livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Mimmi - 19 januari 2016 07:30


Jag älskar godis.

Speciellt mjuka sticks.

Matte handlar bara godis utan spannmål, salt eller socker i.

Ibland har Matte råkat handla något godis som jag inte tyckt om och då har hon till slut lämnat det till grannkatten Rufus.

(Rufus är allätare och jämnt hungrig. Därför är han *hrrmmmm...* väldigt fluffig...)

Matte köper gärna ett stort lass med godis om det är extrapris.

Så gjorde hon även i höstas och sedan har hon inte tänkt så mycket på det.

Men igår kväll kom hon på att hon hade lagt de godispåsar med kort datum längst upp - men sen inte sorterad vidare.

Så plötsligt drog hon fram hela högen och då var det godispåsar överallt.

Mycket spännande, tyckte jag!

Det blev en hög med flera månader kvar på hållbareheten, en hög som går ut i februari och en hög som redan gick ut i december.

Nu är det så här Mimmi, sa hon, att du måste äta jamarmycket godis en tid framöver!

Och så ska vi kanske lämna några påsar till ett katthem.

Hmm.........

Jag förstår.

Vi befinner oss i ett akut skede av godiskaos.

Okej, Matte.

Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det.

Jag offrar mig.

Jag ställer gärna upp som frivillig!

Visst är jag snäll?

 

Vaddå?

Jag är väl inte för tjock?

Nä, tänkte väl det!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards