livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2019

Av Mimmi - 31 oktober 2019 20:45


Mjau, idag är det tydligen något som kallas Halloween.
Då ska man spöka lite.
Så jag försöker att få er att rysa lite.
Men eftersom jag vet att jag har vissa känsliga läsare så vill jag ändå varna för starka bilder.
Och Cornelia, gå genast bort från tangentbord och lämna över till storebror Svens tass!
Jag vill ju inte att du får en kattinfarkt...
För er andra är det kanske helt okej att burra upp svansen och ryggpälsenoch fräsa lite.
Eller bara gäspa och vända bort huvudet?
Jag säger i alla fall :
BUUUUUUUUUUUUUUUUUH!!!!!!

Av Mimmi - 30 oktober 2019 21:49


Mjau, förra veckan, mitt i auktion kaoset, fick jag lite extra energi i form av ett paket från min kära vän Smiley.
Han hade gjort en alldeles egen kattbox till mig!
Med några leksaker, mina mjuka sticks som jag gillar.
Och mitt andra favoritgodis - frystorkad tonfisk från Thrive!
Det gjorde du riktigt bra, tack Smiley.
Jag skulle inte ha klarat den senaste veckan utan ordentligt med extra godis.
Nu när allt har ordnat sig är både Matte och jag väldigt trötta.
Så vi unnar oss mycket sömn och vila.
Man skulle kunna tro att vi är lata.
Men det är vi inte alls.
Vi sparar bara energi.
Så det så.
Mjau!

Av Mimmi - 29 oktober 2019 18:16


Mjau, då fick vi idag besök av handläggaren.
Jag var också med.
På min plats under soffan noterade jag varenda ord!
Matte berättade om mig och min blogg och mina auktioner.
Det tyckte handläggaren var jättebra.
Och hon tyckte också att det var viktigt att Matte gör något som hon tycker om och tycker att det är meningsfullt.
Det har man rätt till även om man är kronisk sjuk.
Mjau för det!
Så handläggaren ska lägga handen (eller sätter ner foten - hur gör de egentligen?) och se till att Matte får postärenden en gång per vecka.
Hurra!
Så nu kan jag och alla mina auktionsvänner andas ut.
Det kommer att bli auktioner även i fortsättningen.
Det tog Matte och jag en lång tupplur på och sedan en ordentlig gosestund.
Nu tycker Matte att det är dags för mat och det tycker jag är en bra idé.
Dagen till ära hade jag lagt en blomma i vattenskålen.
Den var visserligen rätt så vissen - men det är ju tanken som räknas, eller hur?
Mjau!

Av Mimmi - 28 oktober 2019 19:58


Mjau, nu har jag verkligen stått i för fullt för att få allting gjort.
Jamat att alla ska skynda sig med att betala.
Och skyndat på Matte så hon packat alla vinster på ett bra sätt, skrivit alla adresser rätt och satt rätt adress på rätt paket...
Sen skulle även rätt antal frimärken på alla.
Och jag kände mig faktiskt tvungen att nosa på alla paket och godkänna Mattes jobb.
Så alla vinster har postats idag!
Sedan har Matte suttit med miniräknaren en stund och sedan har vi swishat 2756 kronor till Ylbers katthem.
Åh, vad jag känner mig nöjd!
När allt var klart så ramlade Matte och jag ner i sängen och sov några timmar.
Nu har jag ätit och tänker fortsätta sova.
Det tycker jag att jag har gjort mig förtjänad av.
Mjau!

Av Mimmi - 27 oktober 2019 20:46


Mjau, då är det dags att säga grattis till alla vinnare!
Ni vinner inte bara något fint utan även äran att hjälpa behövande katter.
Jag har själv varit en sådan katt.
Om det inte hade funnits snälla tvåbeningar så skulle jag fortfarande vara där ute någonstans, otrygg, hungrig och sjuk.
Eller, mera troligen, skulle jag inte ens finnas kvar i livet.
Så all heder till alla som hjälper behövande katter på något sätt!
Och här är vinnarna:
1) 200 kr, Christina + porto 54 kr
2) 150 kr, Björn + porto 72 kr
3) 300 kr, Tommi (avhämtning)
4) 100 kr, Hanna + porto 18 kr
5) 150 kr, Lisbeth +porto 72 kr
6) 300 kr, Smiley + porto 9 kr
7) 300 kr, Cornelia + porto 9 kr
8) 200 kr, Carina +porto 36 kr
9) 300 kr, Christina
10) 200 kr, Christina
11) 300 kr, Molly + porto 9 kr
12) 100 kr, Elisabeth + porto 72 kr
Dessutom 100 kr donerade av Marianne.
Stort tack allihopa.
Ni är fantastiska!!!
Ni som inte har varit med förut kan ta kontakt med Matte på messenger.
Tack för den här gången.
Hoppas vi ses igen till nästa auktion!
Jag fortsätter blogga som vanligt.
Mjau på er och nospussar!


Av Mimmi - 26 oktober 2019 19:19


Mjau, nu är det bara en dag kvar!
För visst vill ni hjälpa Ylbers katthem?
Glädjande nog har det kommit in flera bud.
Så nu börjar det likna något.
Och ni som inte har Facebook vill väl se hur det är på budfronten?
1) 200 kr, Christina
2) 150 kr, Björn
3) 250 kr, Tommi
4) 100 kr, Hanna
5) 150 kr, Lisbeth
6) 250 kr, Smiley
7) 250 kr, Räkan
8) 200 kr, Carina
9) 300 kr, Christina
10) 200 kr, Christina
11) 250 kr, Molly
12) 100 kr, Elisabeth
Det gäller verkligen att passa på nu.
Jag kommer ha en till auktion i slutet av november och sedan blir det juluppehåll.
Av någon konstig anledning tycker folk att det finns viktigare saker i december...
Hur som helst så är ju mina auktioner också ett bra sätt att hitta julklappar!
Det tål att tänkas på.
Har ni hittat på något roligt idag?
Jag låg en stund i min koja ute.
Visst var det kyligt och regnigt men jag trotsade vädret.
Bara för att.
Sedan kom Smillas och Stinas matte och hämtade Mattes paket mitt i ösregn.
Så att de inte skulle gå i retur.
Det var ju en himla tur!
Vi hörs imorgon när jag presenterar vinnarna.
Mjau!

Av Mimmi - 25 oktober 2019 21:09


Mjau, det är lite seg på auktionsfronten.
Det verkar som om ni inte vågar vara generösa.
Några objekt ligger bara lite över inköpspriset...
Själv vågade jag inte gå ut på balkongen idag för att det blåste så mycket.
Och det visade sig att det var ett klokt beslut.
För rätt som jag satt där inne en bit ifrån dörren så kom en blomlåda flygandes!
Ja, ni läste rätt.
Den var i och för sig tomt men ändå.
Tänk om jag hade fått den i huvudet?
Den slog ner med ett brak och kanten i två av hörnen gick sönder.
Som ni förstår så lever jag farligt!
Matte var tvungen att gå ut och se till att inget annat kunde flyga omkring.
Hon tog även bort spöket.
Och plockade 15 små tomater som fanns under fiberduken.
Nu finns det mest spindlar och tvetjärtar kvar därute för att spöka...
Sånt räcker för att Matte ska få gåshud och smäller igen balkongdörren för att de inte ska komma in.
Tsss...
Tvåbeningar.
Det är ju roligt med småkryp, tycker jag.
Eftersom det inte hänt så mycket och Matte är lite trött så har hon bara gått med på att skriva nya bud.
Tommi har höjt sitt bud till 250 kronor.
Och Räkan har lagt ett bud på 250 kronor på nummer 7.
Nu hoppas jag att Matte får mer att skriva imorgon.
Och att blåsten upphör.
Mjau!

Av Mimmi - 24 oktober 2019 20:38


Mjau, idag var Matte borta några timmar.
Det tyckte jag var trist.
Mest för att hon ville att jag skulle komma in från balkongen så hon kunde stänga dörren innan hon gick.
Precis när jag ville vara ute!
Men sjukresetaxin var inte särskilt mycket försenad så Matte kom hem efter bara två timmar.
Hon öppnade balkongdörren igen och sa att jag kunde gå ut.
Men då ville jag inte längre.
Jag ville vara ute då men inte sen.
Sånt fattar inte tvåbeningar.
Istället följde jag med Matte som lade sig i sängen.
Krävde gos.
Och några timmar senare när Matte ville gå upp för att äta krävde jag gos igen.
Som vanligt, med andra ord.
Sedan har jag tittat på budgivningen.
Vissa av er vet hur det är.
Det här är en välgörenhetsauktion.
Pengarna går till katter som behöver hjälp.
Det betyder att vi alla försöker att få ihop så mycket pengar som möjligt.
Och om det råkar vara så att ingen budar över en så får man gärna höja sitt eget bud.
Ni vet ju att alla pengar går oavkortat till katterna.
Så det handlar inte om att spara pengar utan att slösa pengar!
Och dessutom få något fint på köpet.
Det är därför disktrasan ligger på 200 kronor och tesilen på 250.
Så kom igen, hör ni!
Det har inte hänt så mycket sedan igår.
1) 100 kr, Lisbeth
2) 150 kr, Björn
3) 200 kr, Tommi
4) 100 kr, Hanna
5) 100 kr, Lisbeth
6) 250 kr, Smiley
7) 200 kr, Cornelia
8) 120 kr, Patrick
9) 200 kr, Elisabeth
10) 100 kr, Lisbeth
11) 250 kr, Molly
12) 100 kr, Elisabeth
Nu vet ni vad ni ska göra.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards