livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 november 2019

Av Mimmi - 8 november 2019 21:00

 

Mjau, Sonja heter jag. 

Jag är lite blyg. 

Men jag vill också jama lite. 

Det har varit så mycket fokus på brorsan eftersom han är helt bekväm med TT (Tillfällig Tvåbening). 

Jag brukar hålla mig lite i bakgrunden. 

Kanske höjer en tass och säger: inga foton, tack! 

Men den här TT har varit mycket förstående. 

Hon vet hur man krymper ihop på golvet och hur man blinkar långsamt eller titta bort. 

Därför har jag kännt mig mer och mer modig. 

Första dagen tittade jag på när TT och brorsan lekte. 

Andra dagen gick jag ut i köket och åt när TT satt där. 

Tredje dagen kom TT med en massa spännande bollar och något konstigt som luktade väldigt gott. 

Jag var ju bara tvungen att slicka på den och precis när jag kastade mig på sidan för en underbar myntarus så kom brorsan och knyckte den! 

Nåja, jag gillade även bollarna som pinglade. 

Och idag kände jag mig rätt modig. 

Hoppade runt och lekte med bollar ända ut i hallen. 

Jag tog även en sväng in till sovrummet. 

Dessutom hade brorsan och jag spaning på fjäderkottletter som fanns på balkongen. 


 

Och där var jag faktiskt lite mer taggad. 


 

Jag ville verkligen ha den där pippin... 


 

Så jag började smyga mot balkongdörren. 

TT han ta en bild till innan jag rusade! 


 

Och till slut blev vi trötta. 

Då var det vila som gällde. 


 

Ser ni mig? 


 

Jag låg längst upp, där kände jag mig helt trygg. 


 

TT skulle nödvändigtvis ta närbilder. 

Vad det nu skulle vara bra för... 


 

Och till slut kunde hon inte hålla sig utan lade sin hand uppe vid mig. 

Det tyckte jag var en aning oförskämt. 

Så jag tryckte mot den med min tass, mest klorna. 

Och det var faktiskt inte så farligt. 

Jaha ja, och nu, när jag känner mig rätt bekväm med TT så kommer det en annan TT imorgon. 

Det var då som kattsingen! 

Hej på er. 

/Sonja 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards