livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Jag glömde nästan

Av Mimmi - 28 februari 2016 18:30

 

Idag är det precis ett år sedan jag startade min blogg.

Det tycker jag borde firas!

Ett helt år med bus och funderingar och mjausiga kattiluringar.

Helt otroligt.

Tänk så mycket jag hunnit skriva om.

Exakt 600 inlägg.

Och 1158 bilder på mig, lägenheten, andra katter och något enstaka på Matte.

Ni har hunnit skriva 319 kommentarer och ställt 7 frågor.

En omröstning ligger på bloggen.

Puh, vilket jobb jag har gjort!

Hipp hipp hurra för mig!!!!!!!!

Matte?

Finns det några räkor till en hård arbetande katt???



 
 
Alice

Alice

28 februari 2016 19:40

Hurrjam och stora kattulationer!
Vi hoppas det blir många år till som vi får läsa dina jam!
*nosbuffar*

http://kattenalice.blogspot.se

Mimmi

28 februari 2016 20:22

Tack :)

Jag ska fortsätta busa så att jag har nåt att skriva om :)

 
Ingen bild

Björn

28 februari 2016 20:20

Hoppas du fortsätter att blogga länge än Mimmi! Vi är många som älskar din blogg! Jag lovar!

Mimmi

28 februari 2016 20:24

Vad härligt att höra!
Ja, så många foton som matte tar av mig - de måste ju komma till användning... :)

 
Ingen bild

Catlover

28 februari 2016 21:34

Är det så länge du hållit på och gett oss många glada skratt? Känns som om tiden flugit fram. Jag läser din blogg varje dag och jag tycker den är så in i mjausingen bra! Du fortsätter väl att berätta för oss vad du och matte hittar på? ;)

Mimmi

28 februari 2016 22:03

Jodå, jag jobbar på. Men bara om jag får lön i form av godis varje dag! ?

 
Ingen bild

Annagonzo

28 februari 2016 21:59

Grattis Mimmi ! Den bedårande , fascinerande, påhittiga katten med sin finurliga matte som alltid gör mig på bra humör !!! Bra jobbat. Ser fram emot fortsättning !

Mimmi

28 februari 2016 22:09

Tack! Lapar i mig ditt beröm som grädde ?
Jag lovar att göra mitt bästa!

 
Cija

Cija

1 mars 2016 17:58

Hoppas att du fick räkor ;P

Min katt här kan med all säkerhet hjälpa dig att äta upp dem utan problem :D

http://cija.bloggplatsen.se

Mimmi

1 mars 2016 18:16

Tack, men det klarade jag galant på egen tass ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Av Mimmi - Torsdag 9 maj 21:21


Mjau, när det är långhelg så kan man få lite extra energi i tassarna. Och när jag har mycket energi i tassarna så blir det oftast lite bus. Det är ju så roligt att busa! Och nästan lika roligt är det att sedan se Mattes reaktion... Idag kör...

Av Mimmi - Onsdag 8 maj 22:00


Mjau, idag var Matte iväg och jobbade med "sina" skyggisar igen. Ingen skyggis är den andra lik. Var och en behöver ett individuellt bemötande. Och var och en har sin alldeles egen stil. Och Matte älskar dem alla. Vissa kanske lite mer än...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards