livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2015

Av Mimmi - 31 augusti 2015 16:00


Förresten "bjöd" Matte på läppbalsam igår kväll när jag hade hoppat upp på sängen.

Utsträckt i handen.

Gissa vem som kom fram och nosade på den?

Alltså läppbalsamen, inte handen!

Tyckte dock inte att den luktade så gott att jag även velat smaka...

 

Och i morse var jag så sugen på frukost att jag åt upp hela - medans Matte stod kvar precis brevid skålen.

Jaha, hon hade väl ingen annanstans att ta vägen, stackarn...

Av Mimmi - 31 augusti 2015 07:30


Förresten har jag tagit en selfie.

 

Vaddå?

Ska man le också?

Nä, jag tänker inte le!

Jag vill ju se lite svår och grubblande ut.

Det är väl inne? 

En cool cat look...

Av Mimmi - 30 augusti 2015 17:51

 

Svart och vit och en massa nyanser av grått...

Visst har jag finaste pälsen?

Sunday stile.

Av Mimmi - 30 augusti 2015 13:37


Nä, vi vill inte göra nåt idag heller...

Ingenting!

Vi bara latar oss.

Lite.......

Eller mycket?

Orkar inte ta reda på det.

Skönt är det i alla fall...

 

Av Mimmi - 29 augusti 2015 14:48

 

Visst är det konstigt?  

Varje gång jag har lyckats med att impregnera hela sängen med min doft och en matta av katthår så byter Matte sängkläder.

Då är det bara att börja om från början igen...

Sen tycker jag ju hur som helst att en bäddad säng är tråkigt och behöver busas till!

Och varje kväll envisas Matte med att lägga sig i min säng.

Fast jag var där först! (medans hon borstar tänderna...)

 

Hur som, Matte har gått med på att flytta städningen framåt.

För idag är vi sååå trötta båda två och tänker bara sova.

Och sova.

Och sen sova lite till...


Av Mimmi - 28 augusti 2015 21:12

 

Hmmm.....

Hörru, hunden.......!  

 

Se inte så oskyldig ut!  

Är det du som........

 

.....äter upp mina solkatter???

Vad???.......

 

Hit med dem igen!

Nu genast!

Annars biter jag dig!.....

Av Mimmi - 28 augusti 2015 06:45

 

Jag ber så mjausingen mycket om ursäkt men jag glömde ju att rekommendera stretchning efter mina träningstips häromdagen!

Självklart ska ni stretcha efteråt!

Ni kan välja mellan att stretcha upp eller neråt, det går även bra att ta stöd mot något för riktigt bra effekt.

Som vanligt får ni en liten inspirations-bild av mig.

För jag är mycket duktig på stretchning som ni ser...

Vaddå konstigt hållning?... 

Av Mimmi - 27 augusti 2015 16:30


Titta vad jag kan göra med tungan!

Försök själv.

Det är inte så enkelt...

 

Ha...ha...haaaa....hatchiiiiiiiii!!!......

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards