livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

Aja baja

Av Mimmi - 30 augusti 2018 16:42


Det går inte så bra för Matte just nu.
Igår var hon så dålig att hon hela tiden var tvungen att ligga i sängen.
Först mitt i natten kunde hon sätta sig hos mig i soffan och gosa en stund.
Och sedan vet jag inte riktigt vad som hände.
Men det var helt klart Mattes fel!
Hon gjorde en dum rörelse som på något sätt triggade min försvarsinstinkt och innan någon av oss hann blinka så hade jag tassat till henne ordentligt med klorna ute.
Jag brukar inte göra så.
Matte är ju alltid snäll mot mig.
Och hon säger att om man inte vill gosa så är helt okej.
Hon blev inte arg på mig heller, bara lite sårad i dubbel bemärkelse...
Nu syns det ju bara lite, Matte har tvättat bort allt blod.
Men hon ville ändå påpeka för er att jag har kvar mina klor, hur gosig jag än har blivit.
Men så är hon också lite grinig för att hon är så dålig just nu.
I förmiddags var hon tvungen att ta sig till sin läkare i stan och eftersom hon redan var dålig var hon helt enkelt tvungen att åka taxi både fram och tillbaka.
Onödig mycket pengar, tyckte hon.
Sedan åt hon lunch och skulle precis kraschlanda i sängen.
Men så kom hon ihåg era vinster.
Och eftersom hon nu hade blivit rejält dålig så bet hon ihop hårt, gick ner till Ica för att posta allt och samtidigt handlar en hög med färdigrätter.
Nu behöver hon inte gå upp på en vecka, säger hon.
För det kan mycket väl ta en vecka innan Matte mår lite bättre.
Ni slipper att vänta på era vinster i över en vecka till och Matte slipper att känna sig stressad över det.
Så nu har jag en helt obrukbar Matte hemma.
Men jag ska inte klaga.
Hon tar alltid hand om mig, om hon så måste krypa på golvet.
Och jag älskar henne!
Trots bilden.
Vi får se hur mycket bloggande det blir närmare dagarna.
Men jag lovar att titta in och säger mjau.
Mjau!



 
 
Elvis

Elvis

30 augusti 2018 21:36

Stackars din matte... Jag skickar all energi jag kan avvara till henne. Ska be resten av familjen göra det också.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

30 augusti 2018 22:43

Mjau vad bra. Det kan hon behöva.
Vi har just gosat en stund. Men nu måste hon gå och lägga sig igen...
Nospuss

 
Ingen bild

Katten Sven

31 augusti 2018 14:46

I dag kom min auktionsvinst- stickisbilderna! Nu ska jag greja med dem hela helgen. Ska försöka sätta en på svanstippen på Sven!.....

Mimmi

31 augusti 2018 15:15

Lycka till med det, Cornelia!
Om det är för svårt med Svens svanstipp så kan du ju dekorera matte...
Försköna toalådan kan också vara ett förslag.
Eller din matskål?
Annars kan du ju vänta tills Sven sover...
Nospuss

 
Ingen bild

Greta

31 augusti 2018 15:42

Mina tränypor har också kommit!
Väldigt fina och välpackade.

Sven, säg till om du vill ha en på svanstippen...

Mimmi

31 augusti 2018 17:38

Ja precis Sven! Bara att säga till ;)

 
Ingen bild

Smiley

31 augusti 2018 16:01

Wow, vasen är verkligen vacker! Tack snälla Mimmi & Matte för paketet som kom idag! Postkatten måste ha slagit nytt rekord med en så snabb leverans!
Ha det så bra ni kan & ta tass om varandra!
Nospussar Smiley

Mimmi

31 augusti 2018 17:41

Mjau, det var verkligen rekordsnabbt, särskilt för ett stort paket!
Trevlig helg önskar vi.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 18 mars 22:13


Mjau, som vanligt när Matte är sjuk så anstränger jag mig lite extra för att göra allt för henne. Jag kontrollerar hennes andning, särskilt när hon sover. Jag pussar henne i tid och otid. Jag lägger torra blad framför sängen. Och naturligtv...

Av Mimmi - Söndag 17 mars 21:21


Mjau, idag fick jag de sista betalningarna. Eller egentligen får jag den sista imorgon, men den är redan inräknat. Så Matte fick räkna - för säkerhets skull flera gånger - och sedan fick jag swisha vinstpengarna till Remingtons Kattlya. 4385 ...

Av Mimmi - Lördag 16 mars 18:26


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna! Och ett stort tack till alla som har varit med och budat och bidragit på något sätt. Eftersom Matte har fått ryggskott och föredrar att inte röra sig alls just nu så kan det dröja några dagar...

Av Mimmi - Fredag 15 mars 21:52


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på den där vinsten som man verkligen vill ha! På lördag klockan 18 är mjauktionen slut. Jag tror faktiskt att ni kan lite, lite bättre. Här kommer sista uppdateringen: 1) 100 kr, Carina 2) 1...

Av Mimmi - Torsdag 14 mars 22:30


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mjauktionen. Matte och jag har suttit här och väntat på flera bud men det har inte hänt så mycket. Här hemma har det inte heller hänt särskilt mycket. Som vanligt är Matte ganska trött på torsdagar. Me...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards