livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 mars 2022

Av Mimmi - 10 mars 2022 20:48


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mjauktionen.
Det betyder att det är dags att se över buden på allvar.
Bud över någon eller höj ditt eget bud.
För det gäller att lägga höga bud vid en mjauktion.
Det vet mina trogna läsare.
En mjauktion handlar inte om att hitta något billigt.
Det handlar om välgörenhet för att man vill hjälpa hemlösa katter.
Det handlar om att buda minst tre eller fyra gånger så mycket som något är värt just för att alla pengar går oavkortat till hemlösa katter.
De flesta som deltar i mjauktioner har minst en egen katt hemma.
Det betyder att de egentligen redan har vunnit den största vinsten.
För det finns inget bättre än att vara ägd av en älskade katt.
Inget.
Och det finns inget bättre för en katt än att bli räddadf från ett liv i hemlöshet och misär och få en alldeles egen människa.
Inget.
Jag vet vad jag pratar om.
Jag har själv blivit räddad, därför vill jag hjälpa till att rädda andra.
Och jag tror att ni också vill det.
Så låt oss göra det tillsammans.
Just nu ser det ut så här:
1) 100 kr, Molly
2) 300 kr, Smiley
3) 120 kr, Elisabet
4) 50 kr, Elisabet
5) 150 kr, Christina
6) 300 kr, Cornelia
7) 150 kr, Tommi
8) 150 kr, Tommi
9) 100 kr, Robin
10) 300 kr, Suz
Jag tror på alla mina fyra tassar att vi kan få ihop mer pengar till lördag kväll.
Vad tror ni?
Alla som höjer sitt bud får en stooor nospuss.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards