livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 januari 2023

Av Mimmi - 11 januari 2023 21:42


Mjau, i morse väckte jag Matte med spya väldigt tidigt.
Matte hann precis chasa ner mig från sängen så jag fick spy på golvet.
Sedan tog det henne flera minuter innan hon masade sig upp för att torka.
Om jag hade hoppats på en tidig frukost så hade jag definitivt hoppats förgäves.
Matte brukar inte fungera som hon ska om det är för tidigt.
Sedan la vi oss igen och jag visade henne hur glad jag var över att hon var vaken och att hon hade torkat bort spyorna.
Vi gosade som sig bör men Matte hade lite svårt att somna om.
När hon väl gjorde det så försov hon sig fullständigt.
Vilket inte gör något alls egentligen.
Förutom att jag fick vänta extra länge på min frukost.
Men jag är ju en tålmodig liten katt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards