livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2019

Av Mimmi - 30 november 2019 19:17


Mjau, då var det dags att säga GRATTIS till alla vinnare!!!
En gång till eftersom det förra inlägget försvann...
Det blev en hård kamp om vissa saker.
Precis som det ska vara på en välgörenhetsauktion.
Men låt mig presentera vinnarna:
1) 1000 kr, Smiley (fraktfritt)
2) 350 kr, Cornelia + 18 kr porto
3) 300 kr, Smiley
4) 300 kr, Eva + 36 kr porto
5) 200 kr, Christina + 108 kr porto
6) 100 kr, Björn + 54 kr porto
7) 250 kr, Carina + 9 kr porto
8) 125 kr, Tommi (avhämtning)
9) 325 kr, Tommi
10) 200 kr, Carina
11) 500 kr, Mona (fraktfritt)
12) 350 kr, Mona
13) 100 kr, Björn
14) 175 kr, Jenny + 18 kr porto
Ni som inte har varit med i någon av mina auktioner förut kan med fördel ta kontakt med Matte på messenger angående adress och betalning.
Grattis igen och ett stort tack till alla som har varit med!
Ni har hjärtat på rätt ställe.
Tillsammans kan vi förändra livet för behövande katter.
Mjau!

Av Mimmi - 30 november 2019 19:03

Av Mimmi - 29 november 2019 19:57


Mjau, nu är det bara 22 timmar kvar på den här auktionen.
Och nu börjar det äntligen bränna till ordentligt!
Så där som det ska vara när det handlar om en välgörenhetsauktion.
När det handlar lika mycket om fina saker som om att samla in pengar till behövande katter.
Just nu ser det ut så här :
1) 500 kr, Stefan
2) 300 kr, Katarina
3) 300 kr, Smiley
4) 300 kr, Eva
5) 200 kr, Christina
6) 100 kr, Björn
7) 250 kr, Carina
8) 125 kr, Tommi
9) 325 kr, Tommi
10) 200 kr, Carina
11) 500 kr, Mona
12) 300 kr, Katarina
13) 100 kr, Björn
14) 175 kr, Jenny
Så här fint har det inte sett ut på länge!
Nu blir det riktigt spännande fram till imorgon kväll klockan 18...
Jag kommer att hålla tassarna att det bli riktigt mycket pengar till Livet med jourkatter!
Mjau från Mimmi

Av Mimmi - 28 november 2019 21:47


Mjau, det börjar dra ihop sig.
Mindre än två dygn kvar på auktionen!
Och idag har det bara kommit in ett bud.
Visserligen ett mycket fint bud.
Smiley har höjd sitt bud på nr 1 till 300 kronor!
De andra buden kan ni läsa igen i gårdagens inlägg.
Matte är inte så samarbetsvillig eftersom hon är dålig efter sin lilla utflykt igår.
Ont i hela kroppen, värre än vanligt.
Hennes ena axel bråkar dessutom.
Hon orkade inte ens att kasta en boll åt mig.
Trist...
Men imorgon är en ny dag.
Mjau!

Av Mimmi - 27 november 2019 20:42


Mjau, så snälla ni är!
Flera av er har höjd era bud så att jag inte skulle bli ledsen.
Så nu ska här uppdateras:
1) 200 kr, Smiley
2) 250 kr, Cornelia
3) 300 kr, Smiley
4) 250 kr, Sven
5) 200 kr, Christina
6) 100 kr, Björn
7) 200 kr, Jan-Eric
8) 100 kr, Tommi
9) 300 kr, Tommi
10) 100 kr, Björn
11) 300 kr, Alice
12) 150 kr, Christina
13) 100 kr, Björn
14) 150 kr, Carina B
Nu är det bara tre dagar kvar på auktionen och jag hoppas att även de andra höjer sina bud.
Det är ju faktiskt extra fina saker den här gången!
Just för att det handlar om julklappar.
Matte skulle ha varit hos sin läkare i flera timmar idag och ansöka om sjukersättning.
Men läkaren är sjuk själv så Matte tog färdtjänsten till Lidl och köpte tyska julkakor.
Och lite annat smått och gott.
Men tror ni att jag fick något?
Nej, hon köpte inte ens en enda liten burk kattmat som jag skulle kunnat dissa och vägra äta...
Det är riktigt orättvist!
Tänkte bara säga det.
Mjau på er!

Av Mimmi - 26 november 2019 20:18


Mjau, idag har jag letat väldigt mycket.
Jag har letat på Facebook och på bloggen.
Under soffan, bakom dörrarna och i sängen.
Och nu, när jag precis skulle ge upp, så kom det faktiskt.
Ett bud!
Äntligen!!!
Jag vet att det för de flesta bara är en sketen tisdag i november.
Men för mig är det auktionsvecka.
När jag försöker att hjälpa andra katter.
Så då är alla bud min livselexir.
Eftersom det bara handlar om ett enda bud tänker jag inte rabbla upp hela listan.
Ni kan kolla gårdagens.
Förutom nr 11) som har fått nytt bud på 300 kr från Alice!
Tack Alice, du räddade min dag.
Dessutom har du kvalificerad dig till en liten överraskning i ditt paket (om du vinner).
Jag vill även tacka tant Yvonne som har skickat några saker till framtida auktioner.
Hon skickade även med en mus till mig och jag bara älskar den!
Natten till idag fick jag ett ryck och dribblade runt den i hela lägenheten.
Matte dök till slut upp och plötsligt var musen spårlöst borta!
Matte sa att även om grannarna säkert uppskattar att bli underhållen klockan ett på natten så var föreställningen tyvärr slut för tillfället...
Hon kan vara hemskt tråkigt, Matte.
På morgonen fick jag tillbaka musen.
Men då kände jag faktiskt inte för att leka med den.
Jag väntar nog till i natt.
Möss jagas bäst på natten, det vet väl alla katter!
(Och antagligen våra grannar...)
Nåja, nu får ni allt anstränga er lite till imorgon kväll med att lägga bud.
Annars kanske jag blir ledsen i ögat.

Av Mimmi - 25 november 2019 21:16


Mjau, idag har hemsktjänsten varit här och vallat snabeldraken.
När allt var klart gick Matte och jag och la oss igen och sov några timmar.
Man blir ju så trött av att bara höra snabeldraken...
Sedan krävde jag kompensation i form av gos.
Väldigt mycket gos.
Så vi låg kvar i sängen och myste i si så där två timmar.
Jag som var så fruktansvärt skygg en gång i tiden...
Ändå tyckte jag att vi skulle ligga kvar.
Men Matte var hungrig.
Det var jag också, men jag kan faktiskt hålla mig länge.
Det ingick ju i min uppväxt att lära sig att gå hungrig länge.
Så är det när man är utefödd och uppvuxen.
Det är därför jag vill hjälpa hemlösa och behövande katter nu när jag har det så väldigt bra.
Nu ska vi titta på de aktuella bud.
1) 200 kr, Smiley
2) 200 kr, Cornelia
3) 200 kr, Smiley
4) 200 kr, Sven
5) 200 kr, Christina
6) 75 kr, Björn
7) 200 kr, Jan-Eric
8) 50 kr, Carina B
9) 300 kr, Tommi
10) 75 kr, Björn
11) 200 kr, Jan-Eric
12) 150 kr, Christina
13) 75 kr, Björn
14) 150 kr, Carina B
Lite förändringar här och där.
Som ni ser går det utmärkt att både buda över någon annan som att buda över sig själv!
Vad gör man inte för att hjälpa behövande katter.
Mjau!

Av Mimmi - 24 november 2019 20:28


Mjau, nu har alla objekt fått bud.
Några till och med flera!
Så nu börjar det likna något.
Men det är 6 dagar kvar och under den tiden hoppas jag att summan kommer att dubblas!
Tänk så många som älskar att läsa Livet med jourkatters roliga inlägg.
Och alla små kattungar som räddas.
Jag vet att Matte Facebook-knarkar alla söta små kattungar.
Fast hon aldrig skulle erkänna det.
Hon säger att hon bara älskar mig.
Men nog har jag sett henne titta förälskad i telefonen...
Men det får man väl stå ut med.
Det är ju ändå jag som ligger i hennes säng hela natten och som pussar henne godnatt och godmorgon.
Vill ni veta hur budläget är?
1) 200 kr, Smiley
2) 200 kr, Cornelia
3) 200 kr, Smiley
4) 150 kr, Sven
5) 200 kr, Christina
6) 50 kr, Björn
7) 200 kr, Jan-Eric
8) 50 kr, Carina B
9) 250 kr, Christina
10) 50 kr, Björn
11) 200 kr, Jan-Eric
12) 150 kr, Christina
13) 75 kr, Björn
14) 150 kr, Carina B
Nu hoppas jag att ni fortsätter att buda.
Det är ju ändå en auktion.
Än så länge har ingen lagt ett bud på 450 kronor och därmed kvalificerad sig för fri frakt.
Jag kan även avslöja nu att alla som lägger ett bud på minst 300 kronor får en liten överraskning i sina paket.
Visst blev ni lite extra motiverade nu?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards