafin leksak. Garanterar mycket rörelse och ett ordentligt rus. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




Det var allt för den här gången. 

Se nu till att buda så det ryker! 

Mjau! 



Av Mimmi - 5 mars 2022 20:32


Mjau, om jag får bestämma så kommer mjauktionen upp mycket snart.
Men tyvärr är det inte bara jag bestämmer.
Det är den där sekreteraren som brukar fördröjer saker och ting.
Idag har hon till exempel laddad upp alla bilder men glömde att göra collage av dem innan.
Och eftersom datorn var väldigt långsamt med uppladdningen så ville hon inte göra om och göra rätt utan försökte att fixa det i efterhand i ett halvdant program i datorn.
Det blev naturligtvis pannkaka och nu är hon trött och less och orkar inte längre.
Suck...
Jag antar att ni fattar.
Som det ser ut blir det väl konstiga collage den här gången.
Om ni har tips på hur man får fason på sin sekreterare så är jag idel öra!
Som ni ser så ligger jag här och vippar lite otålig med tassen.
Men det hjälper inte ett dugg.
Mjau!

Av Mimmi - 4 mars 2022 22:57


Mjau, ni kanske tror att jag står i och granskar mjauktionsvinster och mäter och väger och dikterar texter för min sekreterare?
Nej då.
Jag stärker mig med färsk kattgräs.
Det är viktigt för mitt välbefinnande.
Och därför är det en mycket bra förberedelse inför en mjauktion.
Jag vet ju att den kommande veckan kommer att ta på krafterna.
Så då gäller det att förbereda kroppen på bästa sätt.
Bland annat genom att tugga en massa gräs.
Mjau!

Av Mimmi - 3 mars 2022 21:27


Mjau, idag har Matte och jag plockat fram saker till mjauktionen.
Det blir lite gott och blandat.
Jag känner mig jättepepp.
Matte är ganska trött.
Men vi samarbetar i alla fall.
Ni kanske ser att jag är mycket bestämd medan Matte bara hänger med.
Jag måste alltid sätta ner tassen för att det ska bli mjauktion.
Men det fixar jag.
Jag lovar.
Mjau!


Av Mimmi - 2 mars 2022 21:27


Mjau, efter några tillbakablick är det dags att se framåt.
Till exempel till nästa mjauktion som jag hoppas kommer till helgen.
Det beror lite på Matte.
Idag gick hon ut på en mycket liten promenad fast kroppen kändes som en gammal trädörr som har dragit sned och sitter på rostiga gångjärn...
Sedan ramlade hon direkt i säng och sov så djupt att hon inte ens vaknade av alarmet tre timmar senare.
Hon bara stängde av den i halvslummer och sov vidare.
Så där finns det inte mycket hjälp att få för att förbereda en mjauktion.
Jag passar på att sträcka ut mig ordentligt också ikväll.
Även om mina gångjärn definitivt inte är rostiga.
Mjau!

Av Mimmi - 1 mars 2022 22:14


Mjau, Matte har hjälpt mig att leta fram mitt allra första blogginlägg.
Jag tycker att det är lite roligt att titta tillbaka ibland.
Att se hur mycket som har hänt sedan dess.
Och hur mycket man har utvecklats.
Jag är ju en ganska modig katt nuförtiden.
Jagar inte upp mig i onödan.
Visst finns det en hel del som jag fortfarande är rädd för.
Vissa saker kanske jag inte är rädd för om ett år eller två.
Och vissa saker kommer jag alltid att vara rädd för.
Men livet är väldigt trevligt och det absolut bästa är min relation med Matte.
Hon verkade snäll och tolerant redan från början men om jag hade vetat hur underbart det är med gos och kli under hakan eller bara ligga tätt intill varandra så hade jag kanske skyndat på det hela.
Hur som helst så är jag en mycket lycklig katt som visar sin kärlek helt utan restriktioner många gånger om dagen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards