livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 oktober 2018

Av Mimmi - 4 oktober 2018 22:41


Mjau, sorry för sen blogg.
Matte var borta några timmar idag.
Och som vanligt kraschlandade hon i sängen direkt när hon kom hem.
Jag höll henne sällskap på andra sidan sängen.
Men när hon väl kommit upp efter några timmar och fått i sig lite mat och naturligtvis serverat blötmat till mig så var jag fullständig utsvulten på gos!
Så jag lade beslag på henne och somnade så småningom med huvudet i hennes högra hand.
Och Matte påstår att hon inte kan blogga med vänster hand...
Just nu ligger jag på hennes vänster hand istället.
Så nu måste hon skriva.
Matte säger att vi borde gå och sova.
Men jag har faktiskt inte gosat klart än.
Dessutom sover jag ju nästan redan.
Jag förstår faktiskt inte meningen med sängen.
Kan inte Matte lika gärna sova i soffan?
Och att borsta tänderna...
Vilket onödigt påhitt!
I vardagsrummet finns dessutom alla mina leksaker nära till tass.
Om jag nu skulle känna för att dribbla en boll några varv runt rummet klockan fyra på morgonen och avsluta det hela med ett race i hallen...
Eller ta mig ett midnight-snack i köket.
Nej Matte, du får sova ensam i sängen som vanligt.
Jag föredrar soffan alla gånger!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards