livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under januari 2023

Av Mimmi - 31 januari 2023 20:37


Mjau, jag kan också vara tyst.

Av Mimmi - 30 januari 2023 17:58


Mjau, jag tror att jag ska ge er flera bilder där jag ser sur ut, hihi...
Tack snälla ni som har köpt lotter!
Massa med nospussar till er!
Vinstchans 2 är avslutat och vinnaren dragen.
För vinstchans 1 finns det fortfarande 11 lotter kvar.
Jag hoppas att de går åt snart.
Men här kommer vinstchans 3.
Två disktrasor med kattryck.
För att det inte finns något finare tryck helt enkelt.
Och för att katter är så duktiga på att hjälpa till i köket...
Eller hur?
Mjau!

Av Mimmi - 30 januari 2023 15:58


Mjau, nu är jag faktiskt lite ledsen.
Under hela min karriär som välgörenhetskatt har det aldrig någonsin gått så här dåligt.
Jag vet att många har ont om pengar just nu.
Det har vi också.
Jag har redan flera gånger klagat över maten eftersom Matte vägrar att köpa min favoritmat just nu.
Men tror ni att det är enklare för katthemmen?
Tycker ni att katterna på Södertälje katthem ska frysa för att det inte finns pengar till nya värmepumpar?
Tror ni inte att de dessutom har precis lika mycket kostnader som vanligt för mat, mediciner och veterinärbesök?
Vad vill ni att jag ska säga till katterna på katthemmet?
Sorry, ni får fluffa till pälsarna extra mycket och försöker att värma varandra för det är tyvärr ingen som vill köpa några lotter...
När jag tittar på min blogg så är det 30 personer som har gillat senaste inlägget.
Det brukar vara ungefär så många varje dag.
Så det är i alla fall minst 30 personer som har läst inlägget.
Tänk om varje läsare hade köpt en lott eller två.
Det brukar man ha råd med.
Ingen förväntar sig att man ska lägga flera hundra kronor.
Det var därför jag valde vinstchanser istället för mjauktion.
Men nu kan ni väl vara snälla och köpa någon lott?
Många bäckar små osv.
Nu ska jag klösa lite på soffan av ren frustration och när jag har lugnat mig så lägger jag upp vinstchans 3.
Eftersom jag är envis.
Mjau!

Av Mimmi - 29 januari 2023 16:17


Mjau, det finns många lotter kvar på vinstchans 1 men här kommer ändå vinstchans 2.
En stor och kattig nyckelhållare.
Kan naturligtvis även sättas fast på väskan eller var du vill visa upp den.
Söt och glad varje dag!
Det finns 40 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Swish 0736188375.
Alla pengar går till Södertälje katthem.
Mjau!

Av Mimmi - 28 januari 2023 14:41


Mjau, här kommer vinstchans 1.
En fin plåtskylt med en vit katt - som ser ut som bloggkatten Emil på Södertälje katthem!
20*30 cm med hål i hörnen för upphängning.
(Skylten ligger i plasthölje, det finns inga klistermärken på motivet.)
Det finns 40 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Alla pengar för denna och hela veckans vinstchanser kommer att gå till Södertälje katthem som måste köpa två nya värmepumpar.
Swish till 0736188375
Mjau!

Av Mimmi - 27 januari 2023 19:15


Mjau, nu har Matte och jag plockat fram 7 fina saker så att det kan bli en vinstchans om dagen i en hel vecka.
Det blir purrfekt.
Och första vinstchansen kommer imorgon någon gång under dagen.
Eftermiddagen skulle jag tro.
Men mer tänker jag inte avslöja.
Nu ska vi ha fredagsmys, Matte och jag.
Mjau!

Av Mimmi - 26 januari 2023 18:41


Mjau, jag börjar fundera på att jobba lite.
Bara lite.
En vecka med vinstchanser kanske, hade jag tänkt mig.
Jag tror inte att det är läge för någon mjauktion just nu.
Men lite lotter har ni väl råd med?
Det hoppas jag.
Jag ska leta fram lite fina saker.
Nu känner jag mig hyfsat utvilad faktiskt.
Då är det bra att passa på.
Ska fundera på katthem också.
Mjau!

Av Mimmi - 25 januari 2023 17:51


Mjau, Matte kallar mig för plåster idag.
Jag vill ha kroppskontakt hela tiden.
Är alltid där hon är.
Jag började tidigt i morse när jag smög mig upp i sängen.
Det fanns ingen plats för mig att lägga mig men det struntade jag i.
Jag placerade tassarna på Mattes arm och lutade kroppen mot hennes mage.
Det var mysigt.
Det tyckte i alla fall jag.
Matte var inte lika övertygad.
Särskilt när hennes arm somnade...
Men sedan var hon i alla fall vaken och kunde göra lite plats åt mig och gosa med mig.
Och sedan dess har jag inte lämnat henne ensam ett enda ögonblick.
Jag har sådan dagar ibland.
Då är jag väldigt glad över att Matte bara såsar runt hemma.
Det hade varit hemsk om hon hade stuckit iväg till ett jobb varje dag.
Matte håller visserligen inte riktigt med.
Hon skulle vilja ha ett vanligt liv och tjäna pengar, säger hon.
Men vem bryr sig om vad hon vill?
Hennes främsta uppgift är att ta hand om mig.
Så det så.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards