livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2015

Av Mimmi - 28 februari 2015 18:30

Låt mig börja med att säga - jag är ingen vanlig katt.


Folk säger att jag är extremt skygg. Några säger att jag är knasigt och svår och ohanterligt.

Matte säger att jag lider av posttraumatisk stressyndrom.


Själv tycker jag att det inte är lätt när det är svårt. Och livet har varit rätt svårt för mig. Jag är född utomhus och tillbringat mitt första år med att överleva rätt och slätt.

Min mamma har lärt mig om allt som är farligt (och det är mycket för en liten katt) och vad man kan äta. Det har varit en hård tid.

Sen blev jag infångat, och inte blev det bättre för det. Många främmande katter i samma rum som inte tog emot mig så väl, de kunde vara riktigt otrevliga faktiskt. Och inte kunde jag bara gå därifrån.

Och människorna sen - vilka konstiga varelser som är så stora och låter och rör sig helt oförutsägbart. De är ju fruktansvärt läskiga! Mamma har lärt mig att man inte ska lita på dem och min mamma vet bäst.

Jag säger bara det, veterinär... usch! Transbortbur... fy!

Jag kom fram till att det var säkrast att hålla sig gömt under sängen nästan jämt.


Men nu vill jag inte titta bakåt längre utan bara framåt.


För nu har jag fått ett eget hem!

Och det tänker jag berätta om här, lite vartefter, hur det går.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards