livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2018

Av Mimmi - 31 augusti 2018 17:56


Regnet faller stilla och sakta utanför fönstret och här hemma är också allting stilla och sakta.
Matte sover i sängen.
Jag sover i soffan.
Ibland går någon av oss upp och äter lite.
Och i förmiddags gosade vi en stund.
Mer än så händer inte.
Men jag har fått in några rapporter och vinster som redan kommit fram!
Det låter underbart att det har gått så snabbt.
Berätta gärna när din vinst har kommit.
Då blir Matte så glad att hon faktiskt postade dem igår.
Och så vill vi önskar er alla en trevlig helg.
Mjau!

Av Mimmi - 30 augusti 2018 16:42


Det går inte så bra för Matte just nu.
Igår var hon så dålig att hon hela tiden var tvungen att ligga i sängen.
Först mitt i natten kunde hon sätta sig hos mig i soffan och gosa en stund.
Och sedan vet jag inte riktigt vad som hände.
Men det var helt klart Mattes fel!
Hon gjorde en dum rörelse som på något sätt triggade min försvarsinstinkt och innan någon av oss hann blinka så hade jag tassat till henne ordentligt med klorna ute.
Jag brukar inte göra så.
Matte är ju alltid snäll mot mig.
Och hon säger att om man inte vill gosa så är helt okej.
Hon blev inte arg på mig heller, bara lite sårad i dubbel bemärkelse...
Nu syns det ju bara lite, Matte har tvättat bort allt blod.
Men hon ville ändå påpeka för er att jag har kvar mina klor, hur gosig jag än har blivit.
Men så är hon också lite grinig för att hon är så dålig just nu.
I förmiddags var hon tvungen att ta sig till sin läkare i stan och eftersom hon redan var dålig var hon helt enkelt tvungen att åka taxi både fram och tillbaka.
Onödig mycket pengar, tyckte hon.
Sedan åt hon lunch och skulle precis kraschlanda i sängen.
Men så kom hon ihåg era vinster.
Och eftersom hon nu hade blivit rejält dålig så bet hon ihop hårt, gick ner till Ica för att posta allt och samtidigt handlar en hög med färdigrätter.
Nu behöver hon inte gå upp på en vecka, säger hon.
För det kan mycket väl ta en vecka innan Matte mår lite bättre.
Ni slipper att vänta på era vinster i över en vecka till och Matte slipper att känna sig stressad över det.
Så nu har jag en helt obrukbar Matte hemma.
Men jag ska inte klaga.
Hon tar alltid hand om mig, om hon så måste krypa på golvet.
Och jag älskar henne!
Trots bilden.
Vi får se hur mycket bloggande det blir närmare dagarna.
Men jag lovar att titta in och säger mjau.
Mjau!



Av Mimmi - 29 augusti 2018 16:49


Mjau, idag händer det inte mycket alls.
Det är en sådan dag då Matte bara ligger i sängen och äter värktabletter.
Det är lite tråkigt.
Men det är lagom varmt och soligt på balkongen.
Så jag ligger i min utekoja och slappar.
Spanar ibland och somnar till ibland.
Ikväll hoppas jag på ordentligt med gos igen.
Igår hade vi nästan två timmars gos.
Fast hälften av tiden låg jag bara på Mattes hand och var nöjd med det.
Tänk att det kan vara så skönt med en Matte-hand.
Det hade jag aldrig trott tidigare.
Mjau!

Av Mimmi - 28 augusti 2018 18:27


Mjau, nu har jag fått in alla pengar från auktionen.
Och Matte har virvlat runt i bubbelplast och packat och vägd.
Sedan har hon dragit portot och så fick jag swisha resten till Asimis Resa.
3050 kronor!
Ni är underbara som hjälper mig att hjälpa!!!
Den summan hjälper nog en bit på vägen för Noirs operation.
Matte har som sagt packat allt.
Men sedan har hon blivit dåligt så vinsterna har inte blivit postat än.
Men det gör hon nog snart.
Hoppas jag.
För annars ser det ut så här i köket.
Och så kan vi ju inte ha det!
Mjau...

Av Mimmi - 27 augusti 2018 18:13


Mjau, nu har jag fått in alla pengar förutom från Elvis.
Tack att ni är så snabba!
Elvis, du får tala om för din matte att jag lämnade mitt telefonnummer i ett svar till dig igår.
Då kan hon skicka ett sms till Matte om betalningsuppgifter.
Och så behöver jag din adress.
Matte ska ta och väga och leta upp förpackningar och kolla vad portot blir ungefär.
Och sedan går resten av pengarna till Noir och Asimis Resa.
Själv kan jag slappna av nu eftersom det är Matte som ska fixa resten.
Men först ska vi ha gos.
Riktigt ordentligt med gos.
Det tycker jag att jag har förtjänad.
Mjau!

Av Mimmi - 26 augusti 2018 20:53


Mjau, nu är auktionen avslutat.
Grattis till alla vinnarna och även grattis till Noir som kommer få alla pengar till sin operation!
Det kom in några sista bud idag och strax innan slutet slog Smiley på stort för att säkra sig nummer 12.
Matte var tvungen att flämta efter luft och jag gjorde en svansdans!
Här har ni slutresultatet :
1) 140 kr, Elin
2) 160 kr, Sollan
3) 100 kr, Charlie och Tilda
4) 250 kr, Elvis
5) 100 kr, Elsa
6) 100 kr, Björn
7) 400 kr, Cornelia
8) 400 kr, Greta
9) 100 kr, Elvis
10) 150 kr, Saga
11) 150 kr, Smiley
12) 710 kr, Smiley
Dessutom 100 kr från Lina och Wimsa.
Och en gåva från Nallis.
Stort tack alla mina fina vänner som har gjort det möjligt att få ihop så mycket pengar!
Jag älskar er och skickar tusentals nospussar till er!!!
Mjau!

Av Mimmi - 25 augusti 2018 21:07


Mjau, nu är det mindre än ett dygn kvar på auktionen.
Och jag tror faktiskt att ni kan lite till.
Om ni tänker en gång till på lilla Noir och hennes operation.
Och om ni tittar på objekt nummer 12, den underbara vackra vasen.
Vem vill inte äga en sådan?
Som ni säkert vet går det fint att buda över sitt eget bud eller låta dina husdjur buda över varandra.
Det finns faktiskt inga gränser när det gäller att hjälpa en behövande katt!
Ställningen just nu:
1) 140 kr, Elin
2) 160 kr, Sollan
3) 100 kr, Charlie och Tilda
4) 250 kr, Elvis
5) 100 kr, Elsa
6) 100 kr, Björn
7) 150 kr, Cornelia
8) 250 kr, Tommi
9) 100 kr, Elvis
10) 100 kr, Saga
11) 150 kr, Smiley
12) 550 kr, Charlie och Tilda
Slutspurten är alltid spännande.
Mjau!

Av Mimmi - 24 augusti 2018 21:22


Hm...
Idag har det inte hänt så mycket på budfronten.
Men på fredagen är väl kanske alla lite trötta?
Jag har bett Matte att dela min auktion även i de kattgrupper som jag är medlem i.
Kanske det kan ge några extra bud?
1) 140 kr, Elin
2) 160 kr, Sollan
3) 100 kr, Charlie och Tilda
4) 250 kr, Elvis
5) 100 kr, Elsa
6) 100 kr, Björn
7) 75 kr, Sven
8) 250 kr, Tommi
9) 100 kr, Elvis
10) 100 kr, Saga
11) 150 kr, Smiley
12) 550 kr, Charlie och Tilda
Dessutom har har Lina och Wimsa skänkt en hundring!
Och till er som är ny på bloggen :
Skrolla ner lite så kommer ni till inlägget AUKTION där det finns precis all information!
Mjau, jag hoppas på flera bud imorgon.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards