livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under januari 2016

Av Mimmi - 31 januari 2016 07:00


Sen har jag vänner som annars kanske inte är kattvänner.

 

Men som gillar mig ändå.

 

Vissa är väldigt gulliga.

 

Vissa försvarar mig gärna.

 

Det finns de som kommenterar ofta.

 

Och de som man inte riktigt vet vad deras motiv är...

 



Av Mimmi - 30 januari 2016 07:00


Men jag har fler vänner.

 

Det finns dom som är fascinerande.

 

De som är lite smått retfull ibland.

 

Och de som är lite sura ibland.

 

Eller rentav galen...


Av Mimmi - 29 januari 2016 07:00


När man har Matte-ledig-tid är det tur att man har vänner.

Jag tänker presentera några av mina vänner och bloggläsare närmaste dagerna.

För ni följer väl min blogg även om Matte sviker?


Vi börjar med kattvännerna.

 

De som älskar mig.

 

Och de som älskar min blogg.  

Och alltid står på min sida.  

 



Av Mimmi - 28 januari 2016 07:30

 

Du kommer att vara i mina tankar, Matte, vart du än är!

Och jag vet att du kommer vara orolig och saknar mig förskräckligt.


Men jag har i alla fall världens bästa kattvakt!

Medans du får klara dig själv...

Av Mimmi - 27 januari 2016 07:00


...och fullständig överrumplad.

Och djupt sådad!

Tidigt imorse hände något oerhört.

Matte tog en stor resväska, sade att hon älskade mig, att jag skulle sköta mig med kattvakten och att hon skulle vara tillbaka om en vecka.

Och så stack hon.

Fattar ni vad oförskämt??!

Visserligen hade hon pratat om semester.

Och hon fixade och grejade och packade en väska i söndags.

Jag blev fruktansvärt nyfiken och ville absolut vara med och nosa på det mesta. (Matte påstod att allting tog dubbel tid på grund av mig...)

Men sambandet mellan stora väskor och frånvaro av Matte har hittils inte slagit mig.

Nu börjar saker och ting falla på sin plats.

MORRRRRR..............

Nästa gång Matte packar en väska ska jag minsann se till att hindra henne!

Men just för tillfället är det för sent.

Suck.

Vad det är synd om mig.

Förförligt synd!

 


Av Mimmi - 26 januari 2016 07:00

 

Vaddå?

Vad det här ska föreställa?

Men det är ju ett konstverk som jag skapade inatt!

Du får tolka det som du vill.

Kryss för fågeln?

Kryss mot fågeln?

Jag fångade fågeln?  

Fågeln ska dö?

Hihi, jag är en mystiskt konstnär.

Jag kommer inte avslöja andemeningen...

Vad tror ni?


Av Mimmi - 25 januari 2016 06:00

 

Jag kör en vilodag medans Matte jobbar häcken av sig.

Det gjorde hon förra veckan också.

Personalbrist, säger hon.

Får man ha personalbrist när man jobbar med människor?

Skulle inte tro det.

För då blir det automatiskt personalbrist här hemma.

När min personal jobbar någon annanstans än här hemma.

Hon är ju min slav!

Då får hon inte vara borta för mycket!!!

Av Mimmi - 24 januari 2016 08:00


Det finns fortfarande en del människor runt Matte som inte fattar att jag är en katt under utveckling.

- Vaddå inte klappa din katt, vad ska du ha den till då?

- Redan ett år? Min skyggis blev trygg redan efter några veckor!

- Du borde vara mer på.

- Du borde byta katt.

- Hon verkar ju helknäpp.

- Vilken konstig katt du har!

- En vildkatt blir aldrig riktigt tam.

- Jaha... (snabb temabyte)


Ibland kokar Matte lite inombords.

Men mest undrar hon hur dumma människor kan vara.

Beter sig alla människor lika?

Har alla människor samma känslor och samma temprament?  

Utvecklas alla människor på samma sätt?

Är det någon som tror det?


Jag har fyra tassar och en mycket fin päls.

Jag är väldigt söt och kan jama på en massa olika sätt.

Jag vill ha mat och godis och lek och bus och några mysiga sovplatser.

Precis som vilken katt som helst.

Men alla katter är olika.

Matte säger att det egentligen inte handlar om att jag är en skyggis.

Det handlar om kärlek mellan katt och människa.

Det är det som är viktigt.

Punkt.

 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards