livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2018

Av Mimmi - 7 augusti 2018 18:43


Vaddå?
Sanden?
...
Tycker du verkligen att jag sprätter för mycket sand ur lådan?
...
Men jag tänker ju bara på dig!
...
Du älskade ju stranden innan du blev sjuk.
Så jag försöker att skapa lite strand till dig...
...
Jag vet att lådan står i hallen.
Du kan ju flytta den till balkongen?
...
Jo, jag fattar att du gillade att gå i vattenbrynet, inte bara sanden under fötterna.
Jag skulle kunna kissa dit lite vatten...
...
Nähä?
Nämen då låter jag väl bli då.
Då får du nöja dig med torr sand.
...
Vaddå havet?
Det blir svårare, men jag kan välta vattenskålen!
Sedan kan du bara måla väggarna blå...
...

Du blir då aldrig nöjd, Matte!
Jag försöker ju bara att göra dig glad, fattaru väl...

Suck alltså!
Min Matte har alldeles för höga krav på livet.
Mjau!

Av Mimmi - 6 augusti 2018 20:15


Mjau, idag hade vi besök av Mattes väninna.
Hon är alltid snäll och försiktig och pratar med mig.
Så jag visade mig ganska snabbt självmant.
Matte kastade dessutom godis nära henne och sedan satt jag och tvättade mig.
Men då sa Matte att om man har besök så måste man hälsa ordentligt också.
Och jag är ju inte den som är den, så jag gick fram och nosade på båda besöks-fötterna.
Noga och länge.
Sedan lade jag mig under soffbordet och försökte somna.
Men då skulle väninnan rensa Mattes avlopp.
Det har varit nästan stop i handfatet i badrummet ett tag.
Jag gillade inte riktigt att hon höll på med det för det lät konstigt.
Men Matte sa att vi skulle vara tacksam för att få hjälp med det.
Det är bra att ha vänner som hjälper till med saker som är ansträngande och som Matte inte orkar.
Jag var lite lagom tacksam och gick ut på balkongen så länge...
Men bara så ni vet.
Det är inte bara jag här hemma som blir bortskämd.
Matte fick minsann hallon hemlevererat och avloppet rensat!
Undrar vem av oss som är mest bortskämd?
Just saying...

Av Mimmi - 5 augusti 2018 21:24


Mjau, jag har inget att klaga över egentligen.
Posten har levererat min paket från Smiley precis som den skulle.
Men när jag tog mig en närmare nos på kattongen så upptassade jag något märkligt.
Det var en kattong med inkluderad porto därför fanns det inga frimärken på den.
Men Smiley gör alltid fina paket med fina katt-klistermärken.
Det visade sig att någon på posten blev förvirrad (kanske av det envisa cirrrp, cirrrp, cirrrp...) och hade stämplat inte bara där det skulle stämplas utan även på de fina klistermärken!
Kanske någon som var lite medtagen av värmen?
Eller för att paketet lät så mycket...
Tur i alla fall att paketet kom fram oskadd.
Tänk om någon hade fått för sig att det kanske fanns en bomb eller något annat otillet i den!
Och så var det bara lille Cirrrp...


Av Mimmi - 4 augusti 2018 19:16


Åh Smiley, du är bäst!!!
Idag hämtade Matte äntligen mitt paket.
När hon tog emot paketet så sa det: cirrrp, cirrrp, cirrrp!
Matte gick hem och varje gång hon svängde tygkassen lite så sa paketet cirrrp, cirrrp cirrrp!
Hon ställde ner kassen i hallen.
Cirrrp, cirrrp, cirrrp.
Hon tog paket till köket för att öppna.
Cirrrp, cirrrp, cirrrp.
När hon öppnade paketet så lät det cirrrp hela tiden...
Till slut blev det klart vad det var.
Eller klart och klart.
Matte säger att det är en blandning av flyga och skalbagge och det låter som en gräshoppa.
Själv tycker jag att det ser ut som en riktig välgödd nattfjäril!
Visserligen är de rätt så tysta av sig.
Men jag älskar ju nattfjärilar!
Så jag har bestämt att det är en cirrrp-nattfjäril.
Min leksak, mina regler!
Sedan dess låter det bara cirrrp, cirrrp, cirrrp här hemma...
Ni kan se lilla Cirrrp längst fram i bilden.
Det följde med mina favoritgodis och flera spännande leksaker.
Men Matte säger att det räcker med Cirrrp för tillfället.
Jag förstår inte riktigt vad hon menar med det.
Men jag är upptagen med att visa hela lägenheten för Cirrrp.
Cirrrp tycker om mig och om lägenheten.
Han säger det i alla fall.
Han ropar hela tiden cirrrp, cirrrp, cirrrp!
Så jag är säker på att han är glad.
Jag är definitivt glad!!!
Mjau!

Av Mimmi - 3 augusti 2018 19:19


Mjau, idag mådde jag illa och spydde.
Matte blev förstås orolig.
Men hon tröstade och torkade.
Och visst är jag inte världens piggaste katt.
Men några sjukdomstecken finns inte där direkt.
Så Matte tror att jag kommer krya på mig snart.
Jag åt faktiskt mat nu utan problem.
Vi skyller det på värmen helt enkelt.
Matte ser ju själv ut som sju svåra år...
Däremot har jag redan krävt tre omgångar med gos idag.
När Matte var kattvakt åt Stina och Smilla så råkade Stina spy en gång också.
Hon lyckades med att spy ner hennes mattes säng.
Jag hade legat i soffan men hunnit hoppa ner så det hamnade på golvet och lite på mattan.
Och eftersom jag inte känner mig så fotogen idag (jag ligger bredvid Matte i soffan och snarkar...) så får Matte bifoga ett kollage på fina bilder på Stina och Smilla.
Hon brukar alltid ta en massa bilder på dem.
Förresten är det något strul på bloggplatsen så bloggen länkar inte till Facebook just nu.
Men på den länken som hon fixar själv på Facebook så kan ni se hela bloggen.
Inte bara dagens inlägg utan alla inlägg.
Ifall ni har missat något någon gång.
Mjau!

Av Mimmi - 2 augusti 2018 14:32


Matte ligger platt på sängen och jag ligger platt på golvet.
Termometern har passerat 30-graderstrecket igen.
Så vi rör oss så lite som det går.
Plötsligen hörs ett dovt mullrande.
Matte lyfter på huvudet och jag spetsar öronen.
Tänk om det blir åska idag ändå, säger Matte med längtan i rösten.
Vi lyssnar ansträngd.
Sedan suckar Matte avgrundsdjupt och jag stänger ögonen igen.
Det var bara sopbilen!
Suck.
Då slår det till i brevinkastet.
Kan det vara något roligt?
Jaaa - jag har fått post!
Men Matte säger att hon inte orkar hämta den idag.
Antagligen inte imorgon heller.
Men till helgen, om det verkligen blir svalare då.
Men det är ju till mig från Smiley, försöker jag.
De har skrivit det på avin.
Det är mycket viktigt att jag får det!
Men Matte säger att även om det skulle komma post från kungen eller påven så skulle hon inte lämna lägenheten idag...
Tsssss...
Vem bryr sig om påven eller kungen?
Min kompis Smiley är mycket bättre!!!
Men Matte går inte att rubba.
Hon säger att jag kan gå ner själv till Ica och hämta.
Men det vågar jag inte.
Det finns för många stygga utekatter här.
Tänk om jag skulle stöta på Rufus!
Nej, då får jag väl vänta då.
Den som väntar på något gott...

Av Mimmi - 1 augusti 2018 18:23


Nä men hej, Matte!
Vad gör du på min balkong?
Stolen är upptagen, ser du väl...
Vattna blommorna?
Okej då.
Om du är mycket försiktig med vattnet.
Och kom ihåg att jag inte är en blomma!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards