livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under oktober 2019

Av Mimmi - 7 oktober 2019 19:39


Mjau, när man känner sig frysen kan man gräva fram en koja i fleecefilten på soffan.
Det är mysigt.
Ända tills Matte kommer och säger att hon hade tänkt att krypa in under just den filten...
Nähä du, Matte.
Glöm det.
Detta är min koja.
Bara min!
Gå och bygg en egen koja någon annanstans.
Företrädesvis i sängen.
Dit går du ju ändå förr eller senare.
Se så, iväg med dig!

Av Mimmi - 6 oktober 2019 18:24


Mjau, idag har Matte och jag tidvis legat i soffan igen.
Lite omväxling förnöjer, tycker jag.
Annars är Matte fortfarande rätt tråkigt.
Ibland tittar hon på mig och säger saker som "jag borde..." eller "jag skulle vilja..."
Men hon rör sig inte ur fläcken.
Hoppas verkligen att hon blir piggare i veckan.
Det är inte alls lika roligt att behöva leka helt själv hela tiden!
Jag blir helt trött jag också.
Men jag är i alla fall snygg när jag sover.
I motsats till den andra medlemmen i den här familjen...

Av Mimmi - 5 oktober 2019 20:01


Mjau, idag har vi tillbringad hela dagen i sängen.
Matte är dålig och har mycket ont.
Och eftersom hon dessutom hade huvudvärk så blev det mörka sovrummet istället för soffan.
Och som den ansvarsfulle vårdkatt som jag är så följde jag med förstås.
Man måste ju ta hand om sin tvåbening.
Särskilt när man har en så snäll tvåbening som min.
Om någon hade sagt till mig för två år sedan att jag skulle bli en hängiven vårdkatt så hade jag jamat den personen rätt upp i ansiktet!
För två år sedan fick Matte inte ens röra vid mig än.
Men livet kan ändras.
Även för en så inbiten före detta skyggis.
Så nuförtiden är jag certifierad gos- och vårdkatt.
Jag vet precis när jag ska purra, buffas, ligga nära eller låta Matte sova i lugn och ro.
Dessutom får man rätt bra betalt i godis som vårdkatt.
Mjau!
Vårdkatten redo för service.

Av Mimmi - 4 oktober 2019 19:28


Ingen blogg idag.
Sekreteraren strejkar.
Vi ligger i soffan och vägrar att röra på oss.
Matte har ont och jag leker kanelbulle.
Och så värmer jag henne.
Mjau.

Av Mimmi - 3 oktober 2019 21:23


Mjau, jag tog en selfie!
Matte påstår att jag var för nära kameran.
Men det var jag inte alls.
Jag ville ju visa er hur det ser ut precis innan man får en nospuss av mig.
Och då måste man vara nära, eller hur?
I alla fall om man vill få en nospuss.
Så det så.

Av Mimmi - 2 oktober 2019 18:32


Mjau, ibland vill man inte.
Man säger det klart och tydligt till Matte.
Nej för mjausicken!
Men Matte har en tendens att strunta i mina protester.
Hon försöker i alla fall.
Fast jag har en dålig pälsdag.
Eller känner mig störd i min integritet.
Eller är upptagen med annat.
Hon försöker fota mig ändå.
Blixtrar mig i ansiktet när jag försöker sova.
Försöker påkalla min uppmärksamhet fast jag demonstrativt vänder ryggen till.
Förfölja mig med telefonen i högsta hugg fast jag försöker smita.
Hon är riktigt hopplöst ibland, min Matte!
Det finns andra dagar där jag tycker om att titta in i kameran och le nöjd.
Men om jag inte vill så vill jag inte.
Och häromdagen ville jag definitivt inte.
Matte försökte ändå.
Men hon fick bara en "dra-dit-pepparn-växer-din-dumma-paparazzi" rumpa.
Och så gick jag och gömde mig.
Finns det någon bättre bild på den sinnesstämningen?

Av Mimmi - 1 oktober 2019 18:04


Mjau, igår kväll hade vi lite roligt, Matte och jag.
Jag hade råkat mjölktrampa på henne.
Nu är ju själva mjölktrampandet inget ovanligt.
Jag mjölktrampar varje gång ordentligt på filten när jag hoppar upp i soffan och Matte sitter där.
Men nu låg vi i sängen och jag hade mjölktrampat mot hennes bröst...
Matte informerade mig om att hur mycket jag än trampade så skulle det ändå inte komma någon mjölk.
Även om hon medgav att det var en smart idé.
Hihihi...
Jag vet ju att Matte är alldeles för gammal för att producera mjölk.
Men en katt blir väl aldrig för gammal för att dricka mjölk?
Matte undrade hur jag kunde veta det eftersom jag aldrig får någon mjölk.
Men det har jag minsann läst på catbooken!
Även om de flesta katter är laktosintoleranta så gillar vissa att dricka laktosfri mjölk.
Själv dricker jag faktiskt helst regnvatten på balkongen...
Hur som helst har jag talat om för Matte att hon borde känna sig hedrad.
För om jag mjölktrampar när vi gosar så betyder det att jag mår lika bra som när jag diade min mamma för länge sedan.
Matte känner sig lite lagom hedrad när hon får akupunktur av mig, oavsett kroppsdel...
Men det går även bra att luta sig mot hennes bröst.
De är som små mjuka kuddar.
Så ja, min Matte är mysigt!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards