livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 oktober 2018

Av Mimmi - 9 oktober 2018 20:53


Mjau, idag blev det oväntad besök.
Jag satt och väntade på att Matte skulle komma hem efter sin hjärnröntgen.
Hon hälsar att hjärnröntgen och ryggskott inte är någon bra kombination.
Men hon blev hämtad med bil av en vän efteråt och plötsligen fanns båda två hemma hos mig!
Naturligtvis gömde jag mig under soffan.
För säkerhets skull.
Det var ingen röst som jag kände igen heller.
Men det var en kattmänniska, visade det sig.
Hon behövde äta lite därför satt hon plötsligt i vår "besöksstol".
Och hon luktade katt!
Jag var som vanligt blyg i början.
Matte kastade några godisbitar åt hennes håll.
Jag blev lite mindre blyg...
Efter ett tag tog jag stöd av en stor blomkruka på golvet och satte mig och tittade på henne.
Och hon kunde skyggis-blinka!!!
Det var trevligt!
Jag blinkade tillbaka hela tiden.
Det där brukar ju Matte göra så det kände jag igen.
Det slutade med att jag nosade mycket noggrant på hennes fot och byxa.
Sedan gick jag och gömde mig igen.
Matte sa att jag var mycket duktig!
Sedan åkte vännen hem och Matte och jag gick och la oss i sängen och sov.
Kvar på schemat ikväll : mat och gos.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards