livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 oktober 2019

Av Mimmi - 11 oktober 2019 17:43


Mjau, idag har jag varit ute på balkongen i nästan sju timmar!
Med bara små avbrott för mat och rusningar genom lägenheten.
Matte kände sig tvungen att krypa ihop under en filt i soffan.
Hon delar inte min entusiasm för friluftsliv så här på hösten.
Jag tog kontakt med med några fjäderkottletter med min allra finaste röst.
Men de avböjde vänligt men bestämt min inbjudan till närmare kontakt.
Jag tror inte att fjäderkottletter är särskilt sociala.
I alla fall inte mot dem de inte känner.
De verkar väldigt rasmedveten...
Pfff.
Jag kan minsann roa mig själv!
Det finns både tvåbeningar och skällisar som inte har den blekaste aning om att de är övervakade.
Några sena insekter finns det också på min balkong.
Men nu har jag trots allt kommit in.
Det är ju fredag.
Och det betyder att jag måste sköta en grundlig tvätt inför helgen.
Sedan väntar fredagsmys och godis.
Livet är bra.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards