livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2015

Av Mimmi - 13 augusti 2015 09:30

 

Sweet dreams är made by this:

Till lika delar bus, godis och balkongvistelse. 

Och vad dagdrömmer ni om?

Av Mimmi - 12 augusti 2015 20:30

 

Jag bara hänger här.

Hänger och väntar...

Och väntar.

Väntar på att Matte ska komma hem från jobbet.

Matte?

Dags att komma hem!

Jag har tråkigt!

 

Av Mimmi - 12 augusti 2015 08:00

 

Men hör ni - vad är det här för nåt?

Fågel, fisk eller mitt emellan???

Eller snarare fågel, mus eller mitt emellan?

Dessutom rasslar den...

Kan det vara en mus med fjäder och näbb?

Eller en fågel med päls och svans?

Känner mig lite förvirrad.

Kommer den ingå in min samling av möss?

Eller ska den sorteras under "övrigt"?

Svåra frågor det här...

Men hur som - den är jättekul att leka med!

 


Av Mimmi - 11 augusti 2015 07:30


Har jag en bollfixering?

Mattes kompis M påstår det.

Hon tycker att jag kanske borde gå i terapi för det. (Skoj...)

Bara för att jag snodde bollen från leksakspaketet.

Fast jag har minst tio bollar här i lägenheten.

Nånstans.

De brukar dyka upp och försvinna lite hipp som happ...

Men ja, jag har många bollar.

Och jag ÄLSKAR mina bollar!

Jag tycker att man aldrig kan ha för många bollar.

Betyder det verkligen att jag är bolltokigt?

Nä - det betyder bara att jag är en glad och lekfull katt!

Och att M är lite terapifixerad.

Så det så!

Mjau för mig.

               Ibland tvättas dom också...  

Av Mimmi - 10 augusti 2015 18:00

 

Hej Matte!

Hejhej!!

Hallå!!!

Ja, här sitter jag.

Vaddå?

Nä, jag bara undrar...

Visst har du gottisar i den där burken?

Hm...

Kan du inte öppna den?

Snälla?

Jag är lite godissugen...

Ja, nu!

Snälla?!

Snälla snälla SNÄLLA!?

Åh...

Matte, du är bäst!

Av Mimmi - 10 augusti 2015 06:30

 

Tittut!

Kan ni se mig?

Titta noga.

Jag använder mig av kamouflage.

Men okej då.

 

Här är jag.

Vad jag gör?

Ähem... Inget speciellt.

Gömma mig för måndagen bara.

Vill inte möta måndag.

Den verkar så otrevligt.

 

Tänkte bara kolla läget...

Så den inte överaska mig.

 

Och vad glor ni på?

Av Mimmi - 9 augusti 2015 10:00

 

Jag har fått tips från Rufus om hur jag kan hålla kvar Matte.

Tack Rufus, jag uppskattar det.

Men jag vet inte om det fungerar för mig.

Han påstår att bästa sättet är att hoppa upp i knäet och spinner allt vad lungorna orkar. Gosa in sig som bara den. Kasta smäktande ögonkast på Matte emellanåt. Det tycker han fungerar bäst.

Hm...

Det verkar lite avlägsen än så länge.

Rufus tycker då att jag kan lägga mig på hennes fötter för då kan hon inte gå iväg. Det brukar han också praktisera.

Ja, jag vet inte riktigt.

Det verkar mindre farligt.

Men om jag ligger bredvid Mattes fötter så vill jag ha runt 40 centimerter säkerhetsavstånd.

Eller ett täcke, det funkar också.

 

Men Rufus!

En liten förmaning bara.

Jag vet att Matte är dum när hon går till dig i svart tröja.

Hon kom hem helt panerad, jag du vet... Hehe...

Men oftast har hon katthår på näsan. (?) 

Och häromkvällen även i hela ansiktet, i håret och - i urringningen???!

Exakt vad sysslar du med egentligen?

Tycker du inte att det börjar gå lite för långt?!?

 

Visst är det här Batman?

Av Mimmi - 8 augusti 2015 15:30


Har smakat på Mattes te idag.

Hon hade tagit med lite iste till balkongen tillsammans med tidningen.

När hon såg att jag tittade ställde hon koppen på golvet.

Och jag kunde förstås inte motstå.

Var ju bara tvungen att smaka!

Men sen tittade jag på Matte med avsmak.

Blä!

Har du ingen socker i ditt iste?!

Det smakar ju surt!?

Nej du, den kan stå här hur mycket som helst.

Jag tänker inte ta en till klunk!

Fy råttsiken...

   

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards