livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

Swishat

Av Mimmi - 28 oktober 2019 19:58


Mjau, nu har jag verkligen stått i för fullt för att få allting gjort.
Jamat att alla ska skynda sig med att betala.
Och skyndat på Matte så hon packat alla vinster på ett bra sätt, skrivit alla adresser rätt och satt rätt adress på rätt paket...
Sen skulle även rätt antal frimärken på alla.
Och jag kände mig faktiskt tvungen att nosa på alla paket och godkänna Mattes jobb.
Så alla vinster har postats idag!
Sedan har Matte suttit med miniräknaren en stund och sedan har vi swishat 2756 kronor till Ylbers katthem.
Åh, vad jag känner mig nöjd!
När allt var klart så ramlade Matte och jag ner i sängen och sov några timmar.
Nu har jag ätit och tänker fortsätta sova.
Det tycker jag att jag har gjort mig förtjänad av.
Mjau!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 1 maj 21:30


Mjau, idag råkade Matte ta en massa konstiga bilder på katthemmet. I alla fall på två av katterna. Den ena ser ut som en huvudfoting och sedan som om den har hamsterkinder. Och den andra ser ut som om den har blivit av med bakdelen. Men nat...

Av Mimmi - Tisdag 30 april 20:17


Mjau, jag är bättre än vilken termometer som helst. Matte behöver inte ens gå ut för att känna efter. För om jag kommer in från balkongen och slänger mig raklång på golvet så är det för varmt ute. I alla fall i solen. Mimmi-termometern har ...

Av Mimmi - Måndag 29 april 21:15


Mjau, idag har jag rusat ut och in ganska många gånger. Jag gillar när det är lite mulet men mild och nästan ingen blåst. Sedan var jag naturligtvis väldigt trött och somnade så snart jag hade lagt mig i soffan. Matte hade tänkt att titta på ...

Av Mimmi - Söndag 28 april 19:52


Mjau, nu är det äntligen balkongväder. Och visst är jag ute. Men inte lika mycket som jag trodde. Jag är ute lite korta stunder här och där. Men mest är jag ute när även Matte är ute. För jag vill helst vara där hon är. Och Matte har in...

Av Mimmi - Lördag 27 april 13:30


Mjau, som ni kanske lade märke till så låg bloggen nere igår. Det var fruktansvärt irriterande! Jag upptäckte det precis när jag hade swishat 3830 kronor till Änglakatten. För då ville jag ju berätta det för er. Och så gick det inte. Jag ...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards